Το οξύτατο πρόβλημα στέγασης που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σε τουριστικές περιοχές της χώρας έρχεται για μια ακόμη φορά στη βουλή με ερωτήσεις και παρεμβάσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης. Οι ερωτήσεις βασίζονται σε πλήθος τεκμηριωμένων περιστατικών.
Η σχολική χρονιά έκλεισε με περισσότερες από 1.000 παραιτήσεις αναπληρωτών και νεοδιόριστων, λόγω των εξοντωτικών όρων διαβίωσης σε περιοχές με υψηλό τουριστικό ενδιαφέρον. Παράλληλα, 1.102 θέσεις δασκάλων έμειναν ακάλυπτες ακόμη και τον Απρίλιο, λίγες εβδομάδες πριν τη λήξη των μαθημάτων.
Το φαινόμενο έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις, με εκπαιδευτικούς να αναγκάζονται σε αποχωρήσεις από σπίτια εν μέσω χρονιάς, εξαιτίας της πίεσης για βραχυχρόνιες τουριστικές μισθώσεις. Αναφορές κάνουν λόγο για εξώσεις, απειλές και ακραίες μορφές διαμονής, από σκηνές και ξαπλώστρες έως παραμονή σε αυτοκίνητα.

Οι 7 ερωτήσεις προς την Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Α. και τον Υπουργό Εσωτερικών
Ποια μέτρα λαμβάνονται για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των εκπαιδευτικών στις τουριστικές περιοχές;
Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του πλαισίου στέγασης που εξαγγέλθηκε πρόσφατα;
Πώς διασφαλίζεται ότι δεν θα "ξεσπιτώνονται" εκπαιδευτικοί πριν τη λήξη του σχολικού έτους;
Γιατί οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί εξαιρούνται από τις προβλέψεις του άρθρου 32 του ν. 4483/2017;
Υλοποιείται ο μηχανισμός παρακολούθησης εφαρμογής του νόμου; Υπάρχουν εκθέσεις και ποια είναι τα συμπεράσματα;
Για ποιους λόγους έμειναν ακάλυπτες 1.102 θέσεις δασκάλων ακόμη και έναν μήνα πριν τη λήξη των μαθημάτων;
Ποιο είναι το σχέδιο πρόληψης για την κάλυψη κενών την επόμενη σχολική χρονιά;
Το χρονικό μιας κρίσης: Από τη Μύκονο στα Χανιά
Η παρέμβαση στη βουλή έρχεται στον απόηχο σοκαριστικών περιστατικών: από μαζικές εξώσεις στη Μύκονο το 2023, μέχρι αποβολές εκπαιδευτικών από κατοικίες στα Χανιά τον Μάιο του 2025. Χαρακτηριστικά, εκπαιδευτικός ανέφερε: «Μου έκοψε το ρεύμα, μου έκοψε και το νερό, έβγαλε και την πόρτα... έφυγα κλαίγοντας».
Παρά τις εξαγγελίες για ξενώνες σε Μύκονο και Ύδρα, καμία από τις υποδομές δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί, ενώ η πρόσφατη νομοθετική πρόβλεψη για προσλήψεις ακόμη και συνταξιούχων ως αναπληρωτών δείχνει τη σοβαρότητα του ελλείμματος.
Στέγαση: Ο άγνωστος "παράγοντας" της εκπαιδευτικής κρίσης
Η συζήτηση για το πρόβλημα των λειτουργικών κενών παραμένει κολλημένη σε αριθμούς και πίνακες, χωρίς να αναγνωρίζεται η στέγαση ως θεμελιώδης παράγοντας εκπαιδευτικής πολιτικής. Με ενοίκια που ξεπερνούν τον μισθό ενός νεοδιόριστου και επιδόματα που παραμένουν ελλιπή ή ανύπαρκτα, το ζήτημα δεν είναι απλώς τεχνικό. Είναι πολιτικό και θεσμικό.
Η απουσία εφαρμοσμένου μηχανισμού παρακολούθησης των σχετικών δαπανών, όπως προβλέπει ο ν. 4483/2017, εντείνει τις αμφιβολίες για την πολιτική βούληση του Υπουργείου να προχωρήσει ουσιαστικά. Όπως σημειώνεται στην ερώτηση, ακόμη και δήμοι που είχαν δεσμευθεί να προσφέρουν ξενώνες, δεν έχουν προχωρήσει σε έργα.
Έτσι η στέγαση των εκπαιδευτικών αναδεικνύεται σε κρίσιμο εθνικό ζήτημα για τη δημόσια εκπαίδευση, ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές. Η επαναλαμβανόμενη αποτυχία κάλυψης λειτουργικών κενών καταδεικνύει ότι χωρίς δομικές αλλαγές και συγκεκριμένες παρεμβάσεις – από Δήμους, Υπουργεία και Περιφέρειες – το πρόβλημα όχι μόνο θα παραμείνει, αλλά θα επιδεινωθεί.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Σχολεία: Επανέρχεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα το αγαπημένο μάθημα των μαθητών με νέα θεματική
Νέο μάθημα στο Λύκειο από το νέο έτος - Ποιο είναι
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ