Thumbnail
Αυτό που έχουμε ανάγκη είναι σύγχρονα σχολεία με τις απαραίτητες υποδομές σε όλα τα επίπεδα, εκπαιδευτικούς που θα επιμορφώνονται από την πολιτεία, που θα αμείβονται όπως πρέπει για να έχουν αξιοπρεπή διαβίωση. Για αυτά οφείλει η κάθε κυβέρνηση να νοιάζεται και όχι να φοβερίζει και να απειλεί

Για άλλη μια φορά, βρίσκονται στο στόχαστρο της κυβέρνησης της ΝΔ, οι εκπαιδευτικοί. Αυτή τη φορά επανέρχεται το θέμα της αξιολόγησης, μόνο που τώρα πλέον η απειλή της απόλυσης ομολογείται καθαρά. Θυμόμαστε όλοι ότι όταν πρωτοξεκίνησε το ζήτημα αυτό, οι διαβεβαιώσεις ότι η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα διατυπώνονταν από όλη την κυβέρνηση.

Φυσικά, γνωρίζοντας την νεοφιλελεύθερη λογική τους και έχοντας νωπές τις μνήμες από το πρόσφατο παρελθόν των διαθεσιμότητων-απολύσεων 2500 εκπαιδευτικών επαγγελματικής εκπαίδευσης, από αυτούς τους ίδιους που κυβερνούν σήμερα, ήταν δεδομένο ότι η αξιολόγηση αποτελεί έναν ακόμη τρόπο που θα οδηγήσει σε απολύσεις, απαξιώνοντας και συκοφαντώντας τους εκπαιδευτικούς.

Άρχισαν και πάλι οι τηλεοπτικοί συνήγοροι της κυβέρνησης και συκοφάντες της μεγαλύτερης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών, αλλά και των δημοσίων υπαλλήλων γενικότερα, να δικάζουν και τελικά να υπερθεματίζουν των πεπραγμένων της κυβέρνησης αλλά και των μελλοντικών της σχεδίων. Έλεγαν αρχικά ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν την αξιολόγηση γιατί είναι ανεπαρκείς και την φοβούνται, στη συνέχεια για να δικαιολογήσουν την άρση μονιμότητας –που προετοιμάζουν– παρουσιάζουν νούμερα ότι κάποιοι λίγοι δεν θέλουν να αξιολογηθούν και κάποιοι λίγοι εμποδίζουν την αξιολόγηση. Έτσι λοιπόν η τελευταία συζήτηση για την άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων, έρχεται ως επακόλουθο και διασύνδεση με την αξιολόγηση η οποία θα γίνονταν για το καλό μας.

Καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι εδώ και κάποιο διάστημα έχει ανοίξει η συζήτηση για την επαναφορά των δώρων στο δημόσιο τομέα, τα οποία κόπηκαν την περίοδο των μνημονίων και λογικά αφού πλέον δεν έχουμε μνημόνια και η κυβέρνηση καμαρώνει ότι ανεβαίνει βαθμίδες και ούτε λίγο ούτε πολύ πετάει οικονομικά θα έπρεπε να ξαναδοθούν πίσω. Αντί αυτού όμως και για να παραπλανήσει όπως το συνηθίζει, άρχισε η συκοφάντηση και η στοχοποίηση.

Παλιό και χιλιοπαιγμένο σενάριο και καθόλου ευφάνταστο. Έτσι έχουν μάθει να κλείνουν τα μέτωπα, στοχοποίηση, επίδειξη πυγμής, επαναφορά των παλιών γνώριμων θεμάτων που νομίζουν ότι τους σώζουν σε δύσκολες στιγμές-παραβατικότητα νέων, καταλήψεις, καθηγητές που κάνουν τα στραβά μάτια- και με αυτό τον τρόπο στρέφουν το ενδιαφέρον του κόσμου –με το έτσι θέλω– αλλού.

Το δεδομένο είναι ότι έχουμε απέναντί μας μια κυβέρνηση άδικη, ανάλγητη που δεν νοιάζεται καθόλου για τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών. Δεν ενδιαφέρεται καθόλου για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε για την ακρίβεια που μας τσακίζει, ασχολείται μόνο με την επικοινωνία και το φαίνεσθε. Πάντοτε όταν πιέζεται, δημιουργεί εχθρούς, τεμπέληδες, ανεπαρκείς που δημιουργούν πρόβλημα στην κοινωνία και δεν είναι άξιοι για τη θέση που κατέχουν. Φυσικά για όλη αυτή την κατάσταση ευθύνεται η ανύπαρκτη αντιπολίτευση που παραδομένοι στα εσωτερικά τους προβλήματα έχουν αφήσει ανεξέλεγκτη την κυβέρνηση να υλοποιεί τα αντιδραστικά της σχέδια.

Μένουν κάποιες φωνές που διεκδικούν και ενδιαφέρονται για κοινωνική δικαιοσύνη, για ίσες ευκαιρίες, που μπορεί να ξαναδυναμώσουν την χαμένη ελπίδα όλων μας, αλλά και πάλι δεν αρκεί. Την ελπίδα που πραγματικά την έχουμε ανάγκη για να προχωρήσουμε, να πιστέψουμε ότι δεν μπορεί να είναι αυτό το αύριο των παιδιών μας. Δεν μπορεί το μέλλον μας να στηρίζεται σε επίπλαστες εικόνες που δημιουργεί μια κυβέρνηση που δεν μας υπολογίζει.

Αυτό που έχουμε ανάγκη είναι σύγχρονα σχολεία με τις απαραίτητες υποδομές σε όλα τα επίπεδα, εκπαιδευτικούς που θα επιμορφώνονται από την πολιτεία, που θα αμείβονται όπως πρέπει για να έχουν αξιοπρεπή διαβίωση. Για αυτά οφείλει η κάθε κυβέρνηση να νοιάζεται και όχι να φοβερίζει και να απειλεί.

Ευαγγελία Μανιτσούδη-εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 30/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tsafos
Πανελλήνιες 2025 - Νεοελληνική Γλώσσα: Μάθημα υποκρισίας...
Αναρωτιέμαι πραγματικά τι αναμένουμε να γράψουν αυτά τα παιδιά. Χωρίς καμιά εμπειρία δημιουργικότητας. Σε ένα σχολείο μάλιστα που στη θεσμοποιημένη...
Πανελλήνιες 2025 - Νεοελληνική Γλώσσα: Μάθημα υποκρισίας...
panellinies 2025
Πανελλήνιες 2025: Κι αν αρρωστήσω; Τι ισχύει για τους υποψήφιους που «χάνουν» μάθημα για σοβαρούς λόγους - Οδηγός
Στις επαναληπτικές εξετάσεις μπορούν να συμμετάσχουν υποψήφιοι οι οποίοι, είτε εξαιτίας σοβαρού λόγου υγείας, είτε λόγω ψυχικής οδύνης συνεπεία...
Πανελλήνιες 2025: Κι αν αρρωστήσω; Τι ισχύει για τους υποψήφιους που «χάνουν» μάθημα για σοβαρούς λόγους - Οδηγός