Η συζήτηση για την ενδεχόμενη κατάργηση της μονιμότητας στο Δημόσιο βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις, ιδίως στον χώρο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί φορείς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, υποστηρίζοντας ότι μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει σε κατάρρευση τη δημόσια εκπαίδευση.
ΟΛΜΕ: «Τα σχολεία θα βαρέσουν διάλυση αν αρθεί η μονιμότητα»
Ο Γενικός Γραμματέας της ΟΛΜΕ, Ανδρέας Καργόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ, εξέφρασε ξεκάθαρα τη διαφωνία του με κάθε σκέψη άρσης της μονιμότητας στους εκπαιδευτικούς. Όπως υπογράμμισε, «o κλάδος των εκπαιδευτικών έχει δοκιμάσει την άρση της μονιμότητας με τραγικές συνέπειες».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, περισσότεροι από 52.000 από τους 170.000 εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης εργάζονται με συμβάσεις. Αυτή η πραγματικότητα έχει ήδη επιδεινώσει τη λειτουργία των σχολείων, με μαθήματα να καθυστερούν, κενά στην παράλληλη στήριξη και χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας σε κρίσιμα πανελλαδικά μαθήματα.
Τέλος, αναφέρθηκε και σε μια παιδαγωγική διάσταση που, κατά την ΟΛΜΕ, συχνά παραβλέπεται: «Αν αρθεί και από τους υπόλοιπους 120.000 εκπαιδευτικούς η μονιμότητα, τότε τα σχολεία θα βαρέσουν διάλυση», προειδοποίησε, επισημαίνοντας ότι «η σταθερή παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή, βασικό θεμέλιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα πληγεί ανεπανόρθωτα».
Καρκατσούλης: «Η μονιμότητα είναι θεμέλιο του κράτους δικαίου – Χρειάζεται αξιολόγηση, όχι κατάργηση»
Από την πλευρά του, ο καθηγητής Δημόσιας Διοίκησης, Παναγιώτης Καρκατσούλης, έθεσε ένα διαφορετικό, θεσμικό πλαίσιο, επισημαίνοντας: «Η μονιμότητα δεν είναι ένα τεχνικό ζήτημα. Είναι θεμέλιο του σύγχρονου κράτους δικαίου και εξασφαλίζει τη σταθερότητα και συνέχεια του κράτους».
Ο κ. Καρκατσούλης τόνισε ότι η μονιμότητα στην Ελλάδα έχει τις ιδιαιτερότητές της, και αυτό που απαιτείται δεν είναι η άρση της, αλλά η αναβάθμιση της αξιολόγησης και της διοικητικής αποτελεσματικότητας. Όπως δήλωσε, «δεν αξιολογούμε υπηρεσίες, παρά μόνο υπαλλήλους, και αυτό χωρίς συνέχεια ή αποτέλεσμα. Το πρόβλημα δεν είναι η μονιμότητα, αλλά η απουσία συστηματικής, μετρήσιμης αξιολόγησης».
Συμπλήρωσε, δε, ότι «πρέπει να δοθεί έμφαση στην επιβράβευση των αποδοτικών υπαλλήλων, όχι μόνο στην ποινή για τους λιγότερο αποδοτικούς».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 28/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/05
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ