Τη σαφή αντίθεσή της σε σειρά αποφάσεων και εξαγγελιών της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας (2/5/2025) εκφράζει η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Δημοσίων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης, γνωστοποιώντας τις επίσημες θέσεις της για τις μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις που σχεδιάζονται.
Οι Διευθυντές των ΣΑΕΚ αντιδρούν στις συγχωνεύσεις σχολών, κάνοντας λόγο για μέτρο που υπονομεύει την τοπική ανάπτυξη, μειώνει τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες των σπουδαστών και αποδυναμώνει τη φυσιογνωμία των δομών επαγγελματικής κατάρτισης. Εξίσου επικριτικοί εμφανίζονται απέναντι στη μείωση των ειδικοτήτων που εντάσσονται στο παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο, κάνοντας λόγο για αποδόμηση του θεσμού και συρρίκνωση των επιλογών των αποφοίτων λυκείου.
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί, επίσης, η πρόθεση περιορισμού των προτεινόμενων ειδικοτήτων με κριτήριο τη δυναμική των σπουδαστών. Όπως σημειώνουν οι Διευθυντές, η προσέγγιση αυτή ενέχει τον κίνδυνο να οδηγήσει σε τεχνητή αποψίλωση δομών με πραγματική σημασία για την τοπική κοινωνία και οικονομία.
Ως προς τους Οδηγούς Σπουδών και τα Σχέδια Παρέμβασης για την Αντιμετώπιση της Εγκατάλειψης Εκπαίδευσης (ΣΠΑΕΕ), εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την έλλειψη συμμετοχής των σχολικών μονάδων στη διαδικασία σύνταξης και αξιολόγησης των εργαλείων αυτών, καθώς και για την αποσπασματική εφαρμογή των μέτρων.
Αμφιλεγόμενη θεωρούν και τη λειτουργία των Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας (ΓΕΑΣ), τα οποία – όπως υποστηρίζουν – παραμένουν χωρίς επαρκή στελέχωση, σαφές πλαίσιο λειτουργίας και ουσιαστικό ρόλο στην καθημερινή πράξη.
Επιπλέον, επισημαίνουν αδιαφάνεια και απουσία αξιοκρατίας στις αναθέσεις που γίνονται από τις 3μελείς Επιτροπές, ενώ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την ελλιπή στήριξη και αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων κινητικότητας, παρά τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρουν.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στα κριτήρια μοριοδότησης των υποψηφίων Διευθυντών, τα οποία χαρακτηρίζονται άδικα και μη αντικειμενικά, με αποτέλεσμα να πλήττουν την αξιοκρατία και να αποθαρρύνουν άξια στελέχη από τη συμμετοχή στις διαδικασίες επιλογής.
Τέλος, η Ένωση θέτει ως κρίσιμο ζήτημα τη διαρροή των καταρτιζόμενων από τις σχολές, ζητώντας ένα ολιστικό σχέδιο που θα εστιάζει στην ενίσχυση της ποιότητας, της στήριξης και της σύνδεσης με την αγορά εργασίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση των σπουδών.
Οι Διευθυντές των ΣΑΕΚ ζητούν από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ουσιαστικό διάλογο, εμπλοκή των εκπαιδευτικών δομών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και μεταρρυθμίσεις που θα ενισχύουν – και όχι θα αποδυναμώνουν – τον ρόλο της δημόσιας επαγγελματικής κατάρτισης στην Ελλάδα.
Το κείμενο της ΠΑΝ.Ε.ΔΙ.Σ.Α.Ε.Κ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ