αθλη
Η κατάσταση των ΚΕΔΑΣΥ είναι ήδη ενδεικτική: υποστελέχωση, καθυστερήσεις στις αξιολογήσεις, ακατάλληλες κτιριακές υποδομές και έλλειψη σταθερής χρηματοδότησης

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ως θεσμικό όργανο εκπροσώπησης του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τις πρόσφατες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας σχετικά με το μέλλον των ΚΕΔΑΣΥ, τονίζοντας ότι πίσω από γενικές αναφορές σε «εκσυγχρονισμό» υποκρύπτεται ο κίνδυνος περαιτέρω απαξίωσης και σταδιακής ιδιωτικοποίησης κρίσιμων υποστηρικτικών δομών.

Σε μια περίοδο που τα ΚΕΔΑΣΥ αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης, ελλιπών υποδομών και γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, η Ομοσπονδία ζητά ουσιαστική ενίσχυση και όχι αποδυνάμωση του ρόλου τους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ:

Το Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. είναι το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.), μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και τις Ε.Δ.Υ., εκφράζει την έντονη ανησυχία και τη βαθιά αντίθεσή του απέναντι στις πρόσφατες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, κας Ζαχαράκη, που αφορούν το μέλλον και τον ρόλο των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ).

Πίσω από γενικόλογες εξαγγελίες περί "εκσυγχρονισμού" και "βελτίωσης των υπηρεσιών", διακρίνουμε ένα επικίνδυνο μονοπάτι: την περαιτέρω απαξίωση ενός ήδη υποβαθμισμένου θεσμού και τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση υποστηρικτικών υπηρεσιών που οφείλουν να παραμένουν δημόσιες, δωρεάν και προσβάσιμες σε όλους.

Τα ΚΕΔΑΣΥ αποτελούν βασικό κρίκο του συστήματος υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, αλλά και όλων των παιδιών που χρήζουν ψυχοκοινωνικής ή παιδαγωγικής παρέμβασης. Ο ρόλος τους είναι παιδαγωγικός, συμβουλευτικός, διαγνωστικός και υποστηρικτικός προς μαθητές, οικογένειες και εκπαιδευτικούς.

Ωστόσο, η κατάσταση στα ΚΕΔΑΣΥ είναι δραματική και οι διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων παραμένουν τεράστιες:

Βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΚΕΔΑΣΥ:

  • Τραγική υποστελέχωση με έλλειψη μελών όλων των ειδικοτήτων (Κοινωνικοί Λειτουργοί, Ψυχολόγοι, Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές κ.ά.).

  • Τεράστιες καθυστερήσεις στις γνωματεύσεις και στις αξιολογήσεις μαθητών, λόγω έλλειψης προσωπικού και γραμματειακής υποστήριξης.

  • Ακατάλληλες κτιριακές υποδομές – πολλά ΚΕΔΑΣΥ στεγάζονται σε ακατάλληλα, ενοικιαζόμενα ή ακόμη και προκάτ κτίρια, χωρίς χώρους συνεδριών, διάγνωσης ή ιδιωτικότητας.

  • Έλλειψη σταθερής και επαρκούς χρηματοδότησης για λειτουργικά έξοδα, αναλώσιμα, εξοπλισμό και επιστημονικά εργαλεία.

  • Γραφειοκρατικά εμπόδια και ασάφειες στο θεσμικό πλαίσιο, που δυσχεραίνουν την αποτελεσματική συνεργασία με σχολεία και οικογένειες.

Οι ανάγκες είναι σαφείς και επιτακτικές:

  • Μόνιμο και επαρκές επιστημονικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων.

  • Σύγχρονες, προσβάσιμες και λειτουργικές υποδομές για όλα τα ΚΕΔΑΣΥ της χώρας.

  • Σαφής θεσμικός ρόλος που θα αναγνωρίζει την παιδαγωγική και συμβουλευτική τους αποστολή – όχι μια απλή "διοικητική διεκπεραίωση".

  • Διασύνδεση με τις ΕΔΥ, τα σχολεία, την κοινότητα και τις υπηρεσίες πρόνοιας, σε σταθερό και οργανωμένο πλαίσιο.

  • Ολοκληρωμένη ψηφιακή υποστήριξη, πλατφόρμες και εργαλεία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των μαθητών και των οικογενειών.

Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ξεκαθαρίζει:

  • Δεν δεχόμαστε αλλαγές χωρίς ουσιαστικό διάλογο με τους φορείς των εργαζομένων.

  • Δεν θα επιτρέψουμε την περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των ΚΕΔΑΣΥ.

  • Αντιτασσόμαστε σε κάθε απόπειρα ιδιωτικοποίησης διαγνωστικών ή συμβουλευτικών υπηρεσιών, μέσω εξωτερικών συνεργατών ή εργολαβιών.

  • Αγωνιζόμαστε για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαιδευτικής υποστήριξης – με ποιότητα, επάρκεια και καθολική πρόσβαση.

Καλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα, τις οικογένειες και την κοινωνία να συστρατευθούν στον αγώνα για ισχυρά, στελεχωμένα και δημόσια ΚΕΔΑΣΥ, ως πυλώνες παιδαγωγικής και κοινωνικής δικαιοσύνης.

Η αναβάθμιση των ΚΕΔΑΣΥ είναι μονόδρομος – η απαξίωσή τους δεν θα περάσει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλαδικές

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Υπουργείο Παιδείας: Προκήρυξη για θέσεις εκπαιδευτικών σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία 2025-2026
Προκήρυξη θητειών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2025-2026
Υπουργείο Παιδείας: Προκήρυξη για θέσεις εκπαιδευτικών σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία 2025-2026
Τραγουδιστής
Παρέμβαση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε συναυλία στην Τεχνόπολη για τις διώξεις που υφίστανται (Βίντεο)
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί στο προσκήνιο: Μήνυμα αγώνα και αλληλεγγύης από τη σκηνή συναυλίας
Παρέμβαση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε συναυλία στην Τεχνόπολη για τις διώξεις που υφίστανται (Βίντεο)
πλοιο
Πρόσκρουση επιβατηγού πλοίου στο λιμάνι της Πάρου - Απαγορεύτηκε ο απόπλους του
Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγιο από Πειραιά για Πάρο-Νάξο-Κουφονήσι-Σχοινούσα-Ηρακλειά-Νάξο-Πάρο-Πειραιά
Πρόσκρουση επιβατηγού πλοίου στο λιμάνι της Πάρου - Απαγορεύτηκε ο απόπλους του