Με ένα χαρτί και ένα στυλό; Όταν η Ειδική Αγωγή στερεύει από ευαισθησία
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, ζητώντας υποστήριξη από σύμβουλο για το γεγονός ότι το σχολείο την έχει τοποθετήσει σε χώρο χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο, έλαβε την απάντηση: «Μπορείς να κάνεις το μάθημά σου και με ένα χαρτί»

Σε μια εποχή όπου η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί όχι μόνο επιστημονική επιταγή αλλά και ηθική υποχρέωση προς τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ορισμένες τοποθετήσεις ανθρώπων σε θέσεις κλειδιά προκαλούν θλίψη και αγανάκτηση.

Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, ζητώντας υποστήριξη από σύμβουλο για το γεγονός ότι το σχολείο την έχει τοποθετήσει σε χώρο χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο, έλαβε την απάντηση: «Μπορείς να κάνεις το μάθημά σου και με ένα χαρτί».

Η φράση αυτή δεν ειπώθηκε από κάποιον άσχετο με την εκπαίδευση ή από έναν άνθρωπο έξω από την πραγματικότητα των σχολικών τάξεων, αλλά από σύμβουλο ειδικής αγωγής, επιφορτισμένο/η με τον ρόλο της καθοδήγησης και στήριξης των εκπαιδευτικών.

Αλήθεια, πώς γίνεται να θεωρείται «επαρκής» μια διδασκαλία για παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες χωρίς τη χρήση εποπτικών μέσων, χωρίς ήχο, εικόνα, παιχνίδι, διαδραστικότητα, χωρίς τεχνολογία, σε ένα περιβάλλον όπου η διαφοροποίηση περιορίζεται σε μία κόλλα Α4;

Το μάθημα στην Ειδική Αγωγή δεν μπορεί να είναι ξερό χαρτί και στυλό. Δεν μπορεί να απευθύνεται στους μαθητές με μία προσέγγιση που αρνείται την πρόοδο, την επιστημονική γνώση και την ενσυναίσθηση. Οι ανάγκες των μαθητών δεν καλύπτονται με γενικόλογες παραινέσεις περί δημιουργικότητας. Απαιτούν δομές, μέσα, υποστήριξη, παιδαγωγική κατανόηση και, πάνω απ’ όλα, σεβασμό.

Οι σύμβουλοι δεν είναι απλοί αξιολογητές – είναι (ή θα έπρεπε να είναι) εμψυχωτές, οδηγοί, υπερασπιστές της παιδαγωγικής ποιότητας και ισότητας. Όταν χάνουν αυτόν τον ρόλο, όταν υποβαθμίζουν τις ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών, χάνουν την ουσία της θέσης τους.

Το περιστατικό αυτό δεν είναι απλώς ατυχές – είναι ανησυχητικό. Γιατί δείχνει πως ακόμη και στους χώρους όπου η ευαισθησία θα έπρεπε να περισσεύει, μπορεί να υπάρχει αδιαφορία, αποσύνδεση από την πραγματικότητα και έλλειψη παιδαγωγικής πυξίδας.

Ας μην ξεχνάμε: όταν δεν προσφέρεις τα εργαλεία, δεν μπορείς να κρίνεις το αποτέλεσμα.

*Από μία εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαθητές εξετάσεις
Κρούσμα ψώρας σε σχολικό συγκρότημα της Νέας Ιωνίας – Εκτός μαθημάτων σήμερα οι μαθητές
Σε επιφυλακή οι υγειονομικές αρχές – Σε εξέλιξη απολυμάνσεις και εκπαιδευτικές επισκέψεις αντί μαθημάτων
Κρούσμα ψώρας σε σχολικό συγκρότημα της Νέας Ιωνίας – Εκτός μαθημάτων σήμερα οι μαθητές
Πάνος Ρούτσι
Πάνος Ρούτσι: «Μας άφησαν οι αγρότες, μας εμπόδισε η ΕΛ.ΑΣ.»
Οι συγγενείς των θυμάτων εξέφρασαν δημόσια τις ευχαριστίες τους προς τους αγρότες, τονίζοντας ότι στάθηκαν αλληλέγγυοι και διευκόλυναν τη μετάβαση...
Πάνος Ρούτσι: «Μας άφησαν οι αγρότες, μας εμπόδισε η ΕΛ.ΑΣ.»
Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Ψήφισμα της Συγκλήτου για την Ιατρική Σχολή
Η Νευρολογική Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου αποτελεί διαχρονικά πρότυπο κλινικής και κέντρο ακαδημαϊκής αριστείας τόσο σε εθνικό...
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Ψήφισμα της Συγκλήτου για την Ιατρική Σχολή
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: 340 ενστάσεις φοιτητών κατά των διαγραφών τους υποβλήθηκαν – Προς διαγραφή 13.000 άτομα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Στην τελική ευθεία η διαδικασία διαγραφών φοιτητών
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: 340 ενστάσεις φοιτητών κατά των διαγραφών τους υποβλήθηκαν – Προς διαγραφή 13.000 άτομα