ekpaideysi
Google Maps χωρίς σχολεία: Το τέλος των ψηφιακών "βαθμών" στην εκπαίδευση

Η Google βάζει τέλος στη δυνατότητα βαθμολόγησης και σχολιασμού σχολείων στην πλατφόρμα του Google Maps, με στόχο την προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας από προσβλητικό και άστοχο περιεχόμενο.

google-maps

Τι αλλάζει από τα τέλη Απριλίου

Σύμφωνα με ανακοίνωση εκπροσώπου της Google και ρεπορτάζ του Γαλλικού Πρακτορείου (AFP), η εταιρεία θα απενεργοποιήσει τις αξιολογήσεις και τις κριτικές για σχολεία γενικής εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο, αρχής γενομένης από τα τέλη Απριλίου 2025. Το μέτρο αφορά τόσο τα νέα σχόλια όσο και τις ήδη υπάρχουσες κριτικές, οι οποίες θα διαγραφούν.

Η διαδικασία της μετάβασης εκτιμάται ότι θα διαρκέσει αρκετές εβδομάδες, καθώς θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλες τις χώρες.

Γιατί λαμβάνεται αυτό το μέτρο

Η απόφαση σχετίζεται άμεσα με την κατάχρηση του εργαλείου αξιολόγησης από χρήστες, οι οποίοι συχνά δημοσιεύουν σχόλια που:

  • είναι εκτός θέματος

  • περιέχουν προσβλητική ή επιβλαβή γλώσσα

  • παραβιάζουν τους κανόνες της πλατφόρμας

Η Google αναφέρει ότι δέχεται συνεχώς αναφορές για τέτοιου είδους περιεχόμενο, γεγονός που την ώθησε να προχωρήσει σε αυτήν την παγκόσμια αλλαγή πολιτικής.

Ενδεικτικά, σε σχολεία του Παρισιού είχαν αναρτηθεί σχόλια όπως: «Αξιοθρήνητο σχολείο», «σάπιο» ή «φρικτοί δάσκαλοι», δείχνοντας την έκταση του προβλήματος.

Τι ισχύει σήμερα και γιατί δεν λειτουργεί

Μέχρι σήμερα, τα σχολεία —όπως και άλλες τοποθεσίες στο Google Maps— μπορούσαν να βαθμολογηθούν από 1 έως 5 αστέρια, με τους χρήστες να αφήνουν επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια. Το σύστημα αξιολογήσεων είναι χρήσιμο για επιχειρήσεις (π.χ. εστιατόρια, ξενοδοχεία), όμως η εφαρμογή του στην εκπαίδευση έχει προκαλέσει αντιδράσεις και ερωτήματα για την αξιοπιστία και τη χρησιμότητά του.

Πολλοί εκπαιδευτικοί και γονείς είχαν εκφράσει ανησυχίες, επισημαίνοντας ότι:

  • Τα σχόλια συχνά δεν αντικατοπτρίζουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

  • Υπάρχει κίνδυνος στοχοποίησης δασκάλων ή μαθητών.

  • Δημιουργείται λάθος εντύπωση για την ποιότητα ενός σχολείου, με βάση μεμονωμένες αρνητικές εμπειρίες ή τρολ.

Διεθνές προηγούμενο και προβληματισμοί

Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη παγκόσμια συζήτηση για το ρόλο των τεχνολογικών πλατφορμών στην εκπαίδευση και το κατά πόσο πρέπει να επιτρέπεται η "δημόσια αξιολόγηση" φορέων που δεν λειτουργούν με εμπορικά κριτήρια.

Παρόμοιοι περιορισμοί έχουν τεθεί και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για δημόσιους οργανισμούς ή νοσοκομεία.

Κουίζ: Ποιος γνωστός πολιτικός πρότεινε ιστοσελίδα στο Υπ. Παιδείας που οι γονείς θα αξιολογούν σχολεία και εκπαιδευτικούς;

Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει παλιότερα στο Sport24 Radio 103,3 και στην εκπομπή «Drive and Travel» ο Κωστής Χατζηδάκης, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και σε θέματα Παιδείας και συγκεκριμένα στην αξιολόγηση σχολικών μονάδων.

Στη συνέντευξη αυτή ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Πιστεύουμε στην αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα…Να γίνει αξιολόγηση σχολικών μονάδων κι από εκεί θα ξεκινήσουμε. Θα υπάρχει ιστοσελίδα στο Υπουργείο που θα είναι οργανωμένη και στην πρώτη φάση η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους γονείς. Η αξιολόγηση δεν είναι μπαμπούλας. Με αυτόν τον τρόπο θα παίρνουμε αίσθηση των γονιών για το πως τους φαίνεται το σχολείο των παιδιών τους. Είναι έντιμο και διαφανές. Δεν είναι δική μας πατέντα, γίνεται και στο εξωτερικό.»

hatzidakis.jpg

Πριν από κάμποσο καιρό, μεγάλη δημοσιότητα πήρε η προσπάθεια του ακροδεξιού κόμματος της Γερμανίας, ΑfD, να ξεκινήσει μια πλατφόρμα, στην οποία να μπορούν γονείς και μαθητές, ακόμα και ανώνυμα, να αναφέρουν με καταστάσεις και πρόσωπα τα όσα γίνονται και λέγονται μέσα στα σχολεία. Ουσιαστικά επρόκειτο για ένα είδος “πλατφόρμας – καταδότη” και μάλιστα στο όνομα της δημοκρατίας, αφού με βάση τους σχεδιαστές δεν είναι τίποτα άλλο από μια πλατφόρμα δημοκρατίας με στόχο την εγγύηση της αντικειμενικότητας και της αμεροληψίας στα σχολεία.

Παράλληλα, την ίδια περίπου περίοδο  είχε εμφανιστεί και είχε μπει σε λειτουργία (από άγνωστο προς το παρόν ιδιωτικό φορέα), η πρώτη ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης σχολικών μονάδων. Η βαθμολογία με αστεράκια παραπέμπουν σε αντίστοιχες βαθμολογίες κινηματογραφικών ταινιών, airbnb διαμερισμάτων και ξενοδοχείων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

farmakeio_1.jpg
ΕΟΦ: Ανακαλείται παρτίδα του δημοφιλούς αντιβιοτικού Fucidin – Τι επικίνδυνο βρέθηκε στα χάπια
Συναγερμός στην αγορά: Ο ΕΟΦ αποσύρει άμεσα γνωστό αντιβιοτικό – Δείτε ποια παρτίδα θεωρείται επικίνδυνη
ΕΟΦ: Ανακαλείται παρτίδα του δημοφιλούς αντιβιοτικού Fucidin – Τι επικίνδυνο βρέθηκε στα χάπια
Ποινική δίωξη στη μητέρα από την Αλγερία για τον θάνατο του παιδιού στο Παλαιό Φάληρο
Παλαιό Φάληρο: Δίωξη για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη κατάσταση στη μητέρα της 3χρονης
Παλαιό Φάληρο: Ποινική δίωξη εισαγγελέα στη μητέρα του νεκρού παιδιού για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη κατάσταση
Παλαιό Φάληρο: Δίωξη για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη κατάσταση στη μητέρα της 3χρονης
nosokomeia_xeirourgeia
Συγκίνηση στο Τορίνο: Ο 15χρονος Δημήτρης ξύπνησε μετά τη μεταμόσχευση ήπατος
Θαύμα στο Τορίνο: Ο 15χρονος Δημήτρης από τα Φάρσαλα άνοιξε τα μάτια του μετά τη μεταμόσχευση ήπατος – Διαρκώς στο πλευρό του οι γονείς του
Συγκίνηση στο Τορίνο: Ο 15χρονος Δημήτρης ξύπνησε μετά τη μεταμόσχευση ήπατος