edra
«Κλαίω θα έλεγε ο εκπαιδευτικός, για τη σημερινή απαξίωση του επαγγέλματός μου, γιατί εγώ ξεκίνησα το επάγγελμά μου αυτό την αγάπη μου για τους μαθητές και την κοινωνία στην οποία ζούμε»

Χθες είδα ένα όνειρο που ήταν το εξής: Όταν ο Νίτσε βρισκόταν στο Πανεπιστήμιο της Βασιλείας, σε μία από τις απογευματινές του εξόδους, συνάντησε σε ένα παγκάκι έναν καλοβαλμένο, θα λέγαμε σήμερα, μέσης ηλικίας κύριο, ο οποίος έκλαιγε.

Τον προσέγγισε με το δικό του τρόπο, κάθισε κοντά του, και αφού είδε τα δακρυσμένα μάτια του και άκουσε τους λυγμούς του, τον ρώτησε τι έχει... Όταν τον ρώτησε για το επάγγελμά του και το λόγο που αυτός κλαίει, ο τελευταίος τον κοίταξε και του είπε ότι είναι εκπαιδευτικός και οι λόγοι που τον έκαναν να κλαίει είχαν να κάνουν με την επαγγελματική του σταδιοδρομία και το πώς ένιωθε.

Αν ο αστικός αυτός μύθος συνέβαινε στη σημερινή εποχή κι αν στη θέση του Νίτσε βρισκόταν ο Γιάλομ, θα μπορούσε να μας το κάνει ένα υπέροχο διήγημα, το οποίο θα ξεκινούσε με το θρήνο του εκπαιδευτικού της σύγχρονης εποχής μας.
«Κλαίω», θα του έλεγε ο σύγχρονος εκπαιδευτικός μας, «για αυτά που βλέπω να έρχονται στην εκπαίδευση και τα παιδιά μας να γίνονται κάθε μέρα περισσότερο δυστυχισμένα, αφού η εκπαίδευσή τους δεν τους δίνει αυτά τα οποία πραγματικά χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τη σύγχρονη κοινωνική και οικονομική ζωή».

Δεν τους δίνει το παιχνίδι, τις δεξιότητες επικοινωνίας, την εμπιστοσύνη να μπορούν να μιλήσουν, την εξειδικευμένη γνώση, την ανάδειξη των κλίσεων και των ταλέντων τους.

«Κλαίω», θα έλεγε ο εκπαιδευτικός, «για τη σημερινή απαξίωση του επαγγέλματός μου, γιατί εγώ ξεκίνησα το επάγγελμά μου αυτό με την αγάπη μου για τους μαθητές και την κοινωνία στην οποία ζούμε. Κι όμως, αυτό το επάγγελμα απαξιώνεται καθημερινά και κοντεύει να γίνει συνώνυμο του τεμπέλη, του ανθρώπου που κάθεται και δεν δουλεύει, του ανθρώπου που βρίσκεται μόνιμα σε διακοπές, του ανθρώπου που δεν κάνει τίποτα».

«Κλαίω» ακόμη, γιατί πολλά πολιτικά σχήματα, κόμματα και ιδεολογίες νομίζουν ότι θα πρέπει να είμαστε εξαρτημένοι από αυτούς και μας στερούν με διάφορους τρόπους την ελευθερία, τη δημιουργικότητα, τις αξίες και την αξιοπρέπειά μας, μας καταστρέφουν τα όνειρα και τα οράματα μας.

«Κλαίω», γιατί οι γονείς των παιδιών μας έχουν χάσει την πίστη τους σε εμάς και νομίζουν ότι δεν βοηθάμε όσο θα πρέπει τους μικρούς μαθητές, τόσο μαθησιακά όσο και στα προβλήματα συμπεριφοράς τους, όταν γνωρίζω ότι πολλά από αυτά είναι απόρροια των άσχημων οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που οι ίδιοι βιώνουν.

Προσπαθώ να βοηθήσω όσο περισσότερο μπορώ. Πολλές φορές, όμως, σήμερα οι άνθρωποι δεν ακούνε. Τους αρέσει μόνο να μιλάνε, τους αρέσει να τους ακούνε και δεν τους αρέσει να ακούν λόγια αντίθετα από αυτά που οι ίδιοι επιθυμούν.

Θέλουν να ακούσουν μόνο κολακείες. «Κλαίω», γιατί εμποδίζονται οι δυνατές, κρυστάλλινα καθαρές φωνές ανθρώπων και εκπαιδευτικών να εκφραστούν, να ακουστούν, γιατί το υπάρχον σύστημα κάθε εποχής νιώθει έναν φόβο ότι ίσως κάτι μπορεί να κινηθεί και ίσως κάτι μπορεί να αλλάξει. Η κάθε εξουσία διαθέτει πολλά όπλα για να αντιμετωπίσει κάθε εκπαιδευτικό που θα ήθελε να κάνει την τάξη του κοιτίδα δημιουργικότητας, ελευθερίας, έκθεσης απόψεων και ανάπτυξης ταλέντων. Ίσως όμως δεν είναι εύκολο να τα βάλεις μαζί της επειδή ξέρεις εκ των προτέρων ότι θα καταπολεμηθείς, σκληρά, αδίστακτα, άδικα. Αν δεν τα παρατήσεις, θα στοχοποιηθείς ως διαφορετικότητα, γραφικότητα και οτιδήποτε άλλο.

Δεν κατηγόρησα ποτέ συναδέλφους μου, μου είπε ο εκπαιδευτικός που δεν τα κατάφεραν, που στον δρόμο υπέκυψαν, παραιτήθηκαν ή άλλαξαν. Τους δικαιολογώ. Εγώ, όμως, πνίγομαι, είπε ο μεσήλικας εκπαιδευτικός. Αν και το σύστημα δεν με νίκησε, κι ας με κυνήγησε πολλές φορές. Έτσι λοιπόν, όταν αισθάνομαι ότι πνίγομαι από τις αδικίες, έρχομαι εδώ σε αυτό το παγκάκι, κάθομαι μόνος μου και κλαίω.

Και αυτό μου δίνει δύναμη και κουράγιο να συνεχίσω με όλες μου τις δυνάμεις και θα συνεχίσω μέχρι να φτάσω στο τέλος της επαγγελματικής μου θητείας, να εξακολουθώ να τηρώ τις υποσχέσεις που είχα δώσει στους πρώτους μαθητές μου. Τότε, αφού με χαιρέτησε, τον είδα να σηκώνεται, να σκουπίζει τα δάκρυα από τα μάτια του, είδα το φωτεινό βλέμμα του να αστραποβολεί και έτσι όπως ήταν ευθυτενής, απομακρύνθηκε από κοντά μου.

Δεν ξέρω αν αυτός είναι ένας αστικός μύθος ή ο δικός μου μύθος. Τελικά είναι μία πραγματικότητα που πολλοί εκπαιδευτικοί ζούμε. Σας ευχαριστώ όλους σας. Αφιερωμένο στους υπέροχους μαθητές μου, που γνώρισα.

*ΓΡΙΒΑΣ   ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ    Δ/ΝΤΗΣ    ΤΟΥ  1ου  EIΔΙΚΟΥ   Δ.Σ   ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sklavenitis_12.jpg
Ο Σκλαβενίτης επενδύει στον Ασπρόπυργο: Θέσεις εργασίας στο νέο Κέντρο Διανομής
Θέσεις πλήρους απασχόλησης με παροχές και εταιρικά προνόμια – Μεταφορά προσωπικού από κεντρικά σημεία της Αττικής
Ο Σκλαβενίτης επενδύει στον Ασπρόπυργο: Θέσεις εργασίας στο νέο Κέντρο Διανομής
διακοπές
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια
Η φετινή έρευνα της Alco αποτυπώνει την τουριστική ανισότητα ενός καλοκαιριού που για σχεδόν τους μισούς Έλληνες φαντάζει άπιαστο όνειρο – Πού οδηγεί...
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια
Ο αστυνομικός που δολοφόνησε δύο γυναίκες στην Κηφισιά
Κηφισιά: Με 30 σφαίρες δολοφόνησε τις δύο γυναίκες ο αστυνομικός – Η πρόταση της εισαγγελέως
Η εισαγγελέας ζητά καταδίκη για ανθρωποκτονία από πρόθεση χωρίς ελαφρυντικά, επισημαίνοντας την προμελετημένη εν ψυχρώ εκτέλεση της πρώην συζύγου και...
Κηφισιά: Με 30 σφαίρες δολοφόνησε τις δύο γυναίκες ο αστυνομικός – Η πρόταση της εισαγγελέως