sxoliki_taxi
Ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών που παραμένουν στην ενεργό δράση αυξάνεται όσο παρατείνεται λόγω ορίων συνταξιοδότησης ο χρόνος υπηρεσίας, όσο οι αποδοχές είναι σε χαμηλά επίπεδα και όσο είναι χαμηλά τα ποσοστά αναπλήρωσης.

Από τα τελευταία στατιστικά στοιχεία φαίνεται ότι η απουσία μόνιμων διορισμών -κατάσταση που κράτησε μια δεκαετία- διόγκωσε το πρόβλημα με την μεγάλη ηλικία του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας μας και κυρίως των καθηγητών.

Πλέον οι εκπαιδευτικοί κάνουν μάθημα στα εγγόνια τους! Μόνο των 7% είναι μέχρι 40 ετών!

Κάπως έτσι φτάσαμε σήμερα (μετά και τους φετινούς μόνιμους διορισμούς τον Αύγουστο του 2024) σε σύνολο 66.445 μονίμων καθηγητών λιγότεροι από 4.500 να είναι μέχρι 40 ετών

Μάλιστα, 13.033 εκπαιδευτικοί, δηλαδή σχεδόν το 1/5, είναι 60 ετών και πάνω. Το σύνολο των εκπαιδευτικών που είναι άνω των 50 ετών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι 44.100, δηλαδή τα 2/3 επί του συνόλου (66,4%).

Αναλυτικότερα:

  • Εκπαιδευτικοί ηλικίας 40-49 ετών: 17.904 (27%)
  • Εκπαιδευτικοί ηλικίας 30-39 ετών: 4.325 (6,5%)
  • 118 εκπαιδευτικοί είναι κάτω των 30 ετών

Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί γερνούν μέσα στις σχολικές τάξεις καθώς οι περισσότεροι πρέπει να συμπληρώσουν το 67ο έτος της ηλικίας τους, για να βγουν στη σύνταξη ενώ ταυτόχρονα υποφέρουν από έντονο στρες και κούραση, που φτάνει στα όρια της εξουθένωσης, όπως προκύπτει από τις τελευταίες επιστημονικές έρευνες. 

Ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών που παραμένουν στην ενεργό δράση αυξάνεται όσο παρατείνεται λόγω ορίων συνταξιοδότησης ο χρόνος υπηρεσίας, όσο οι αποδοχές είναι σε χαμηλά επίπεδα και όσο είναι χαμηλά τα ποσοστά αναπλήρωσης.

Αν και ο επίσημος κρατικός λόγος χέρι χέρι με τις ηλεκτρονικές μας κουβερνάντες, τα ΜΜΕ και τους παλατιανούς δημοσιογράφους πασχίζουν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι «τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας», ότι εργάζονται ελάχιστες ώρες την ημέρα και λίγους μήνες το χρόνο, όλες οι έρευνες, στην Ευρώπη, στην Αμερική και στη χώρα μας αποδεικνύουν εδώ και πολλά χρόνια ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού κατέχει μια από  τις πρώτες θέσεις στον κατάλογο των στρεσογόνων επαγγελμάτων.

Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν  στην  ομάδα  των  επαγγελματιών  που  είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο «σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης».
Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης στα πλαίσια του  οποίου  ο  εκπαιδευτικός  κατακλύζεται  από  έλλειψη  ενθουσιασμού  και  προσδοκιών, απογοήτευση, απάθεια, αδράνεια, χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά συναισθήματα έχει για  τους  μαθητές  του,  διαμορφώνει  αρνητική  εικόνα  για  τον  εαυτό  του  και  αδυνατεί  να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PISA
Αντί για διάλογο, πειθαρχικά: Μαζικές διώξεις σε εκπαιδευτικούς της Θεσσαλονίκης
Στο πειθαρχικό η γραμματέας της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και εκπαιδευτικοί – Καταγγελίες για μεθοδευμένη στοχοποίηση και τρομοκράτηση
Αντί για διάλογο, πειθαρχικά: Μαζικές διώξεις σε εκπαιδευτικούς της Θεσσαλονίκης
βαθμοθηρία
Τα παιδιά δεν πρέπει να είναι άριστα, πρέπει να είναι ευτυχισμένα!
Σε μια εκπαιδευτική κουλτούρα βασισμένη σε τεστ και βαθμούς από το 1 ως το 20, το Α ως το Γ, που «μετράνε» το πόσο καλός είσαι, και σε ένα σύστημα...
Τα παιδιά δεν πρέπει να είναι άριστα, πρέπει να είναι ευτυχισμένα!
Δημόσια εκπαίδευση
Αθανάσιος Γρίβας (Διευθυντής σχολείου): Παιδιά ενός κατώτερου Θεού;
Στις παρούσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που ζούμε η παροχή πλήρους παράλληλης στήριξης στους μαθητές που την δικαιούνται είναι το λιγότερο...
Αθανάσιος Γρίβας (Διευθυντής σχολείου): Παιδιά ενός κατώτερου Θεού;