paidi_mathitis
Δείτε αναλυτικά τα σημαντικά θέματα που συζητήθηκαν

Συνάντηση με τους Διευθυντές των σχολείων του Έβρου πραγματοποίησε το ΔΣ της Β' ΕΛΜΕ Έβρου, την Τρίτη 10/9, με θέματα συζήτησης την κατάσταση και λειτουργία των σχολείων.

Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα αφορούσαν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τον αριθμό μαθητών στα τμήματα, την έγκριση ολιγομελών τμημάτων, τα προβλήματα λόγω της κατάργησης των σχολικών επιτροπών, τα ζητήματα υποδομών και τις ελλείψεις σε βοηθητικό προσωπικό στην καθαριότητα.

Aναλυτικά

ΘΕΜΑ: Συνάντηση εργασίας Διευθυντριών/Διευθυντών Σχ. μονάδων Β. Έβρου με το Δ.Σ. της Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ 

Την Τρίτη 10/09, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των Διευθυντριών/Διευθυντών των σχολείων της περιοχής μας με το Δ.Σ. της Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ, με θέματα συζήτησης την κατάσταση και λειτουργία των Σχολείων όσον αφορά: τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τον αριθμό μαθητών στα τμήματα, την έγκριση ολιγομελών τμημάτων, τα προβλήματα λόγω της κατάργησης των σχολικών επιτροπών, τα ζητήματα υποδομών και τις ελλείψεις σε βοηθητικό προσωπικό στην καθαριότητα.

Στη συνάντηση συμμετείχαν συναδέλφισσες/συνάδελφοι Διευθύντριες – Διευθυντές των Σχολείων στους Δήμους Διδ/χου και Ορεστιάδας. Κατά τη συζήτηση διαπιστώθηκαν τα παρακάτω:

Θέμα A: Παιδαγωγική λειτουργία των Σχολείων

1.    Υπάρχουν αρκετά κενά σε διδακτικό προσωπικό, ιδιαίτερα στα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., τα οποία δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Τονίστηκε η ανάγκη για άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αφού η διαδικασία των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί για φέτος, ώστε να ομαλοποιηθεί η λειτουργία των Σχολείων και να καλυφθούν οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

2.    Καταγράφεται σημαντική μείωση του συνολικού αριθμού των μαθητών. Μείωση μαθητών έχουμε στα σχολεία των χωριών της περιοχής μας, αλλά πλέον και στις πόλεις της Ν.Ορεστιάδας και του Διδ/χου. Φέτος θα λειτουργήσουν 5 λιγότερα τμήματα ( Β/θμια Εκπ/ση ) μαθητών στις 2 πόλεις.

3.    Με απόφαση της ΔΔΕ ΕΒΡΟΥ, έχουμε συγχώνευση τμημάτων κατεύθυνσης Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στη Γ Τάξη σε ΓΕ.Λ. της περιοχής μας, ενέργεια η οποία υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

4.    Παρά τη μείωση του αριθμού των μαθητών, λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας και της συνεχούς πίεσης από τις προϊστάμενες αρχές, έχουμε λειτουργία αρκετών τμημάτων στην περιοχή μας, με αριθμό μαθητών περί τους 27. Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα λειτουργήσουν τμήματα ακόμα και με 29 μαθητές!

5.    Στην κατανομή μαθητών στα τμήματα, δε λαμβάνεται υπ’ όψιν από τις προϊστάμενες αρχές και καταστρατηγείται η σχετική νομοθεσία ( άρθρο 11 - Νόμος 4452/2017 - Ρύθμιση θεμάτων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ), για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Με ευθύνη του Δ.Σ. της Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ, έχει ξεκινήσει η καταγραφή των αναγκών και των προβλημάτων ανά σχολική μονάδα. Η Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ αναλαμβάνει άμεσα πρωτοβουλίες για την δημοσιοποίηση των προβλημάτων και τη στήριξη των Σχολείων για την επίλυση αυτών.

Θέμα Β: Υποδομές – καθημερινή λειτουργία των Σχολείων

1.    Υπάρχουν αρκετά προβλήματα στις υποδομές των σχολικών χώρων, ιδιαίτερα στα σχολεία του Δήμου Διδ/χου. Τα προβλήματα είναι γνωστά από παλιά, αλλά δεν διαπιστώνεται πρόοδος όσον αφορά την επίλυσή τους.

2.    Καθαριότητα και υγιεινή στα Σχολεία.

Συζητήθηκε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία σχετικά με την καθαριότητα των χώρων. Τα περισσότερα προβλήματα διαπιστώνονται στα Σχολεία του Δήμου Ορεστιάδας. Παρατηρούνται ελλείψεις σε πολλές σχολικές μονάδες, με αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζεται η απαιτούμενη υγιεινή και ασφάλεια για τους μαθητές και το προσωπικό. Συζητήθηκε η αναγκαιότητα για άμεση πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας και επισημάνθηκε η υποχρέωση για καλύτερη και ουσιαστική συνεργασία των αρμοδίων υπηρεσιών των Δήμων με τα Σχολεία, ώστε να εξυπηρετούνται επαρκώς οι ανάγκες των σχολείων και να γίνουν σεβαστά τα εργασιακά δικαιώματα των σχολικών καθαριστριών/ών.

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε προ ημερών η Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ (https://b-elme-evrou.blogspot.com/2024/09/blog-post_6.html ).

3.    Λειτουργία των Σχολείων μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών

Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών από το ΥΠΕΣ, επιφέρει εξαιρετικά δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων. Συζητήθηκαν εκτενώς οι έντονες ανησυχίες των συναδέλφων διευθυντών, σχετικά με τα προβλήματα στη διαχείριση των οικονομικών των σχολείων, την προμήθεια των αναγκαίων υλικών και αναλωσίμων, τις τεχνικές ανάγκες και την άμεση επισκευή των βλαβών που προκύπτουν καθημερινά. Διαπιστώθηκε η ανετοιμότητα των αρμοδίων υπηρεσιών των Δήμων να αντιμετωπίσουν τη νέα κατάσταση και να διασφαλίσουν τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας των σχολικών μονάδων χωρίς καθυστερήσεις και προβλήματα.

Υπενθυμίζουμε ότι η ΑΔΕΔΥ, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ είχαν εξ αρχής εναντιωθεί στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών, προβλέποντας τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν με ευθύνη του ΥΠΕΣ. Σχετική επιστολή είχε αποστείλει η Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ στους Δήμους της περιοχής μας ( https://b-elme-evrou.blogspot.com/2024/03/blog-post_14.html ).

Τονίζαμε τότε μεταξύ άλλων τα εξής: “…Η πρόβλεψη που καθιστά τους διευθυντές των σχολείων υπόλογους πάγιας προκαταβολής που διέπεται από ιδιαίτερα αυστηρό νομικό και λογιστικό πλαίσιο, θα επιβαρύνει το ήδη επιβαρυμένο σε γραφειοκρατικές υποχρεώσεις σχολείο και το εκπαιδευτικό προσωπικό του με πρόσθετες διοικητικές ευθύνες, εις βάρος, προφανώς, του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού μας ρόλου. Το ύψος και ο τρόπος προσδιορισμού και διαχείρισης της πάγιας προκαταβολής δεν προσδιορίζεται στο αρθρ. 28, ούτε και ο ακριβής ρόλος των δημοτικών επιτροπών…”

H Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ, άμεσα θα ζητήσει την παρέμβαση της ΑΔΕΔΥ και της ΟΛΜΕ, για να προστατέψει τους συναδέλφους Δ/ντές από διαδικασίες που επιβαρύνουν επιπλέον το παιδαγωγικό και διοικητικό τους έργο και τους επιφορτίζουν με ευθύνες που δεν εμπίπτουν στο πεδίο αρμοδιότητάς τους. 

Ως Δ.Σ. της Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ δεσμευόμαστε ώστε άμεσα: 

α. Να δημοσιοποιήσουμε τα παραπάνω.

β. Να οργανώσουμε συναντήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς, για τον καλύτερο συντονισμό των προσπαθειών για την επίλυση και διευθέτηση των ανωτέρω ζητημάτων.

γ. Να ζητήσουμε επικοινωνία και συνάντηση με τους Δήμους της περιοχής μας, καταθέτοντας προτάσεις για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων.

δ. Να συνεχίσουμε από κοινού την παρακολούθηση των παραπάνω εκκρεμών ζητημάτων, συντονίζοντας τις περαιτέρω ενέργειες που θα απαιτηθούν. 

Με ενωτικούς αγώνες θα αποτρέψουμε την περαιτέρω υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο Bio3 Forum 2025, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης για Trust Your Stars: «Δεν είμαι ικανοποιημένος με το πρόγραμμα, δικαιολογημένα τα παράπονα»
«Ορισμένα από τα παράπονα που διατυπώθηκαν ήταν δικαιολογημένα»: Ο πρωθυπουργός παραδέχεται προβλήματα στην αξιολόγηση των ερευνητικών προτάσεων
Κυριάκος Μητσοτάκης για Trust Your Stars: «Δεν είμαι ικανοποιημένος με το πρόγραμμα, δικαιολογημένα τα παράπονα»
ypoyrgeio paideias kai thriskeymaton
Παράταση θητείας Υποδιευθυντή στη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αχαρνών
Συνέχιση καθηκόντων Υποδιευθυντή στη Θεματική Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αχαρνών
Παράταση θητείας Υποδιευθυντή στη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αχαρνών
επιδομα
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα 2024-2025: Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για τη χορήγησή του
Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για το στεγαστικό επίδομα – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την ηλεκτρονική αίτηση
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα 2024-2025: Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για τη χορήγησή του
paideias
Πειραματική Ειδικότητα «Τεχνίτης Συγκολλήσεων και Κοπής Μετάλλων»: Νέος οδηγός κατάρτισης
Το Υπουργείο Παιδείας ενεργοποιεί την πειραματική εφαρμογή του νέου Οδηγού Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης με στόχο την αξιολόγηση και πιστοποίηση...
Πειραματική Ειδικότητα «Τεχνίτης Συγκολλήσεων και Κοπής Μετάλλων»: Νέος οδηγός κατάρτισης