ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ΜΑΚΡΗ
Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης:

Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/ τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. 

Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) και κοινοποιείται στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. 

Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οφείλει να διασφαλίσει την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους/στις μαθητές/τριες. Η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ ντριας της σχολικής μονάδας με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

Αν δεν μπορεί για οποιονδήποτε λόγο να πραγματοποιηθεί η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και υπάρχει απώλεια διδακτικών ωρών, παρέχεται η δυνατότητα αναπλήρωσή τους με τους ακόλουθους τρόπους: 

α) αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων,

β) περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και 

γ) περικοπή περιπάτων και εκδρομών.

Την απόφαση για την αναπλήρωση, αλλά και τον τρόπο υλοποίησής της λαμβάνει: 

α) ο Σύλλογος Διδασκόντων, κατόπιν εισήγησης του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας, όταν η αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών αφορά μία σχολική μονάδα, και η απόφαση κοινοποιείται στον/ην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης,

β) ο/η Διευθυντής/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατόπιν εισήγησης των Διευθυντών/ ντριών των σχολείων αρμοδιότητάς του, όταν αφορά σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες της ίδιας Διεύθυνσης, και η απόφαση κοινοποιείται στον/ην οικείο/α Περιφερειακό/η Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και

 γ) ο/η Περιφερειακός/η Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης όταν αφορά σε σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μια Διεύθυνση Εκπαίδευσης, κατόπιν εισήγησης των Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, και η απόφαση κοινοποιείται στην Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..

Στην περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερής λόγω παρεμπόδισης από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας εφαρμόζεται η διαδικασία του πρώτου εδαφίου της παρ. 7. Στη συνεχεία, αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής μονάδας, το σχολείο υποχρεωτικά παρέχει και δια ζώσης τον ίδιο αριθμό διδακτικών ωρών που παρείχε εξ αποστάσεως, λόγω της παρεμπόδισης, με τους παρακάτω τρόπους: 

α) με περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, 

β) με περικοπή περιπάτων και εκδρομών και 

γ) με αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων. 

Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

Αν τα σχολεία δεν λειτουργήσουν για διάστημα μεγαλύτερο των δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών, το διδακτικό έτος μπορεί να παραταθεί για αντίστοιχο ή μικρότερο χρονικό διάστημα με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού μετά από εισήγηση του/της Περιφερειακού/ής Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αναπηρία
Ειδική Αγωγή: «Κραυγή» της ΕΣΑμεΑ για ελλείψεις στα σχολεία – Διαμαρτυρίες γονέων μαθητών σε όλη τη χώρα
Έντονες καταγγελίες για ελλείψεις σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Παράλληλη Στήριξη και σχολικούς νοσηλευτές – Χιλιάδες γονείς ζητούν άμεση...
Ειδική Αγωγή: «Κραυγή» της ΕΣΑμεΑ για ελλείψεις στα σχολεία – Διαμαρτυρίες γονέων μαθητών σε όλη τη χώρα
alfavita
Το Alfavita στο Επίκεντρο της ΔΕΘ: Δηλώσεις Υπουργών, Πρυτάνεων, θεσμικών και πολιτικών στελεχών (Βίντεο)
Η παρουσία του Alfavita.gr στη ΔΕΘ δεν ήταν απλώς μια εκθεσιακή συμμετοχή — ήταν μια επιβεβαίωση της σχέσης του με το κοινό, τους φορείς και τον...
Το Alfavita στο Επίκεντρο της ΔΕΘ: Δηλώσεις Υπουργών, Πρυτάνεων, θεσμικών και πολιτικών στελεχών (Βίντεο)
Γιάννης Μάγγος
Γιάννης Μάγγος σε Χρυσοχοΐδη: «Γιατί τέτοια στοχοποίηση προς ένα πατέρα που ζητάει δικαιοσύνη;»
Ο Γιάννης Μάγγος καταγγέλλει πενταετή στοχοποίηση, βία και ψυχολογικό πόλεμο από τις αρχές, με μήνυση από καταδικασμένο αστυνομικό και συστηματική...
Γιάννης Μάγγος σε Χρυσοχοΐδη: «Γιατί τέτοια στοχοποίηση προς ένα πατέρα που ζητάει δικαιοσύνη;»
newsletters__taste the city new
Πανεπιστήμιο Πατρών: Welcome to UP 2025 & “Taste the City”: Οι πρωτοετείς φοιτητές ανακαλύπτουν τις γεύσεις της Πάτρας με ειδικές προσφορές
Welcome to UP 2025 & “Taste the City”: Οι πρωτοετείς φοιτητές ανακαλύπτουν τις γεύσεις της Πάτρας με ειδικές προσφορές
Πανεπιστήμιο Πατρών: Welcome to UP 2025 & “Taste the City”: Οι πρωτοετείς φοιτητές ανακαλύπτουν τις γεύσεις της Πάτρας με ειδικές προσφορές