Τέλος Ιουλίου, αρχές Αυγούστου, αναμένεται η έκδοση των οριστικών Πινάκων του ΑΣΕΠ που αφορούν στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς της υπ’ αριθ. 2ΓΕ/2023 Προκήρυξης (ΦΕΚ 4/20.2.2023/τ. ΑΣΕΠ).
Από τους οριστικούς αυτούς Πίνακες κατάταξης θα γίνουν τόσο οι μόνιμοι διορισμοί των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο και οι προσλήψεις χιλιάδων αναπληρωτών.
Στο πλαίσιο αυτό 15 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης με πρωτοβουλία της Τομεάρχη Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώτας Πούλου, κατέθεσαν ερώτηση προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας επαναφέροντας έτσι το μείζον ζήτημα που έχει προκύψει για ακόμα μια χρονιά μετά από καταγγελίες εκατοντάδων εκπαιδευτικών, οι οποίοι με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Προσωρινών Πινάκων ΑΣΕΠ ανακάλυψαν ότι, εξαιτίας ασαφειών διατύπωσης και λαθών του πληροφοριακού συστήματος, δεν τους είχαν προσμετρηθεί όλα τα μόριά τους, όπως δικαιούνταν.
Στην ερώτηση των βουλευτών σημειώνεται ότι «αυτή η απαράδεκτη επαναλαμβανόμενη κατάσταση έχει δημιουργήσει μια μεγάλη κατηγορία εκπαιδευτικών που βρίσκεται κάθε χρόνο σε μια άτυπη αλλά επιβλαβή «εργασιακή ομηρία».
Παράλληλα επισημαίνεται ότι πρόκειται για μία ακόμα ένδειξη της συνολικής υποβάθμισης του ΑΣΕΠ από την κυβέρνηση της ΝΔ που θίγει το κύρος και την αξιοπιστία του ως ανεξάρτητου και αδιάβλητου θεσμού.
Οι βουλευτές καλούν τα συναρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών και Παιδείας να αναλάβουν την πολιτική τους ευθύνη και να πάρουν άμεσα μέτρα για να διορθωθούν τα λάθη στους πίνακες των διοριστέων εκπαιδευτικών.
Η ερώτηση για τα λάθη στους πίνακες ΑΣΕΠ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Εσωτερικών
Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
ΘΕΜΑ: Σοβαρά σφάλματα στους προσωρινούς πίνακες ΑΣΕΠ διοριστέων Εκπαιδευτικών
Όπως καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί που επί σειρά ετών έχουν τύχει διοριστέοι σε θέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαιδεύσεως, με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Προσωρινών Πινάκων της υπ’ αριθ. 2ΓΕ/2023 Προκήρυξης (ΦΕΚ 4/20.2.2023/τ. ΑΣΕΠ), μεγάλος αριθμός ενδιαφερομένων αιφνιδιάστηκαν δυσάρεστα, διαπιστώνοντας ότι εξαιτίας πολλαπλών ασαφειών διατυπώσεως και λαθών του πληροφοριακού συστήματος δεν τους είχαν προσμετρηθεί όλα τα μόριά τους, όπως θα έπρεπε.
Το συχνότερο και προβληματικότερο παράδειγμα είναι η καταγεγραμμένη και αναμφισβήτητη προϋπηρεσία τους, η οποία, ωστόσο, σε πάμπολλες περιπτώσεις, δεν μοριοδοτήθηκε, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερη θέση στους πίνακες, από αυτή που θα έπρεπε να βρίσκονται κανονικά με βάση τα προσόντα τους, κατά παραβίαση της προβλεπόμενης υποχρέωσης διασταύρωσης των υποβληθέντων δικαιολογητικών, καθώς και των αρχών της νομιμότητας, της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, της χρηστής διοικήσεως και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης.
Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση έχει οδηγήσει τους εκπαιδευτικούς σε απόγνωση, αφού κινδυνεύουν μετά από τόσα χρόνια εργασίας ως αναπληρωτές, εξαιτίας των παραπάνω λαθών και ασαφειών, να μην προσληφθούν, με βαρύτατες συνέπειες για τη σταδιοδρομία τους, την εργασιακή τους ασφάλεια και την επιβίωσή τους.
Απέναντι στις διαμαρτυρίες και τις επανειλημμένες οχλήσεις των εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας, όπως αναφέρουν οι ίδιοι, δηλώνει αναρμόδιο και τους κάλεσε να καταθέσουν ενστάσεις, για να αποδείξουν την προϋπηρεσία τους ή άλλα κριτήρια που δεν μοριοδοτήθηκαν.
Ωστόσο, ο χρόνος εξέτασης των ενστάσεων είναι κατά κανόνα πολύ μεγάλος, ενώ ήδη υπάρχουν αναφορές εκπαιδευτικών που λαμβάνουν απορριπτικές αποφάσεις επί των ενστάσεών τους, με αποτέλεσμα να μην έχουν άλλη διέξοδο από την κατάθεση δικαστικών προσφυγών, σε μια μακρόχρονη και δαπανηρή διαδικασία, ώστε να δικαιωθούν.
Ανάλογα παραδείγματα έχουν δει το φως της δημοσιότητας πολλάκις στο παρελθόν, ενώ σχετικά έχει τοποθετηθεί και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) με ανακοίνωσή της από 12/06/24. Στην εν λόγω ανακοίνωση, η ΔΟΕ:
• Ζητά, από μεν τη διοίκηση του ΑΣΕΠ, τη θετική στάση στην εξέταση των ενστάσεων των συναδέλφων, ώστε να μην υπάρχουν αδικίες, από δε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. -η οποία, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, είχε δεσμευτεί σε αυτήν την κατεύθυνση- την παρέμβασή της για την αποκατάσταση των λαθών.
• Χαρακτηρίζει ως εξοργιστικό, «στη σημερινή ψηφιακή εποχή, να διακυβεύεται η επαγγελματική κατάσταση εκπαιδευτικών εξ αιτίας λαθών, για τα οποία, επί της ουσίας, δεν είναι υπαίτιοι οι ίδιοι και να καταδικάζονται έτσι σε παρατεταμένη ανεργία, γιατί το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ αντιμετωπίζουν με ασυγχώρητη αδιαφορία το γεγονός ότι πίσω από τους πίνακες και τα λάθη υπάρχουν εκπαιδευτικοί που επί χρόνια προσφέρουν στη δημόσια εκπαίδευση, αστήρικτοι, σε όλη την Ελλάδα καθώς και οι, με πολύ κόπο υπάρχουσες, οικογένειές τους».
• Καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το ΑΣΕΠ να προχωρήσουν στην άμεση λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προκειμένου, με ενιαίο τρόπο, να λυθούν τα όποια προβλήματα και να προχωρήσουν στην ανακοίνωση πινάκων με διόρθωση των λαθών, κάτι που έχει γίνει, άλλωστε, και στο παρελθόν.
Επειδή, δεν είναι η πρώτη χρονιά που τα συγκεκριμένα λάθη και οι παραλείψεις σημειώνονται, με αποτέλεσμα να έχει πλέον διαμορφωθεί μια μεγάλη κατηγορία εκπαιδευτικών που βρίσκεται κάθε χρόνο σε μια άτυπη εργασιακή «ομηρία».
Επειδή, το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Παιδείας έχουν πολιτική ευθύνη να λάβουν μέτρα για να επιλυθούν άμεσα τα λάθη αυτά στους πίνακες και να μην επαναληφθούν ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον, αντί να ρίχνουν την ευθύνη στο ΑΣΕΠ.
Επειδή, το Υπουργείο Εσωτερικών φέρει ακέραιη την πολιτική ευθύνη για τη γενικότερη απαξίωση και υποβάθμιση του ΑΣΕΠ και οφείλει να λάβει πρωτοβουλίες για τη θεσμική του αναβάθμιση ως ανεξάρτητου και αδιάβλητου θεσμού.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν άμεσα, έτσι ώστε με ενιαίο τρόπο να λυθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει λόγω των ανωτέρω λαθών και ασαφειών στην με αριθ. 2ΓΕ/2023 Προκήρυξη ΑΣΕΠ και να επανακοινοποιηθούν οι πίνακες με διόρθωση των λαθών, αλλά και για να μην επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος
Αποστολάκης Ευάγγελος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βέττα Καλλιόπη
Γαβρήλος Γεώργιος
Γιαννούλης Χρήστος
Δούρου Ειρήνη (Ρένα)
Κόκκαλης Βασίλειος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαηλιού Γεώργιος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη