ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αθέατες πλευρές της εκπαιδευτικής πολιτικής με διαφορετικούς διαχειριστές

Τον Απρίλιο που μας πέρασε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης ανακοίνωσε ότι «τον Σεπτέμβριο του 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, ορεινών και νησιωτικών, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείο. Η προετοιμασία του από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Οι μαθητές θα διδάσκονται από καθηγητές όλα τα μαθήματα, όπως αυτά αποτυπώνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολείου». 

Λίγο αργότερα, τον Μάϊο που μας πέρασε, κατά την παρουσίαση του Ψηφιακού Σχολείου που έγινε από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη σημειώθηκε ότι «για πρώτη φορά καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών σε απομακρυσμένες νησιωτικές και ορεινές περιοχές όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου. Η δημιουργία τάξεων για απομακρυσμένες περιοχές περιλαμβάνει τη φυσική παρουσία τουλάχιστον τριών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικών επιστημών ή πληροφορικοί) και παράλληλα ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία των μαθημάτων εντός σχολικού ωραρίου που δεν καλύπτονται από τις διαθέσιμες στην περιοχή ειδικότητες. Η εποπτεία και καθοδήγηση θα ασκείται από σχολείο της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης».

Μάλιστα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε την "ψηφιακή μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας" όπως είπε ως «επανάσταση στην Παιδεία και στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος».

Βουλευτές τόσο από τη Ν.Δ. όσο και από το ΠΑΣΟΚ ήδη είχαν θέσει το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης καιρό πριν. Τόσο η κ. Μονογιού (ΝΔ), από το 2021, με ερώτησή της στη Βουλή, είχε ζητήσει αντί σχολεία να γίνουν μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης στα μικρά νησιά όσο και η κ. Κεφαλίδου το 2022, βουλεύτρια τότε του ΠΑΣΟΚ, για το πρόβλημα της Γαύδου είχε αντιπροτείνει την «υιοθέτηση των καλών πρακτικών που ισχύουν στα ψαροχώρια της Σκανδιναβίας, στις ορεινές περιοχές της Ευρώπης, στις απομακρυσμένες περιοχές του Καναδά και της Αυστραλίας, με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής τάξης-σχολείου».

"Μας τα είπαν κι άλλοι": Ποιος θυμάται το Πόρισμα - Υπόμνημα Λιάκου 

Το όχι και τόσο μακρινό 2016 στη σελίδα 34-35 του Πορίσματος «Υπόμνημα για την αναδιοργάνωση της Μέσης Εκπαίδευσης και την είσοδο στα ΑΕΙ – ΤΕΙ» που υποβλήθηκε στον τότε Υπουργό Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον Σεπτέμβριο του 2016 με την υπογραφή του Προέδρου του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου κ. Αντώνη Λιάκου σημειώνονται, ανάμεσα σε άλλα, τα παρακάτω εκπληκτικά:

«Για τις περιπτώσεις των απομακρυσμένων σχολείων με τους λίγους μαθητές (μικρά νησιά, ορεινοί όγκοι κλπ), η μόνη λύση είναι να αναπτυχθούν διαδικασίες τηλε-εκπαίδευσης. .. Η μόνη λύση είναι η υποστήριξη των μαθητών αυτών με περιοδική φυσική παρουσία ειδικευμένων εκπαιδευτικών και η ένταξή τους σε μία απομακρυσμένη τάξη, όπου χάρη στη δυνατότητα που προσφέρει πλέον η τεχνολογία θα συμμετέχουν κανονικά στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Τα σχολεία θα εξοπλιστούν με μία ή δύο κατάλληλες αίθουσες με εξαιρετική υποδομή και πολύ καλό εξοπλισμό. Θα έχουν πολύ γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο και οι μαθητές θα εντάσσονται κανονικά σε μία απομακρυσμένη τάξη. Με χρήση κατάλληλου λογισμικού και εξοπλισμού, οι μαθητές θα συμμετέχουν κανονικά στο μάθημα, θα βλέπουν και θα ακούν τους πάντες και οι πάντες θα τους βλέπουν και θα τους ακούν, θα παίρνουν το λόγο, θα συμμετέχουν σε διαγωνίσματα και παρουσιάσεις κλπ. Στην αίθουσα θα είναι παρών και κάποιος από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου ως εποπτεύων ενώ στα σχολεία θα υπάρχει και κάποιος εκπαιδευμένος στη συντήρηση και διαχείριση του εξοπλισμού».

Ο δρόμος για τα μαθήματα... άνευ διδασκάλου, η κατάργηση των κανονικών σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές και η υποκατάστασή τους από την τηλεκπαίδευση ανοίχθηκε πριν κάμποσα χρόνια. Το υπουργείο Παιδείας τώρα αισθάνεται έτοιμο να τον στρώσει και να τον προχωρήσει.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυγη
Παραίτηση Σπύρου Σουρμελίδη από την Αυγή μετά το επίμαχο Κυριακάτικο πρωτοσέλιδο – Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ
Παραίτηση του διευθυντή της «Αυγής» μετά από αντιδράσεις για πρωτοσέλιδο
Παραίτηση Σπύρου Σουρμελίδη από την Αυγή μετά το επίμαχο Κυριακάτικο πρωτοσέλιδο – Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ
πεσυε
Νέα ανοιχτή συνέντευξη τύπου από την ΠΕΣΥΕ για τα ζητήματα των Συμβούλων Εκπαίδευσης
Η πρόσκληση έρχεται μετά την επιτυχημένη διοργάνωση του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΠΕΣΥΕ, ενώ η συνέντευξη θα επικεντρωθεί στις προκλήσεις, τον...
Νέα ανοιχτή συνέντευξη τύπου από την ΠΕΣΥΕ για τα ζητήματα των Συμβούλων Εκπαίδευσης
Κώστας Καραμανλής
Παρέμβαση Κώστα Καραμανλή: Να ακούμε τη φωνή των αγροτών και να καταλαβαίνουμε την αγωνία τους
Κώστας Καραμανλής: Η υπαίθρος σε κρίση και η ανάγκη στήριξης των αγροτών
Παρέμβαση Κώστα Καραμανλή: Να ακούμε τη φωνή των αγροτών και να καταλαβαίνουμε την αγωνία τους
ΠΑΝΟΣ ΡΟΥΤΣΙ
Ο Πάνος Ρούτσι δεν σταματάει τον αγώνας: «Δεν έχουμε προλάβει να πενθήσουμε, δεν αντέχω να είμαι στην εκταφή»
Ο πόνος ενός πατέρα που δεν ζητά τίποτε άλλο παρά δικαιοσύνη
Ο Πάνος Ρούτσι δεν σταματάει τον αγώνας: «Δεν έχουμε προλάβει να πενθήσουμε, δεν αντέχω να είμαι στην εκταφή»