Thumbnail
Ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ

Ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού σχετικά με τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία εκλογής των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης (ΣΔ) των Α.Ε.Ι. και την εφαρμογή της ταξινομικής ψήφου.

«Καθώς οι διαδικασίες για την ανάδειξη των νέων πρυτανικών αρχών στα Α.Ε.Ι. της χώρας οδεύουν προς ολοκλήρωση, η ΠΟΣΔΕΠ τονίζει ότι το Υπουργείο οφείλει επιτέλους να αναγνωρίσει τα πολλαπλά προβλήματα και, σε συνεργασία με την ακαδημαϊκή κοινότητα, να εγκύψει στα μείζονα ζητήματα της δημοκρατικής ανάδειξης των πανεπιστημιακών αρχών, της πλήρους αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων και της εύρυθμης εσωτερικής τους λειτουργίας», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση

«Ένα μήνα μετά την τελευταία απόφαση της ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ αναφορικά με τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία εκλογής των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης (ΣΔ) των Α.Ε.Ι. και την εφαρμογή της ταξινομικής ψήφου (όπως αυτή περιγράφεται στο ν.4957/2022 και εξειδικεύεται στην ΚΥΑ Β.99286/Ζ1, ΦΕΚ Β’ 4211/9.9.2022), η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ επανέρχεται για τον πλέον εξόφθαλμο παράδειγμα παραβίασης της αξιοκρατίας και της έλλογης επιλογής των υποψηφίων από τους ψηφοφόρους, αλλά και προβλήματος των ίδιων των διατάξεων του συγκεκριμένου νόμου.

Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο διαθέτει 5 Σχολές και στις εκλογές που διεξήχθησαν στις 23/2/2024 υπήρχε τουλάχιστον μία (1) υποψηφιότητα για τα εσωτερικά μέλη του ΣΔ από κάθε Σχολή. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (άρθρο 9, παρ. 3 του Ν. 4957/2022: «Δεν δύναται να εκλεγούν περισσότερα από ένα (1) εσωτερικά μέλη ανά Σχολή του Α.Ε.Ι. στο Συμβούλιο Διοίκησης. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η ανάδειξη δύο (2) μελών στο Σ.Δ. από την ίδια Σχολή του Α.Ε.Ι., αν το Α.Ε.Ι. διαθέτει Σχολές που αντιστοιχούν σε μικρότερο αριθμό από έξι (6) ή αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι από έξι (6) διαφορετικές Σχολές του Α.Ε.Ι.». Θα ανέμενε λοιπόν κάποιος να εκλεγεί ένας/μία υποψήφιος/α από κάθε Σχολή και από κάποια Σχολή να εκλεγούν 2 υποψήφιοι. Για το συγκεκριμένο θέμα μάλιστα, υπάρχει και επίσημη, ερμηνευτική απάντηση από τον Γ.Γ. του Υπουργείου σε σχετικό ερώτημα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης (το οποίο επίσης διαθέτει 5 Σχολές). Παρ’ όλα αυτά το τα αποτελέσματα που υπολογίζονται με τον αλγόριθμο εφαρμογής των κειμένων διατάξεων, έδωσαν σε κατανομή 2-2-1-1, αφήνοντας μία Σχολή χωρίς εκπροσώπηση.

Κατόπιν αυτού, ομόφωνα οι Συνελεύσεις των Τμημάτων και η Κοσμητεία της Σχολής που δεν εκπροσωπήθηκε, διαπιστώνοντας πως η παραμετροποίηση που πραγματοποιήθηκε στο σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας «ΖΕΥΣ» ήταν λανθασμένη, και σε αντίθεση με τα όσα προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία, εξουσιοδότησε τον Κοσμήτορα να ενημερώσει σχετικά το Υπουργείο Παιδείας, ώστε αυτό να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ορθής παραμετροποίησης του αλγορίθμου στο «ΖΕΥΣ» και τη σχετική τροποποίηση/επανακατανομή των εκλεγέντων εσωτερικών μελών. Να σημειωθεί ότι στο Ιόνιο υπήρχε μία μόνο υποψηφιότητα για τη θέση του πρύτανη, που δεν διακυβεύεται από την επανακατανομή των ψήφων.

Δύο μήνες μετά, και με τις διαδικασίες εκλογής των νέων πρυτανικών αρχών να έχουν ολοκληρωθεί από τις 22/3/2024, το Υπουργείο συνεχίζει να κωφεύει. Δεδομένης και της ειλημμένης απόφασης της Κοσμητείας να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, εφόσον απαιτηθεί, προκειμένου να τηρηθεί η νομιμότητα, το Ίδρυμα οδηγείται αναίτια, εξαιτίας ενός λανθασμένου αλγορίθμου, σε μία αχρείαστη περιπέτεια.

Αποδεικνύεται λοιπόν ξανά ότι οι διαδικασίες κατανομής ψήφων του υλοποιημένου αλγορίθμου μέσω του πληροφοριακού συστήματος ΖΕΥΣ όχι μόνο είναι αδιαφανείς, αλλά επίσης φαίνεται να μην εφαρμόζουν το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, ενώ δεν υπάρχει και κανένας ουσιαστικός έλεγχος της νομιμότητας και της ορθότητας της διαδικασίας εκλογής των εσωτερικών μελών των ΣΔ.

Καθώς οι διαδικασίες για την ανάδειξη των νέων πρυτανικών αρχών στα Α.Ε.Ι. της χώρας οδεύουν προς ολοκλήρωση, η ΠΟΣΔΕΠ τονίζει ότι το Υπουργείο οφείλει επιτέλους να αναγνωρίσει τα πολλαπλά προβλήματα και, σε συνεργασία με την ακαδημαϊκή κοινότητα, να εγκύψει στα μείζονα ζητήματα της δημοκρατικής ανάδειξης των πανεπιστημιακών αρχών, της πλήρους αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων και της εύρυθμης εσωτερικής τους λειτουργίας.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης