σχολεία
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS
Ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν σχολικά κτήρια

Ανακοίνωση εξέδωσε η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης τονίζοντας τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κτηριακές υποδομές των σχολείων του Λαγκαδά.

Καταγγέλλεται η αδιαφορία των αρμόδιων αρχών για την εφαρμογή των αναγκαίων λύσεων, ενώ η ΕΛΜΕ καταθέτει νέο υπόμνημα για μόνιμες και κατάλληλες υποδομές, με την ανέγερση νέων σχολείων.

«Το στεγαστικό κτηριακό πρόβλημα των σχολείων του Λαγκαδά (1ο και 2ο Γυμνάσιο), ενώ είναι καταγεγραμμένο εδώ και χρόνια, γνωστοποιήθηκε με αφορμή την έκθεση ακαταλληλότητας των δυο κτηρίων το Σεπτέμβριο του 2021. Οι αρμόδιες αρχές κατέληξαν σε προσωρινές λύσεις για τις οποίες επισημάναμε ότι δεν εξασφάλιζαν την ασφαλή προσωρινή λειτουργία των σχολείων. Από την προηγούμενη δημοτική αρχή, παρά τις υποσχέσεις της για επίλυση των προβλημάτων που με κινητοποιήσεις τους έθεσαν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, καμία ουσιαστική ενέργεια δεν έγινε. Ιδιαίτερα οι μαθητές κάθε χρόνο, και φέτος πάλι, με κινητοποιήσεις τους επισημαίνουν τα έντονα προβλήματα των σχολειών τους και απαιτούν να δοθούν λύσεις. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και όλη η τοπική κοινωνία είναι τελείως εγκαταλειμμένοι», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Η ανακοίνωση

«Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ επισημαίνει για μια ακόμη φορά την οξύτητα των προβλημάτων στις κτηριακές υποδομές των σχολείων του Λαγκαδά και την επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισής τους.  Μπροστά στην αδιαφορία των αρμόδιων αρχών να δρομολογήσουν μέχρι τώρα τις αναγκαίες λύσεις, καταθέτουμε νέο υπόμνημα το οποίο και απευθύνουμε σε όλες τις αρμόδιες αρχές (Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Δ/νση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,  Δημοτική Αρχή Λαγκαδά, ΥΠΑΙΘ) για να δρομολογήσουν άμεσες λύσεις και μόνιμες και κατάλληλες υποδομές με την ανέγερση νέων σχολείων.

Επισημαίνουμε ότι τα προβλήματα αυτά αποτελούν μέρος μόνο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν συνολικά τα δημόσια σχολεία και πηγάζουν από τη διαχρονική  πολιτική των κυβερνήσεων και τις μεγάλες περικοπές δαπανών για την παιδεία οι οποίες όλα αυτά τα χρόνια έχουν μειωθεί κατά 40%. Το στεγαστικό πρόβλημα των δημόσιων σχολείων επιδεινώθηκε με την κατάργηση του ΟΣΚ και την ανάθεση της ευθύνης αυτής στην ΚΤΥΠ με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Το στεγαστικό κτηριακό πρόβλημα των σχολείων του Λαγκαδά (1ο και 2ο Γυμνάσιο), ενώ είναι καταγεγραμμένο εδώ και χρόνια, γνωστοποιήθηκε με αφορμή την έκθεση ακαταλληλότητας των δυο κτηρίων το Σεπτέμβριο του 2021. Οι αρμόδιες αρχές κατέληξαν σε προσωρινές λύσεις για τις οποίες επισημάναμε ότι δεν εξασφάλιζαν την ασφαλή προσωρινή λειτουργία των σχολείων. Από την προηγούμενη δημοτική αρχή, παρά τις υποσχέσεις της για επίλυση των προβλημάτων που με κινητοποιήσεις τους έθεσαν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, καμία ουσιαστική ενέργεια δεν έγινε. Ιδιαίτερα οι μαθητές κάθε χρόνο, και φέτος πάλι, με κινητοποιήσεις τους επισημαίνουν τα έντονα προβλήματα των σχολειών τους και απαιτούν να δοθούν λύσεις. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και όλη η τοπική κοινωνία είναι τελείως εγκαταλειμμένοι!   

Προειδοποιήσαμε παράλληλα και για την επικινδυνότητα του κτηρίου του ΕΠΑΛ ΛΑΓΚΑΔΑ το οποίο έχει σοβαρότατα προβλήματα καθίζησης και μόνωσης τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΟΞΥΝΘΕΙ

Στο 1ο  Γυμνάσιο τα  kibo δεν επαρκούν, με αποτέλεσμα τα τμήματα ειδικής αγωγής να κάνουν μάθημα στους διαδρόμους. Όταν βρέχει, δημιουργούνται λιμνάζοντα νερά έξω από τις αίθουσες kibo, ενώ νερά στάζουν και από ταβάνια αιθουσών kibo. Υπογραμμίζουμε τα συνεχή προβλήματα που δημιουργούνται από ακατάλληλες τουαλέτες που χρησιμοποιούν οι μαθητές, ενώ μόλις φέτος, μετά από τρία χρόνια, οι εκπαιδευτικοί σταμάτησαν να χρησιμοποιούν για γραφεία τους αίθουσες από το κτήριο που έχει κριθεί ως ακατάλληλο.

Στο 2ο Γυμνάσιο που στεγάζεται μαζί με το 3ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Κολχικό, ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει γραφείο Δ/νσης. Δεν  λειτουργούν τα απαραίτητα εργαστήρια για όλα τα μαθήματα, οι αίθουσες δεν επαρκούν.

Στο 3ο Γυμνάσιο Λαγκαδά-Λ.Τ.-Κολχικό έχουν δημιουργηθεί προβλήματα γιατί οι αίθουσές τους, μετά την παραχώρηση αιθουσών στο 2ο Γυμνάσιο, δεν επαρκούν, ενώ έμειναν χωρίς αίθουσα πολλαπλών χρήσεων γιατί χωρίστηκε σε αίθουσες διδασκαλίας, με αποτέλεσμα οι εκδηλώσεις του σχολείου να γίνονται στους διαδρόμους του κτηρίου και για τα δύο σχολεία πλέον!

Αγνοείται ακόμη η τύχη του σχεδίου της ανέγερσης νέων κτηρίων, καθώς δεν έχει κοινοποιηθεί κανένα χρονοδιάγραμμα για την ανέγερση νέου κτηρίου για το 2ο Γυμνάσιο, για το οποίο ενημερωθήκαμε ότι υπάρχει οικόπεδο για την ανέγερση νέου σχολείου, ενώ μέχρι τώρα δεν υπάρχει σαφής και ξεκάθαρη απάντηση ποια είναι η λύση που προωθήθηκε για το 1ο Γυμνάσιο.

ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΑΡΧΩΝ

Η προηγούμενη δημοτική αρχή έδωσε υποσχέσεις για την επίλυση άμεσων προβλημάτων (λιμνάζοντα νερά, τουαλέτες, νέες αίθουσες, αθλητικές υποδομές, θέρμανση) που ουσιαστικά δεν τηρήθηκαν γιατί τα προβλήματα παραμένουν. Επίσης δεν τηρήθηκε η υπόσχεση για ασφαλτόστρωση του χώρου που σταθμεύουν και γυρίζουν τα λεωφορεία που μεταφέρουν τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά με τα προβλήματα να αυξάνονται στις βροχερές ημέρες.   

Είναι εκκωφαντική και εξοργιστική και η αδιαφορία από την πλευρά των άλλων αρμόδιων αρχών (ΥΠΑΙΘ, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας), όταν 600 μαθητές/τριες των Γυμνασίων και οι εκπαιδευτικοί αυτών στερούνται τα στοιχειώδη για την τέλεση του έργου τους. Είναι οι ίδιοι που διακηρύττουν ότι το εκπαιδευτικό έργο “βελτιώνεται” μέσα από την προώθηση της “αυτονομίας - αξιολόγησης των σχολικών μονάδων” που εμπεριέχει τη λογική “εκπαιδευτικοί, γονείς βρείτε μόνοι σας πόρους για να λειτουργήσετε τα σχολεία” και ταυτόχρονα με μια σειρά εξεταστικά πλέγματα (εξετάσεις PISA σε δημοτικό και Γυμνάσιο, Τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο, Ε.Β.Ε., κ.ά.) αυξάνουν τους φραγμούς των μαθητών στη μόρφωση. 

Η εκπαιδευτική κοινότητα σύσσωμη εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για αυτή την κατάσταση και δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί. Άμεσα θα απευθυνθούμε και πάλι σε όλες τις αρχές απαιτώντας άμεσες λύσεις των προβλημάτων  και να προχωρήσει η ανέγερση νέων σχολείων.

   ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΠΟ ΥΠΑΙΘ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ, ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ 

Ανέγερση με κρατική ευθύνη δύο νέων σχολείων που θα στεγάσουν το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά. Σαφές και άμεσο χρονοδιάγραμμα (μελέτη, έναρξη και περάτωση εργασιών, κ.ά.). Εξασφάλιση της χρηματοδότησης από την κυβέρνηση για την ανέγερσή τους.

• Να λυθούν όλα τα άμεσα προβλήματα και για τα δύο σχολεία (νέα kibo για αίθουσες και γραφεία εκπαιδευτικών, τουαλέτες, διαμόρφωση αύλειου χώρου, αθλητικές υποδομές, κ.ά.).

 • Έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές των σχολείων για  να καλυφθούν όλες οι ανάγκες για τη λειτουργία τους.

• Να υπάρξει πρόνοια για την προμήθεια αιθουσών βαρέως τύπου ή εύρεσης άλλου κτηρίου μέχρι την οριστική λύση του προβλήματος γιατί ήδη υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη εργασιών.

• Να γίνουν δεκτές οι προτάσεις όλων των σχολείων του δήμου Λαγκαδά όπως τα ίδια απαιτούν.

• Να εξεταστούν και να διορθωθούν τα προβλήματα καθίζησης και μόνωσης στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά.

• Να λυθεί το πρόβλημα για τις ανάγκες μαθητών με ειδικά προβλήματα με την εγκατάσταση ασανσέρ στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά.

• Συγκεκριμένο και εκτεταμένο σχέδιο για τη σχολική στέγη, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν επιπλέον αίθουσες και να μειωθεί το πλήθος μαθητών ανά τμήμα.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 22/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kriti
Χανιά: Ο Κρητικός που σκότωσε Γερμανό αλεξιπτωτιστή με μια πέτρα και ο θρυλικός πίνακας στον Γαλατά
Δεν έγινε ποτέ ξανά στην Ευρώπη ένας άοπλος ή άθλια εξοπλισμένος λαός, να πολεμήσει άρτια εξοπλισμένους και εκπαιδευμένους στρατιώτες…
Χανιά: Ο Κρητικός που σκότωσε Γερμανό αλεξιπτωτιστή με μια πέτρα και ο θρυλικός πίνακας στον Γαλατά
sxol_eksoterikou.jpg
Γκουδούλας : Στον... «αέρα» σχολικό συγκρότημα 900 ελληνόπουλων στο Μόναχο
H υπόθεση αυτή αφορά κοντά  στους 900 μαθητές- Ελληνόπουλα - Τι δήλωσε ο καθηγητής – ερευνητής στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, Θωμάς Γκουδούλας
Γκουδούλας : Στον... «αέρα» σχολικό συγκρότημα 900 ελληνόπουλων στο Μόναχο
μπούλινγκ
ΔΠΕ Αν. Αττικής: Εκδήλωση για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
Πρόσκληση σε Εκδήλωση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού από τη Δ.Π.Ε. Αν....
ΔΠΕ Αν. Αττικής: Εκδήλωση για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού