pisa
Καλούμε τους/τις συναδέλφους/συναδέλφισσες, ιδιαίτερα των σχολείων που διεξάγεται ο διαγωνισμός, να συμμετάσχουν καθολικά.

H ΕΛΜΕ Πειραιά εκφράζει την έντονη αντίδρασή της στον διαγωνισμό PISA και με ανακοίνωσή της, τονίζει πως «Δεν θα επιτρέψουμε την διάλυση, κατηγοριοποίηση, ανταγωνισμό και λειτουργία του δημόσιου σχολείου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Δε θα επιτρέψουμε την δημιουργία του κατηγοριοποιημένου σχολείου της αγοράς της ΕΕ.»

Με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας ορίζει τις ημερομηνίες από 8 έως 26 Απριλίου σαν τις ημερομηνίες που θα διεξαχθούν οι πιλοτικές εξετάσεις της Διεθνούς Έρευνας PISA για την προετοιμασία των εξετάσεων PISA 2025. Τις προηγούμενες 2 χρονιές διεξήγαγαν τις συγκεκριμένες εξετάσεις σε μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου, βρίσκοντας απέναντί τους όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τώρα προσπαθούν να τις διεξάγουν σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Στην περιοχή ευθύνης της ΕΛΜΕ Πειραιά σκοπεύουν να τις διεξάγουν στα παρακάτω σχολεία: 8ο ΓΕΛ Πειραιά, ΓΕΛ Καμινίων, ΓΕΛ Ρέντη, 1ο ΓΕΛ Δραπετσώνας, 2ο ΓΕΛ Κορυδαλλού, 4ο ΓΕΛ Κορυδαλλού, 5ο ΓΕΛ Κορυδαλλού (σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ).

Την ίδια στιγμή που κυβέρνηση και υπουργείο προωθούν και επιχειρούν να επιβάλλουν όλο το πλαίσιο της αξιολόγησης στον κλάδο, χωρίς να μπορούν να πείσουν κανέναν και σέρνοντας τους εκπαιδευτικούς στα δικαστήρια, καταλαβαίνουμε πολύ καλά τι σημαίνουν οι εξετάσεις τύπου PISA. Tα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση-αποτίμηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και την προώθηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών.

Συνοπτικά, με την υλοποίηση του προγράμματος PISA επιχειρούν:

  • να μεταβιβάσουν, τις ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
  • να προωθήσουν αντί της γνώσης τις δεξιότητες. Για να πάει καλά μια χώρα στο διαγωνισμό πρέπει οι μαθητές της να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας, να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, στις Φυσικές επιστήμες να μην έχουν εμβαθύνει στο γιατί αλλά στο πώς κ.λπ..
  • να αποτελέσουν τα σταθμισμένα τεστ και οι επιδόσεις των μαθητών σε αυτά, τα μετρήσιμα μεγέθη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που σε άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση των σχολείων. Η διεθνής πείρα έχει αποδείξει ότι τελικά θα οδηγηθούμε σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολικών μονάδων, αλλά και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.

Δεν θα επιτρέψουμε την διάλυση, κατηγοριοποίηση, ανταγωνισμό και λειτουργία του δημόσιου σχολείου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Δε θα επιτρέψουμε την δημιουργία του κατηγοριοποιημένου σχολείου της αγοράς της ΕΕ.

Η PISA αποτελεί κομμάτι των αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που προωθεί αυτήν την περίοδο ή σχεδιάζει να προωθήσει η κυβέρνηση, με βάση την στρατηγική της ΕΕ για την Παιδεία και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, όπως αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αυτονομία-κατηγοριοποίηση σχολείων, ελεύθερη επιλογή σχολείου, πολλαπλό βιβλίο, εθνικό απολυτήριο με το σχολείο να μετατρέπεται σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, νέος τρόπος πρόσληψης εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό κ.ά.. Με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, επιπλέον, θα δικαιολογούνται οι αντιεκπαιδευτικές, αντιδραστικές αναπροσαρμογές που ήδη έχουν δρομολογηθεί. Θα αποτελέσουν άλλο ένα λιθαράκι στο αφήγημα για την ανάγκη για περισσότερη και πιο «αποτελεσματική» αξιολόγηση, μέτρηση, και προσαρμογή στις αναπροσαρμογές αυτές. Θα αξιοποιηθούν ως εργαλεία δυσφήμισης του έργου του εκπαιδευτικού και του Δημόσιου σχολείου (από πέρσι είχε κυκλοφορήσει σχετικό video), δυσφήμισης των μαθητών μας (με σωρεία δημοσιευμάτων πέρσι και πρόπερσι που μίλαγαν για ‘’βατερλό’’ των μαθητών που ‘’πάτωσαν’’ και έκαναν ‘’βουτιά’’ στις εξετάσεις), για το τσάκισμα του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Να σταματήσει τώρα κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την PISA!

  • Οργανώνουμε καμπάνια πολύπλευρης ενημέρωσης και οργάνωσης της πάλης μας.  Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θα ενημερώσει τα σχολεία της περιοχής του που συμμετέχουν στις εξετάσεις αυτές, ενώ θα επιδιώξει να ενημερωθούν γονείς και μαθητές.
  • Καλούμε τους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων σχολείων να βγάλουν ψηφίσματα εναντίωσης στο διαγωνισμό. Μπορεί να αξιοποιηθεί η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ.
  • Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά, κηρύσσει στάσεις εργασίας τις ώρες διεξαγωγής του διαγωνισμού και καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν σε αυτές.
  • Θα πραγματοποιήσει δύο αγωνιστικές παρεμβάσεις, προκειμένου να διατρανώσει την αντίθεση του κλάδου στους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, τη Δευτέρα 8/4 έξω από το 1ο ΓΕΛ Δραπετσώνας και έξω από το 5ο ΓΕΛ Κορυδαλλού στις 8:30 πμ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kausonas
Καμπανάκι επιστημόνων: Οι ακραίες θερμοκρασίες συνδέονται με θανατηφόρα εγκεφαλικά επεισόδια
«Τα εγκεφαλικά είναι η δεύτερη πιο συχνή αιτία θανάτου παγκοσμίως και αυτή η επιβάρυνση που προκαλείται από τις ακραίες θερμοκρασίες είναι πολύ...
Καμπανάκι επιστημόνων: Οι ακραίες θερμοκρασίες συνδέονται με θανατηφόρα εγκεφαλικά επεισόδια
kleista sxoleia proaulio
Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας: 15χρονος χτύπησε συνομήλικο του μέσα σε προαύλιο Γυμνασίου
O 15χρονος φέρεται να εισήλθε σε προαύλιο χώρο Γυμνασίου στο Αγρίνιο και να χτύπησε με γροθιά τον συνομήλικό του, με αποτέλεσμα να του προκαλέσει...
Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας: 15χρονος χτύπησε συνομήλικο του μέσα σε προαύλιο Γυμνασίου