αξιολόγηση
«Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να υπογράψουν τη δήλωση απεργίας - αποχής από την ατομική αξιολόγηση που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ»

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου με σχετική της ανακοίνωση παραθέτει εφτά ερωτήσεις και απαντήσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, με σκοπό να ξεδιαλύνει απορίες και παρανοήσεις.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ συγκέντρωσε τα κυριότερα ερωτήματα και προβληματισμούς που έχουν προκύψει από συζητήσεις με συναδέλφους για την ατομική αξιολόγηση και επιχειρεί με το παρόν κείμενο να ξεδιαλύνει απορίες και παρανοήσεις.

1. «Μήπως να κάνω την αξιολόγηση για να ‘’ξεμπερδεύω’’ και, αν είμαι νεοδιόριστος, να μονιμοποιηθώ;».

Με βάση το νομικό πλαίσιο αλλά και την ακολουθούμενη πρακτική το ‘’ξεμπέρδεμα’’ έχει καταστεί μια πολύ σχετική έννοια. Η …επιτυχής έκβαση της διαδικασίας προϋποθέτει θετική αξιολόγηση από δύο συμβούλους (ειδικότητας και παιδαγωγικής καθοδήγησης) και τον/τη διευθυντή/τρια του σχολείου. Τρεις αξιολογήσεις ανά έτος και ξανά η ίδια διαδικασία κάθε δύο χρόνια «γιατί στο μεταξύ μπορεί να έχουμε γίνει χειρότεροι». Επίσης έχουν καταγγελθεί περιπτώσεις που νεοδιόριστοι, κατόπιν απόσπασης ή μετάθεσης, κλήθηκαν να επαναξιολογηθούν, ενώ κανείς δεν εγγυάται ότι ο αξιολογούμενος δεν θα κριθεί ‘’μη ικανοποιητικός’’, από τη στιγμή μάλιστα που δημόσια πλέον ακούγεται πως η γραμμή του υπουργείου θα σκληρύνει.

2. «Αν αρνηθώ να αξιολογηθώ, οι συνέπειες θα είναι επώδυνες;».

Η άρνηση κάθε συναδέλφου να αξιολογηθεί είναι νόμιμη εφόσον είναι σε ισχύ νόμιμη διαδικασία που τον καλύπτει. Αυτή τη στιγμή είναι σε ισχύ α) η απεργία - αποχή από την ΑΔΕΔΥ β) οι στάσεις εργασίας από την ΟΛΜΕ. Οι συνέπειες έχουν να κάνουν με τη δυνατότητα να γίνει (ή ενδεχομένως να παραμείνει) κάποιος στέλεχος της εκπαίδευσης. Καμιά μισθολογική συνέπεια δεν υφίσταται για όσους συμπλήρωσαν τη διετία, ακόμα και αν τυπικά παραμένουν δόκιμοι, ούτε «κόπηκαν» μεταθέσεις, αποσπάσεις ή μετατάξεις για αυτόν τον λόγο.

3. «Γιατί να φοβηθούμε την αξιολόγηση;».

Δεν φοβόμαστε. Αντιθέτως, η άρνηση στην αξιολόγηση υποδηλώνει και τη θέληση να παραμείνουμε ελεύθεροι και σκεπτόμενοι εκπαιδευτικοί και πολίτες. Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα είναι συλλογικό, όχι ατομικό. Η αξιολόγηση, αν περάσει, θα αλλάξει τις σχέσεις μέσα στους συλλόγους, θα απομακρύνει το σχολείο από τους πραγματικούς του σκοπούς και θα λειτουργεί ως μηχανισμός επίρριψης ευθυνών για κάθε κακό που συμβαίνει στον καθηγητή και στον δάσκαλο. Από εκεί και ύστερα πόσες φορές θα πρέπει να αξιολογηθούμε για να θεωρηθούμε επιτέλους ‘’επαρκείς’’;

4. «Αν ως διευθυντής απέχω από την αξιολόγηση, μήπως στερήσω από τον νεοδιόριστο τη μονιμοποίησή του;»

Για το θέμα της μονιμοποίησης ήδη έχουμε μιλήσει. Επίσης επισημάναμε ότι το ζήτημα είναι συλλογικό και όχι ατομικό. Όσοι υπηρετούμε την εκπαίδευση οφείλουμε από τη θέση του ο καθένας να συμβάλλουμε στη διαφύλαξη του ρόλου του σχολείου όπως αρμόζει στα παιδιά μας.

5. «Εγώ θέλω να αξιολογηθώ από αυτόν τον διευθυντή ή τον σύμβουλο γιατί είναι ‘’καλός’’».

Δεν είναι θέμα καλού ή κακού διευθυντή ή συμβούλου, καθώς αφενός οι σχέσεις εξάρτησης θα αλλάξουν την οπτική και τη στάση όλων μας, αφετέρου η αξιολόγηση θα είναι δια βίου, επομένως πιθανότατα θα αντιμετωπίσουμε και ‘’κακούς’’ διευθυντές ή συμβούλους.

6. «Γιατί να λέμε σε όλα ΟΧΙ και να μην εκσυγχρονιστούμε;».

Δεν λέμε ΟΧΙ σε όλα. Τα ΝΑΙ μας όμως είναι λιγότεροι μαθητές ανά τμήμα, καινούργια σχολεία, υλικοτεχνικές υποδομές, έγκαιρες και επαρκείς προσλήψεις, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό, προσωπικό καθαριότητας, πρόγραμμα σπουδών που προάγει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Αυτά συνιστούν εκσυγχρονισμό και όχι ο θεσμός των επιθεωρητών, που μας γυρίζει μισό αιώνα πίσω. Εξάλλου, μια προσεκτική ματιά στην αξιολόγηση των διευθυντών το 2023, όπου κομματικοί ημέτεροι υπερφαλάγγισαν σκανδαλωδώς, κυρίως μέσω των συνεντεύξεων, άλλους υποψήφιους, φανερώνει την υποκρισία της κυβέρνησης περί ‘’αξιοκρατίας’’ και θυμίζει αλήστου μνήμης εποχής κομματικού κράτους.

7. «Υπάρχει περίπτωση να τα καταφέρουμε;».

Ναι, υπάρχει. Όλα εξαρτώνται από την επιμονή και τη μαζικότητα του αγώνα. Σε πολλούς νομούς, ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η συμμετοχή στην απεργία είναι μεγάλη κι η αξιολόγηση καρκινοβατεί. Γι’ αυτό το υπουργείο είτε προσφεύγει στα δικαστήρια, είτε τρέχει άναρχα τις διαδικασίες, αναιρώντας τον ίδιο τον εαυτό του. Με συσπείρωση στα σωματεία μας και εξαντλώντας όλους τους πρόσφορους τρόπους αγώνα  μπορούμε να νικήσουμε!

Καλούμε τους συναδέλφους να υπογράψουν τη δήλωση απεργίας - αποχής από την ατομική αξιολόγηση που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ και να επικοινωνούν με το σωματείο τους!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανεπιστήμιο Τζον Χόπκινς στις ΗΠΑ
«Στρατιωτικοποίηση» των αμερικανικών πανεπιστημίων: «Μαμούθ» χρηματοδοτήσεις σε έρευνες για ειδικά όπλα
Τα δυσθεώρητα ποσά που δίνουν σε επιστήμονες οι στρατηγοί στις ΗΠΑ για να φτιάξουν προηγμένα όπλα
«Στρατιωτικοποίηση» των αμερικανικών πανεπιστημίων: «Μαμούθ» χρηματοδοτήσεις σε έρευνες για ειδικά όπλα
Σχολείο - Τάξη
Κουίζ: Σε ποιο Γυμνάσιο συγχωνεύτηκαν πέντε τμήματα σε τέσσερα;
«Μία και μοναδική κοινή πόρτα εισόδου-εξόδου διαφυγής για 57 άτομα στο σχολικό κτίριο» - Τι καταγγέλλουν οι γονείς των μαθητών
Κουίζ: Σε ποιο Γυμνάσιο συγχωνεύτηκαν πέντε τμήματα σε τέσσερα;
viasmos-kopela.jpg
Παραλίγο γυναικοκτονία: Συγκλονίζει 27χρονη - «Πήρε το μαξιλάρι, το έβαλε στο κεφάλι μου και σημάδεψε»
«Θυμάμαι να οπλίζει το όπλο σαν τρελός και να βαράει. Η σφαίρα είχε κολλήσει. Προσπαθούσε να με πνίξει και να μου σπάσει τον σβέρκο»
Παραλίγο γυναικοκτονία: Συγκλονίζει 27χρονη - «Πήρε το μαξιλάρι, το έβαλε στο κεφάλι μου και σημάδεψε»