idiotika_panepistimia
Δώδεκα σύλλογοι μελών ΔΕΠ παραχώρησαν κοινή συνέντευξη Τύπου, όπου κατέθεσαν την αγωνία τους για την υποβάθμιση της τριτο­βάθμιας εκπαίδευσης που θα φέρουν τα υπό ίδρυση ιδιωτικά πανεπιστήμια

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο δημόσιο πανεπιστήμιο που μπορεί να είναι μακριά από το σπίτι του φοιτητή και σ’ ένα ιδιωτικό που μπορεί να βρίσκεται στην ίδια πόλη; Το επίπεδο σπουδών. Αυτή η διαπίστωση αποτέλεσε μια από τις πολλές επισημάνσεις αγωνίας που έκαναν δεκάδες πανεπιστημιακοί, οι οποίοι μίλησαν στο πλαίσιο της κοινής συνέντευξης Τύπου που οργανώθηκε, χθες, από 12 Συλλόγους μελών ΔΕΠ στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια.

«Πώς μπορεί να συγκριθούν οι σπουδές σ’ ένα από τα πανεπιστήμιά μας με σπουδές εξ αποστάσεως; Δεν συγκρίνονται και θα το πληρώσει όλη η κοινωνία αργότερα, όταν θα έχουμε γιατρούς, πολιτικούς μηχανικούς και άλλους επιστήμονες που δεν θα είναι σε θέση να επιτελέσουν το έργο τους», ήταν η απάντηση όχι στις φανερές πια κερδοσκοπικές επιδιώξεις της κυβέρνησης αλλά σε όλες τις οικογένειες με όνειρα για σπουδές.

Αντί να συμβάλει πραγματικά στην αναβάθμιση των δημόσιων ΑΕΙ, που παρ’ όλα αυτά εξακολουθούν να παράγουν γνώση και έρευνα, η κυβέρνηση προάγει το μοντέλο της «εκπαίδευσης επί πληρωμή» (εξωθώντας τα δημόσια σε ακόμη περισσότερα προγράμματα με δίδακτρα), τονίστηκε, μεταξύ άλλων, για να υποδειχθούν οι προτεραιότητες της κυβέρνησης: α) άνοιγμα αγοράς της ανώτατης εκπαίδευσης με μετακίνηση κονδυλίων σε φίλια συμφέροντα, β) χειραγώγηση της έρευνας, γ) επιπρόσθετη συρρίκνωση των δυνατοτήτων των δημόσιων ΑΕΙ.

Η χαμηλή ποιότητα στα Προγράμματα Σπουδών που έχουν τα κυπριακά Πανεπιστήμια, η απουσία της έρευνας σ’ αυτά και επιπροσθέτως η «συχνή εκμετάλλευση της έρευνας που έχει κάνει αλλού το διδακτικό προσωπικό τους» αποτέλεσε επίσης μέρος της κριτικής για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, που σε αρκετές περιπτώσεις θα έχει μπροστά τα κυπριακά ιδρύματα και πίσω τις μεγάλες θυγατρικές. Για τα δε, όσα, «παραρτήματα» λειτουργήσουν, έγινε υπενθύμιση ορισμένων αποκαλυπτικών άρθρων του νομοσχεδίου της κυβέρνησης.

Οπως η έλλειψη κριτηρίων πιστοποίησης και λειτουργίας ή οι λειψές προδιαγραφές για τη δημιουργία μιας σχολής που μπορεί να είναι, λ.χ., Ιατρική. Τι χρειάζεται; Ενα αυτοτελές κτίριο, πρόγραμμα σπουδών εγκεκριμένο από το μητρικό Ιδρυμα, λίγα μέλη ΔΕΠ (9), ένα μέλος διοικητικό, έναν φύλακα και έναν γραμματέα. Και, αν κάποιοι μπουν (σε όποια σχολή) με μικρό βαθμό, θα κάνουν «ενισχυτική διδασκαλία»!

Σε ό,τι αφορά το αφήγημα περί ενίσχυσης των δημόσιων ΑΕΙ μέσω του ίδιου σχεδίου νόμου, η κριτική ήταν αμείλικτη. Μεταξύ των απαντήσεων στα προπαγανδιστικά επιχειρήματα ήταν: Δεν παίζει ρόλο ο μεγάλος αριθμός των άρθρων για το δημόσιο (80%) έναντι των λίγων (20%) για τα ιδιωτικά στο ν/χ αλλά η σκόπευσή του. Τα επόμενα έξι χρόνια, ώς το 2030, δεν θα γίνουν προσλήψεις.

Σύμφωνα με τη Eurostat, βρισκόμαστε στην προτελευταία θέση σε ό,τι αφορά την κατανομή κονδυλίων για την ανώτατη εκπαίδευση, ενώ έχουμε την πρωτιά στην αναλογία φοιτητών/διδασκόντων. Εχουμε 49/1, όταν η Κύπρος έχει 25/1 και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 15/1. Από την εποχή των μνημονίων το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 25%, στην ανώτατη εκπαίδευση το ποσοστό αυτό είναι τρεις φορές μεγαλύτερο, δηλαδή, φθάνει το 70%.

Σημαντικό ένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν: Αν η κυβέρνηση αρνείται και (γι’ αυτό) ιδιωτικοποιεί κοινωνικά αγαθά, όπως παιδεία, υγεία, συγκοινωνίες, ασφάλεια, νερό κ.ά., τότε πού πάνε, τελικά, οι φόροι που πληρώνουν όλοι οι υπόλοιποι;

«Τα παιδιά που κάνουν καταλήψεις δεν είναι αλήτες», είπαν οι καθηγητές τους. Είναι τα παιδιά που έκαναν περήφανους τους γονείς τους, όταν πέρασαν στις πανελλαδικές, είναι αυτά που αδειάζουν κάθε άνοιξη τα αμφιθέατρα για να δουλέψουν σεζόν και να συμβάλουν στα έξοδα των σπουδών τους, είναι αυτά που μας έδωσαν ένα τεράστιο μάθημα με τη μαχητικότητα και την ενάργεια με την οποία βλέπουν τα πράγματα. Είμαστε δίπλα τους, ακούστε τους, ίσως δίνουν τον αγώνα του 114 της γενιάς τους.

Πηγή: efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekab_7.jpg
Σοβαρό τροχαίο στη Σταδίου: Μηχανή συγκρούστηκε με αυτοκίνητο -Ένας σοβαρά τραυματίας
Από την σύγκρουση τραυματίστηκε ο οδηγός της μοτοσικλέτας ο οποίος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο...
Σοβαρό τροχαίο στη Σταδίου: Μηχανή συγκρούστηκε με αυτοκίνητο -Ένας σοβαρά τραυματίας