βουλή
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, ο αλγόριθμος με βάση τον οποίο υπολογίζονται τα οργανικά κενά, μετατρέπει πολλά από αυτά σε λειτουργικά κενά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια πλασματική εικόνα και να ελαχιστοποιούνται οι οργανικές θέσεις που είναι διαθέσιμες για διορισμούς και για μεταθέσεις εκπαιδευτικών.

Την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των οργανικών κενών των εκπαιδευτικών, φέρνουν με ερώτησή τους στη Βουλή, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της βουλεύτριας Α’ Θεσσαλονίκης Κατερίνας Νοτοπούλου.

Το νομικό καθεστώς που διέπει τη διαδικασία των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ βασίζεται σε κριτήρια αντικειμενικά και αποτελεί δημοκρατική κατάκτηση, ο τρόπος που προσδιορίζονται τα οργανικά κενά για μετάθεση και για διορισμό δημιουργεί πολλά προβλήματα, τόσο στους εκπαιδευτικούς, όσο και στην ομαλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, ο αλγόριθμος με βάση τον οποίο υπολογίζονται τα οργανικά κενά, μετατρέπει πολλά από αυτά σε λειτουργικά κενά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια πλασματική εικόνα και να ελαχιστοποιούνται οι οργανικές θέσεις που είναι διαθέσιμες για διορισμούς και για μεταθέσεις εκπαιδευτικών.

Με τον τρόπο αυτό, δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν έχουν τη δυνατότητα μετάθεσης, ακόμα και αν συμπληρώνουν πολλά χρόνια υπηρεσίας, ενώ δίνεται άλλοθι στην κυβέρνηση να μην πραγματοποιεί τους απαραίτητους διορισμούς για την ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Προτίθεται να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών και να μειώσει τον ανώτερο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, με σκοπό την ενίσχυση και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου;

2. Τι προτίθεται να πράξει για να ξεπεραστούν τα προβλήματα που προκαλεί το σημερινό καθεστώς υπολογισμού των οργανικών κενών στη λειτουργία των σχολείων, ώστε να έχουν τη δυνατότητα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να μετατεθούν στον τόπο συμφερόντων τους, με οργανική θέση στη Διεύθυνση που αιτούνται μετάθεσης και να διοριστεί ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Η Ερώτηση

Προς τον κύριο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των οργανικών κενών των εκπαιδευτικών

Το νομικό καθεστώς που διέπει τη διαδικασία των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ βασίζεται σε κριτήρια αντικειμενικά και αποτελεί δημοκρατική κατάκτηση, ο τρόπος που προσδιορίζονται τα οργανικά κενά για μετάθεση και για διορισμό προξενεί πολλά προβλήματα, τόσο στους εκπαιδευτικούς, όσο και στην ομαλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, ο αλγόριθμος με βάση τον οποίο υπολογίζονται τα οργανικά κενά, μετατρέπει πολλά από αυτά σε λειτουργικά κενά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια πλασματική εικόνα και να ελαχιστοποιούνται οι οργανικές θέσεις που είναι διαθέσιμες για διορισμούς και για μεταθέσεις εκπαιδευτικών.
Με τον τρόπο αυτό, δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν έχουν τη δυνατότητα μετάθεσης στον τόπο συμφερόντων τους, ακόμα και αν συμπληρώνουν πολλά χρόνια υπηρεσίας, ενώ δίνεται άλλοθι στην κυβέρνηση να μην πραγματοποιεί τους απαραίτητους διορισμούς για την ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης.

Την ίδια στιγμή δεκάδες χιλιάδες κενά (μέχρι σήμερα έχουν προσληφθεί πάνω από 50.000 αναπληρωτές), τα περισσότερα εκ των οποίων, στην πραγματικότητα, είναι οργανικά, καλύπτονται από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Αυτό σημαίνει ότι στα δημόσια σχολεία ένα μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών που αγγίζει το 1/3 σε πολλούς συλλόγους διδασκόντων, είναι κάθε σχολική χρονιά διαφορετικό.
Αυτό σε συνδυασμό με την αύξηση του ανώτερου αριθμού των μαθητών ανά τμήμα που είχε αποφασίσει η κυβέρνηση, έχει πολύ αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων.

Επειδή το υπάρχον νομικό καθεστώς που διέπει τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών και τον ανώτερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, δημιουργεί στρεβλώσεις και προβλήματα στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων

Επειδή χιλιάδες εκπαιδευτικοί (για φέτος, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, είναι περίπου 11.500) δεν έχουν τη δυνατότητα μετάθεσης στον τόπο συμφερόντων τους, ακόμα και αν συμπληρώνουν πολλά χρόνια υπηρεσίας.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Προτίθεται να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών και να μειώσει τον ανώτερο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, με σκοπό την ενίσχυση και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου;
2. Τι προτίθεται να πράξει για να ξεπεραστούν τα προβλήματα που προκαλεί το σημερινό καθεστώς υπολογισμού των οργανικών κενών στη λειτουργία των σχολείων, ώστε να έχουν τη δυνατότητα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να μετατεθούν στον τόπο συμφερόντων τους, με οργανική θέση στη Διεύθυνση που αιτούνται μετάθεσης και να διοριστεί ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών;

Η Ερωτώντες Βουλευτές

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Αυλωνίτης Αλέξανδρος –Χρήστος

Βέττα Καλλιόπη

Δούρου Ρένα

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)

Καλαματιανός Διονύσιος

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Παπαηλιού Γεώργιος

Πούλου Παναγιού

Σαρακιώτης Αλέξανδρος

Χρηστίδου Ραλλία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

robot
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
Η Αμερική επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Κίνα προηγείται ήδη στην κούρσα των ανθρωπόμορφων ρομπότ — και διαμορφώνει τη βιομηχανία του...
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
mathites
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
Στη 42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, οι Έλληνες μαθητές κέρδισαν δύο αργυρά και τέσσερα χάλκινα μετάλλια
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
autokinito
Θεσσαλονίκη: Άγριος ξυλοδαρμός 36χρονου γιατρού μπροστά στο παιδί του – Ταυτοποιήθηκαν πατέρας και γιος από την Αθήνα
Οργή για την ατιμωρησία – Το παιδί του θύματος ξυπνά κάθε βράδυ με εφιάλτες και φωνάζει «μπαμπά, μαμά»
Θεσσαλονίκη: Άγριος ξυλοδαρμός 36χρονου γιατρού μπροστά στο παιδί του – Ταυτοποιήθηκαν πατέρας και γιος από την Αθήνα