καλλιτέχνες
Aris Oikonomou / SOOC
Εικαστικό Επιμελητήριο: Με μια σειρά νομοθετημάτων το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί την περαιτέρω υποβάθμιση όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης

Κάλεσμα συμμετοχής στο αυριανό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο εναντίον της ίδρυσης μη κρατικών ΑΕΙ στη χώρα, απευθύνει και το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.

Το επιμελητήριο αναφέρεται και στο ζήτημα της υποβάθμισης των καλλιτεχνικών πτυχίων τονίζοντας ότι η αγορά των κάθε είδους πτυχίων και στην καλλιτεχνική εκπαίδευση, μετά το ΠΔ 85 που υποβαθμίζει τις καλλιτεχνικές σπουδές, τις υποσχέσεις της κυβέρνησης για Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών που θα λειτουργούν παράλληλα με τις πολλές κατηγοριοποιημένες ιδιωτικές σχολές, μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, με τραγικές επιπτώσεις στους σπουδαστές καλλιτεχνικών αντικειμένων, στους διδάσκοντες τους, στην ίδια τελικά την ποιότητα των καλλιτεχνικών δημιουργημάτων και στην πρόσβαση σε αυτά από τον εργαζόμενο λαό.

«Η περαιτέρω εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, όπως προετοιμάζεται νομοθετικά αυτές τις μέρες από την κυβέρνηση, θα σηματοδοτήσει εκ νέου διεύρυνση της ιδιωτικής καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, κάνοντάς την ένα πανάκριβο προϊόν για λίγους σε όλες τις βαθμίδες», συμπληρώνει.

Ολη η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος

Η χρόνια υποχρηματοδότηση κι εγκατάλειψη από όλες τις κυβερνήσεις οδήγησε όπως ήταν φυσικό και σκόπιμο σε μαρασμό και υποβάθμιση την δημόσια εκπαίδευση σε όλες της βαθμίδες, για να έρθει η στιγμή να ευοδωθούν τα σχέδια των μεγάλων ομίλων, σύμφωνα και με τις επιταγές των «εταίρων» μας και η Παιδεία να γίνει αντικείμενο κερδοφορίας και ανταγωνισμού σε βάρος της ελληνικής οικογένειας. Έτσι ο ίδιος ο πρωθυπουργός με καμάρι ανακοίνωσε και κρατική χρηματοδότηση για να ενισχύσει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια…

Συγκεκριμένα, προωθούνται νόμοι που παρακάμπτουν το άρθρο 16 του Συντάγματος με τη χρήση του άρθρου 28, για την ίδρυση και την de facto αναγνώριση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, την περαιτέρω προσαρμογή της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης στην αγοραία αντίληψη της «απόκτησης δεξιοτήτων», το νέο κόψιμο προσλήψεων αναπληρωτών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η γιγάντωση των κέντρων επαγγελματικής εκπαίδευσης, η εκ νέου αναγνώριση των κολλεγίων (μετά τις αντίστοιχες νομοθετικές ρυθμίσεις που είχε κάνει και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ), διευρύνουν την αγορά εκπαιδευτικών προϊόντων, ζητώντας από τη λαϊκή οικογένεια να χώνει βαθιά το χέρι στην τσέπη για οποιαδήποτε «επιλογή» (καθορισμένη με καθαρά ταξικά κριτήρια) για τη μόρφωση των παιδιών της.

Η αγορά των κάθε είδους πτυχίων και στην καλλιτεχνική εκπαίδευση, μετά το ΠΔ 85 που υποβαθμίζει τις καλλιτεχνικές σπουδές, τις υποσχέσεις της κυβέρνησης για Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών που θα λειτουργούν παράλληλα με τις πολλές κατηγοριοποιημένες ιδιωτικές σχολές, μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, με τραγικές επιπτώσεις στους σπουδαστές καλλιτεχνικών αντικειμένων, στους διδάσκοντες τους, στην ίδια τελικά την ποιότητα των καλλιτεχνικών δημιουργημάτων και στην πρόσβαση σε αυτά από τον εργαζόμενο λαό. Η περαιτέρω εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, όπως προετοιμάζεται νομοθετικά αυτές τις μέρες από την κυβέρνηση, θα σηματοδοτήσει εκ νέου διεύρυνση της ιδιωτικής καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, κάνοντάς την ένα πανάκριβο προϊόν για λίγους σε όλες τις βαθμίδες. Ο περίφημος δε «ανταγωνισμός δημόσιου-ιδιωτικού», που προπαγανδίζεται από όλα τα κόμματα που έχουν κυβερνήσει κατά καιρούς, ειδικά στην καλλιτεχνική εκπαίδευση, έχει να δώσει τρανταχτά παραδείγματα τραγικής υποβάθμισης των όποιων ψηγμάτων δημόσιας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

Παράλληλα, τα χιλιάδες κενά σε όλες τις ειδικότητες στα σχολεία (πάνω από 20.000) δεν είναι απλά αριθμοί, όπως επιδιώκουν να τα εμφανίσουν οι κυβερνήσεις διαχρονικά. Πρόκειται για σοβαρή υποβάθμιση των ουσιωδών μορφωτικών και εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών, με εγκληματικές μάλιστα συνέπειες στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, ειδικά όταν πρόκειται για μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, που παραμένουν μήνες ή και ολόκληρη χρονιά χωρίς παράλληλη στήριξη. Ταυτόχρονα, χιλιάδες εκπαιδευτικοί οδηγούνται εκ νέου στην περιπλάνηση και στην ανεργία. Σε αυτό το πλαίσιο, επιτείνεται συνεχώς και η υποβάθμιση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στο Δημοτικό και Γυμνάσιο, ενώ στο Λύκειο τα καλλιτεχνικά μαθήματα παραμένουν πλήρως εξοβελισμένα.

Πάει πολύ η κυβέρνηση να δηλώνει ότι δήθεν ενδιαφέρεται για τη δυνατότητα όλων των παιδιών και νέων στην εκπαίδευση, καθιερώνοντας τη διεύρυνση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών. Ας δείξει λοιπόν το ενδιαφέρον της στα παιδιά της Θεσσαλίας, που σε μια περίοδο που δεν έχουν νερό να πιούνε, ούτε καν σπίτι, το Υπουργείο Παιδείας ζητάει τα μαθήματά τους να αρχίσουν με την τηλεκπαίδευση.

Ως εικαστικοί, εργαζόμενοι και γονείς, ως δάσκαλοι, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΩΡΑ:

    1. Να μην περάσει το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια

    1. Να αναβαθμιστούν ουσιαστικά οι επαγγελματικές σχολές, με αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα, με εξοπλισμένα εργαστήρια, με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα

    1. Ανώτατη καλλιτεχνική εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν, με ουσιαστική ενίσχυση των καλλιτεχνικών μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες

    1. Να γίνει άμεσα η Β' φάση πρόσληψης αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων για κάλυψη όλων των πραγματικών κενών. Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο.

    2. Μόνιμη και σταθερή εργασία, μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων – αναπληρωτών. Μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των εκπαιδευτικών. Άμεση υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Σε συμμετοχή στα συλλαλητήρια καλούν τα Διοικητικά Συμβούλια των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, κηρύσσοντας στάσεις εργασίας 11.00-14.00 και επιπλέον για την κάλυψη των εκπαιδευτικών του Ολοήμερου και του διευρυμένου ωραρίου

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΣΥΛΑΛΛΗΤΗΡΙΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ, ΜΑΘΗΤΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ, 18 ΓΕΝΑΡΗ, στις 12.00μ. ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

AMFITHEATRO
Η «έκρηξη» των μεταπτυχιακών: Αναζητώντας το νέο ακαδημαϊκό τοπίο της Ελλάδας
Το μεταπτυχιακό δεν είναι πια μόνο «ο επόμενος σταθμός» του προπτυχιακού. Πολύ συχνά είναι επιστροφή.
Η «έκρηξη» των μεταπτυχιακών: Αναζητώντας το νέο ακαδημαϊκό τοπίο της Ελλάδας
καλ
«Κραυγή» πτυχιούχων της ΑΣΚΤ – «Αόρατοι» οι Ιστορικοί Τέχνης για το Υπουργείο Πολιτισμού
«Ο πολιτιστικός τομέας στερείται εξειδικευμένων επιστημόνων, ενώ εμείς αγωνιζόμαστε να βρούμε θέση στον χώρο που εκπαιδευτήκαμε»
«Κραυγή» πτυχιούχων της ΑΣΚΤ – «Αόρατοι» οι Ιστορικοί Τέχνης για το Υπουργείο Πολιτισμού
ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Πανελλήνιες 2025: Στατιστική — Όχι ένα, αλλά πέντε επαγγέλματα σε μία σχολή
Πανελλήνιες - Μηχανογραφικό 2025: Η Στατιστική ως «ελβετικός σουγιάς» σπουδών - Δεν υπόσχονται «κοινωνικό κύρος» όπως η Ιατρική ή η Νομική, ούτε...
Πανελλήνιες 2025: Στατιστική — Όχι ένα, αλλά πέντε επαγγέλματα σε μία σχολή