τάξη
Πρωτοφανής πτώση των επιδόσεων στα μαθηματικά και την ανάγνωση μεταξύ 2018 και 2022

Αν κάποια χώρα διέθετε σχολεία που είχαν σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσουν την πανδημία Covid-19, αυτή θα ήταν η Φινλανδία, η οποία διέθετε ήδη ένα εξαιρετικά ψηφιακό εκπαιδευτικό σύστημα που έκανε την υλικοτεχνική υποδομή τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εκπληκτικά εύκολη.

Ωστόσο, ακόμη και στη Φινλανδία, σύμφωνα με έρευνα των Financial Times, ο αντίκτυπος ήταν έντονος – στο Γυμνάσιο Kulosaari, για παράδειγμα, χρειάστηκε ενάμιση χρόνος για να επανέλθει η διδασκαλία σε κανονικούς ρυθμούς, αφού η φινλανδική κυβέρνηση κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τον Μάρτιο του 2020 ως απάντηση στην ταχεία εξάπλωση του Covid.

Σε αναλυτικό της δημοσίευμα στο in.gr η Νατάσα Ρουγγέρη σημειώνει ότι περισσότερο από τις ειδικές γνώσεις, αγωνίστηκαν με το πώς να μάθουν, πώς να συμπεριφέρονται σε μια ομάδα και με το τι να αναμένουν όταν έρχονται στο σχολείο. Αυτό διαχέεται στη μάθησή τους.

Αυτός ο αντίκτυπος της πανδημίας δεν ήταν μοναδικός για τους μαθητές του Häyrynen. Τα νέα δεδομένα από το τελευταίο Πρόγραμμα για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Μαθητών του ΟΟΣΑ δείχνουν μια πρωτοφανή παγκόσμια μείωση των επιδόσεων μεταξύ 2018 και 2022.

PISA
Πρωτοφανής πτώση των επιδόσεων στα μαθηματικά και την ανάγνωση μεταξύ 2018 και 2022

Χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά και την ανάγνωση

Η κατάταξη Pisa, η οποία δημοσιεύεται κάθε τρία χρόνια, αποτελεί το κύριο σημείο αναφοράς για τη σύγκριση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων μεταξύ των χωρών και συχνά έχει δώσει το έναυσμα για μεταρρυθμίσεις. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία, που καθυστέρησαν ένα χρόνο λόγω της πανδημίας, δίνουν μια έγκυρη και λεπτομερή εικόνα του επιπέδου διαταραχής που έχουν υποστεί τα εκπαιδευτικά συστήματα.

Τα κύρια ευρήματα είναι δραματικά. Οι επιδόσεις στην ανάγνωση και τα μαθηματικά μειώθηκαν στην πλειονότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων μεταξύ 2018 και 2022, με τις ανεπτυγμένες οικονομίες να βιώνουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Το 2022, ο μέσος 15χρονος στον ΟΟΣΑ θα υστερεί σε σχέση με τους αντίστοιχους του 2018 κατά τρία τέταρτα του έτους στα μαθηματικά και κατά μισό έτος στην ανάγνωση. Στα άλλα 44 εκπαιδευτικά συστήματα που συμμετείχαν στην έκθεση, κυρίως αναπτυσσόμενες οικονομίες, η μαθησιακή απώλεια και στα δύο μαθήματα ήταν πιο κοντά στο ένα τρίτο του έτους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Σκέψεις για μια ονοματοδοσία ενός σχολείου: Η μνήμη δεν είναι λάφυρο
Όταν δίνεις το όνομα κάποιου σε ένα σχολείο, δεν τιμάς μόνο τον ίδιο. Στέλνεις ένα μήνυμα στους μαθητές, στους γονείς, στην τοπική κοινωνία: "αυτός ο...
Σκέψεις για μια ονοματοδοσία ενός σχολείου: Η μνήμη δεν είναι λάφυρο
βαθμολογητες
Πανελλήνιες 2025: Ολοκληρώνεται η βαθμολόγηση μέχρι την Παρασκευή – Πότε θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες
Τελική ευθεία για χιλιάδες υποψηφίους – Αναλυτικά οι ημερομηνίες ανακοίνωσης και οι τρόποι ενημέρωσης
Πανελλήνιες 2025: Ολοκληρώνεται η βαθμολόγηση μέχρι την Παρασκευή – Πότε θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες
panepistimio-peiraia
Το Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας και τις προοπτικές του: Η ανάγκη για Βιομηχανικές Σπουδές
Το Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας (ΒΔΤ) του Πανεπιστημίου Πειραιώς, είναι ένα δυναμικό, εξελισσόμενο ακαδημαϊκό κύτταρο, με στόχους,...
Το Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας και τις προοπτικές του: Η ανάγκη για Βιομηχανικές Σπουδές