ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
Ο ΟΟΣΑ θα κληθεί να καταθέσει προτάσεις για τις αλλαγές στα σχολεία, μετά και από την χθεσινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας PISA 2022, στην οποία προέκυψε επιδείνωση των μαθητικών επιδόσεων από το 2018

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης θα παρουσιάσει το τρίτο κατά σειρά νομοσχέδιο που ετοιμάζει (μετά απο αυτα που αφορούν στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και στη θεσμοθέτηση συνεργασιών ελληνικών με ξένα πανεπιστήμια -ιδιωτικά ΑΕΙ) το οποίο θα έχει να κάνει με αυτό που αποκαλεί «Ανοικτό Σχολείο»

Ενα από τα χαρακτηριστικά των αλλαγών, θα είναι η πιστοποίηση γνώσης πληροφορικής μέσα στο σχολείο.

Παράλληλα, όπως αποκάλυψε ο υπουργός, ο ΟΟΣΑ θα κληθεί να καταθέσει προτάσεις για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία, μετά και από την χθεσινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας PISA 2022, στην οποία συμμετείχε και η Ελλάδα και προέκυψε, για μια ακόμα χρονιά, επιδείνωση των επιδόσεων από το 2018 (όπου και τότε η χώρα μας τα πήγε άσχημα) με «πανωλεθρία» των Ελλήνων μαθητών σε Μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες...

«Είμαστε σε επαφή με τον ΟΟΣΑ σχετικά με την έρευνα αυτή, επισκέφθηκα το Παρίσι πρόσφατα, και θα γινει μια εξειδικευμένη μελέτη, αυτό που θα λέγαμε «reverse engineering» (σ.σ. αντίστροφη μηχανική), ώστε  να δουμε με δεδομενες τις παρατηρήσεις που έχουμε,  ποιές μεταρρυθμίσεις προτείνει ο ίδιος ο ΟΟΣΑ να γίνουν , ποιές αλλαγές χρειάζονται και τι λείπει από όσες εχου γίνει μέχρι τώρα, ώστε να συνεχίσουμε με αυτό που αποκαλουμε Ανοιχτο σχολείο, το οποίο θα ακολουθήσει μετά απο τις μεταρρυθμίσεις στα ΑΕΙ  και στην Επαγγελματικη Εκπαίδευση, το πρωτο τρίμηνο της νεας χρονιάς. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση», ανέφερε ο υπουργός.

Γιατί ο ΟΟΣΑ; Επειδή για όλα θα φταίνε οι εκπαιδευτικοί...

Οι αφανείς στόχοι και οι επιδιώξεις ξεκαθαρίζουν αν παρακολουθήσουμε ορισμένες από τις κατευθύνσεις-οδηγίες-επιβολές ΟΟΣΑ. Με τίτλο «Ευθυγραμμίζοντας τα εκπαιδευτικά επίπεδα με την αξιολόγηση των μαθητών» ο ΟΟΣΑ καταλήγει σε μια οδηγία που είναι και το «ζουμί» της πολιτικής του ΥΠΑΙΘΑ.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, «η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού καθώς και τα τυποποιημένα τεστ για την αξιολόγηση των μαθητών σε εθνικό επίπεδο πρέπει να εξεταστούν μαζί, έτσι ώστε όχι μόνο να είναι αποτελεσματικές οι νέες πολιτικές όσον αφορά την επίτευξη των στόχων του πλαισίου αξιολόγησης, αλλά και να δημιουργούν συμπληρωματικότητες, να αποφεύγεται η αλληλοεπικάλυψη και να προλαμβάνεται η ασυνέπεια μεταξύ των στόχων».

Με λίγα λόγια η στόχευση είναι το να αποτελέσουν η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» βασικό «πυλώνα» του νέου «οικοδομήματος» αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.

Οι αλλαγές που έρχονται

Οπως περιέγραψε ο κ.Πιερρακακης μιλώντας χτες στην εκδήλωση 34th Greek Economic Summit: GES2023, το πρωτο τρίμηνο της νεας χρονιάς θα φέρουμε μια πολυ μεγαλη μεταρρύθμιση, η οποία θα περιλαμβάνει:

-Αλλαγή των σχολικών βιβλίων (με το πολυσυζητημένο πολλαπλό βιβλίο, αν βέβαια καταφέρουν να το ετοιμάσουν)

-Πιστοποίηση πληροφορικής μέσα στο σχολείο

-Επανεξέταση της διακυβέρνησης της εκπαίδευσης

-Επαγγελματικος προσανατολισμός σε όλα τα σχολεία και τεστ κλίσεων

-Αλλαγές στην προσχολική αγωγή

«Η κουλτούρα να πας στο βιβλιοπωλείο να παρεις σχολικό βιβλίο»

Ωστόσο, απορίες ως προς τι εννοούσε, προκύπτουν και από μια αναφορά του κ.Πιερρακάκη στα σχολικά βιβλία, και συγκεκριμένα στην «κουλτούρα να πας στο βιβλιοπωλείο να πάρεις το βιβλίο». Η απορία προκύπτει απόπ το γεγονός ότι τα σχολικά βιβλία διανέμονται δωρεάν. Τι εννοεί ο κ.Πιερρακάκης λοιπόν; Ελπίζουμε πώς εννοεί την κουλτούρα των βιβλιοπωλείων γενικότερα κι όχι ότι στο μέλλον οι μαθητές θα αγοράζουν τα βιβλία τους.

«Αξίζει να παει κανείς στη λεπτομέρεια, μάθημα-μάθημα, σχολείο-σχολείο, να δει και το θέμα της διακυβέρνησης εκπαίδευσης, το πώς σε 14.000 δομες διεξαγεται η εκπαιδευτική διαδικασία, τι κανεις με προσχολική αγωγή και πως όλα τα μαθήματα ερχονται στο 2023-24, που δεν το εχουμε πετύχει σε ολα. Πχ ο τρόπος που διδαχθήκαμε τη λογοτεχνία στη γενιά μου, που έχει μείνει λίγο-πολυ κοινός, ήταν απο βιβλίο γεμάτο με αποσπάσματα λογοτεχνικά, αλλά αυτός δεν ειναι ο τρόπος που διδάσκεται η λογοτεχνία σε αλλες χωρες. Εξω υπάρχει ένα πλήρες βιβλίο και ο καθηγητής το ζητάει, θα γίνει κι εδώ, για να υπάρχει η κουλτούρα του βιβλίου, η κουλτούρα να πας στο βιβλιοπωλείο να παρεις το βιβλίο. Θα πρέπει να ξεκινάς και να τελειώνεις κάτι. Θα σας πω μάλιστα οτι πρέπει να είναι στο χαρτί, γιατί έχει μεγάλη αξία να μπορεί κάποιος να αγαπήσει πράγματα σε συγκεκριμένες μορφές όπως το χαρτί. Το δεύτερο είναι η πληροφορική, που έχει σήμερα μέσα παλιά, σχεδόν ιστορικά πράγματα όπως λχ αναφορά σε δισκέτες, και πρέπει να τη φέρουμε στο σήμερα και να συνδυαστεί με διεθνή πιστοποίηση. Να δούμε επίσης πως ο επαγγελματικος προσανατολισμός θα υπαρχει σε ολα τα σχολεία, με τεστ κλίσεων και συζητήσεις με ειδικους. Πρέπει να πας στη λεπτομέρεια, τι γίνεται μάθημα προς μάθημα, χρονιά προς χρονιά», είπε χαρακτηριστικά. 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα