δασκαλος
Ποιο είναι το χρέος μας ως εκπαιδευτικοί απέναντι σε μια τάση των παιδιών; Πρέπει να υποταχτούμε απέναντι στην εύκολη λύση των ίσων αποστάσεων, ή να πάρουμε θέση απέναντι στο έγκλημα και στην αδικία;

Για το θέμα της λογοκρισίας 1ο ΓΕΛ Καισαριανής τοποθετείται η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών της Ζ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας κάνοντας τη ρητορική ερώτηση αναφορικά με το χρέος των εκπαιδευτικών απέναντι σε μια τάση των μαθητών.

«Πρέπει» ρωτάει η Αγωνιστική Παρέμβαση «να υποταχτούμε απέναντι στην εύκολη λύση των ίσων αποστάσεων, ή να πάρουμε θέση απέναντι στο έγκλημα και στην αδικία; Μπορούμε, προτάσσοντας τις έννοιες της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της ειρήνης, να συζητήσουμε και να αναδείξουμε τις χρόνιες πολιτικές που οδηγούν ολόκληρους λαούς, όπως ο παλαιστινιακός, στην καταπίεση, στον εξευτελισμό και στον θάνατο; Μπορούμε μέσα από τους αγώνες του δικού μας λαού απέναντι στην καταπίεση, την κατοχή και τον ξένο παράγοντα να μιλήσουμε για τους αγώνες του σήμερα;»

Η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών της Ζ΄ΕΛΜΕ Αθήνας

Με λύπη παρακολουθούμε ότι η συζήτηση που πυροδότησαν οι ανιστόρητες δηλώσεις του Υπουργού ΠΑΙ.Θ.Α. κ. Πιερρακάκη και η καταγγελία του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου, με τις οποίες αμφότεροι κατηγορούν την ΟΛΜΕ για ...αντισημιτισμό, μεταφέρθηκε και στα σχολεία.

Τα γεγονότα έχουν ως εξής: Στο 1ο ΓΕΛ Καισαριανής ο συνάδελφος που ήταν υπεύθυνος για την γιορτή κατήγγειλε τη διεύθυνση του σχολείου για λογοκρισία, αφού του ζητήθηκε να αφαιρέσει από τη γιορτή του Πολυτεχνείου τραγούδι με τίτλο «Παλαιστινιακό» από το συγκρότημα Υπεραστικοί. Για το ζήτημα της λογοκρισίας εξέδωσαν ανακοίνωση η Ζ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας και οι οργανώσεις Καισαριανής και Εκπαιδευτικών Ανατολικών Συνοικιών του ΚΚΕ. 

Tη δημοσιοποίηση του θέματος ακολούθησε απάντηση από την πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου, στην οποία δικαιολογούνταν η λογοκρισία στη βάση «αιτήματος μαθητών»· υπήρξαν δηλαδή μαθητές που δεν ένιωσαν άνετα στο άκουσμα του τραγουδιού που αφορούσε τον πόνο και τους αγώνες του Παλαιστινιακού λαού και έσπευσαν θορυβημένοι στο γραφείο της διευθύντριας ζητώντας να αφαιρεθεί το τραγούδι...

Εδώ λοιπόν, τίθεται το εξής ερώτημα: ποιο είναι το χρέος μας ως εκπαιδευτικοί απέναντι σε μια τάση των παιδιών; Πρέπει να υποταχτούμε απέναντι στην εύκολη λύση των ίσων αποστάσεων, ή να πάρουμε θέση απέναντι στο έγκλημα και στην αδικία; Μπορούμε, προτάσσοντας τις έννοιες της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της ειρήνης, να συζητήσουμε και να αναδείξουμε τις χρόνιες πολιτικές που οδηγούν ολόκληρους λαούς, όπως ο παλαιστινιακός, στην καταπίεση, στον εξευτελισμό και στον θάνατο; Μπορούμε μέσα από τους αγώνες του δικού μας λαού απέναντι στην καταπίεση, την κατοχή και τον ξένο παράγοντα να μιλήσουμε για τους αγώνες του σήμερα;

Οι εκπαιδευτικοί, διαχρονικά, παλεύουμε μέσα στις τάξεις για να ευαισθητοποιήσουμε τη νεολαία για το Ολοκαύτωμα, καταδικάζοντας τον φασισμό και τον ναζισμό· όμως στην Παλαιστίνη εδώ και χρόνια εφαρμόζεται μια πολιτική σκληρής εθνοκάθαρσης, με μια βιαιότητα που θα μπορούσε να συγκριθεί με τη γενοκτονία των Εβραίων από τους ναζί στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στον ρόλο των ναζί αυτή τη φορά βρίσκεται το δολοφονικό κράτος του Ισραήλ. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουμε να μιλήσουμε και για αυτό. Χωρίς ίσες αποστάσεις και προσχήματα. 

Αυτή την περίοδο χιλιάδες άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο, ανάμεσα τους και Εβραίοι, βγαίνουν στον δρόμο για τα δικαιώματα των Παλαιστινίων και αντιμετωπίζουν ποινικές κυρώσεις και ακραία καταστολή. Σε αυτή την κατάσταση δεν μπορούμε να μείνουμε σιωπηλοί!

Δεν υπάρχει ειρήνη χωρίς δικαιοσύνη - η ειρήνη χωρίς τη δικαιοσύνη είναι υποταγή!

Για τον λόγο αυτό και για όλους τους λόγους του κόσμου είμαστε με την Παλαιστίνη.

Και μια μέρα που τιμά την εξέγερση της 17ης Νοεμβρίου, ακόμη περισσότερο.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητ(ρι)ών στη Ζ΄ΕΛΜΕ Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio-deuteris-eukairias-2.jpg
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026
Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από 16 έως 25 Ιουνίου 2025 για αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026
αστυν
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
Ένα βρέφος, μια 41χρονη και ένας 18χρονος μεταξύ των θυμάτων σε αιματηρή συμπλοκή κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Westfest στο Σολτ Λέικ Σίτι
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
taksi
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025
Οι γονείς καλούνται να πληρώσουν για πρώτη φορά συμμετοχή στο πρόγραμμα, ενώ η Ένωση ζητά άμεση κατάργηση της εισφοράς και διεύρυνση των θέσεων
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025
Μια γιορτή για όλους
«Μια γιορτή για όλους» – Διήμερες εκδηλώσεις στην Πλαζ Αρετσούς με επίκεντρο τα δικαιώματα όλων των παιδιών
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Καλαμαριάς και ο «Ηλιάτορας» ενώνουν δυνάμεις για ένα διήμερο δράσεων, τέχνης και συζητήσεων με στόχο την ευαισθητοποίηση και...
«Μια γιορτή για όλους» – Διήμερες εκδηλώσεις στην Πλαζ Αρετσούς με επίκεντρο τα δικαιώματα όλων των παιδιών