δασκαλοι
Οι όροι της αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών του Γυμνασίου.

Ο Νοέμβριος είναι ο μήνας που αρχίζουν συνήθως τα διαγωνίσματα του Α΄ τετραμήνου. Συνεχίζονται και τον Δεκέμβριο και τα τελευταία μπαίνουν το β ΄ 10ήμερο του Ιανουαρίου καθώς στις 20 Ιανουαρίου λήγει το τετράμηνο και λίγο αργότερα οι καθηγητές πρέπει να δώσουν βαθμολογία.

Ουσιαστικά, αν αφαιρέσει κανείς την 17η Νοεμβρίου που γίνεται η γιορτή του Πολυτεχνείου, κάποιες μέρες εκδρομών, μονοήμερων ή περισσότερων ημερών που γίνονται συνήθως τον Δεκέμβριο και τις διακοπές  των Χριστουγέννων - Πρωτοχρονιάς οι μέρες μαθημάτων που μπορούν να μπουν τα διαγωνίσματα από εδώ και πέρα δεν ξεπερνούν τις 35 στις περισσότερες περιπτώσεις.

Στο άρθρο 26 του νέου νόμου 4823/2021 καθορίζονται οι όροι της αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών του Γυμνασίου.

Το άρθρο 3 του π.δ. 126/2016, περί της αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών του Γυμνασίου, αντικαθίσταται ως εξής:

1. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κ.λπ.,

β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,

γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,

δ) οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),

ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Αναφορικά με τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτές είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

3. Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ και της Ομάδας Β΄, διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες μαθήματα της Ομάδας Α’ και της Ομάδας Β’ δύνανται να επιλέξουν στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο, τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης αυτής επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. δ’ της παρ. 1. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ΄ δεν διενεργείται καμία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

4. Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.».

Σε ποια ομάδα ανήκουν τα μαθήματα

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες:

Ομάδα Α΄Ομάδα Β'Ομάδα Γ'
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία)Γεωλογία-ΓεωγραφίαΜουσική-Καλλιτεχνικά
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση)ΧημείαΦυσική Αγωγή
ΜαθηματικάΚοινωνική και Πολιτική Αγωγή 
ΦυσικήΘρησκευτικά 
ΙστορίαΔεύτερη ξένη γλώσσα 
ΒιολογίαΤεχνολογία-Πληροφορική 
ΑγγλικάΟικιακή Οικονομία 

Ομάδα Α΄

αα) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.

αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.

αγ) Ιστορία.

αδ) Μαθηματικά.

αε) Φυσική.

αστ) Βιολογία.

αζ) Αγγλικά.

Ομάδα Β΄

βα) Γεωλογία-Γεωγραφία.

ββ) Χημεία.

βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.

βδ) Θρησκευτικά.

βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.

βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική.

βζ) Οικιακή Οικονομία.

Ομάδα Γ΄

γα) Μουσική-Καλλιτεχνικά.

γβ) Φυσική Αγωγή.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Η Ιθάκη του Αλέξη Τσίπρα
Τσίπρας σε Μητσοτάκη από Πάτρα: «Έχετε τελειώσει και το ξέρετε - Οφείλουμε να επιταχύνουμε»
Τσίπρας από την Πάτρα: Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση και μήνυμα επαναφοράς
Τσίπρας σε Μητσοτάκη από Πάτρα: «Έχετε τελειώσει και το ξέρετε - Οφείλουμε να επιταχύνουμε»
βουλη
Προϋπολογισμός 2026: Υπερψηφίστηκε με «159» ναι και 136 «όχι»
Συνολικά 159 βουλευτές ψήφισαν υπέρ, ενώ 136 καταψήφισαν, με τη στήριξη να ενισχύεται και από τρεις ανεξάρτητους βουλευτές. Από την ψηφοφορία...
Προϋπολογισμός 2026: Υπερψηφίστηκε με «159» ναι και 136 «όχι»
Παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί
Χωρίς παιδικό σταθμό εδώ και 2 χρόνια χωρία στο Έβρο – Γονείς σκέφτονται να στείλουν τα παιδιά τους στη Βουλγαρία (βίντεο)
Αδιέξοδο για οικογένειες στο Τρίγωνο Έβρου λόγω έλλειψης παιδικού σταθμού
Χωρίς παιδικό σταθμό εδώ και 2 χρόνια χωρία στο Έβρο – Γονείς σκέφτονται να στείλουν τα παιδιά τους στη Βουλγαρία (βίντεο)
φωτια
Θρίλερ στη Φωκίδα με απανθρακωμένο άνθρωπο σε αυτοκίνητο την ώρα που έπιασε φωτιά το σπίτι του
Κατά την κατάσβεση, οι πυροσβέστες εντόπισαν απανθρακωμένη σορό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, γεγονός που μετέτρεψε άμεσα το περιστατικό σε υπόθεση...
Θρίλερ στη Φωκίδα με απανθρακωμένο άνθρωπο σε αυτοκίνητο την ώρα που έπιασε φωτιά το σπίτι του