ΠΑΣΟΚ για Ψηφιακό φροντιστήριο: Πίσω στην εκπαιδευτική τηλεόραση του «1980»!
Σχόλιο του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ για την αναγγελία Πιερρακάκη σχετικά με το Ψηφιακό Φροντιστήριο

Ο Υπουργός Παιδείας συνεχίζει να ασκεί μια πολιτική, που δεν αγγίζει τα προβλήματα και τις ανάγκες των σχολείων. Απλώς διαμορφώνει μια εύθραυστη κρούστα επικοινωνίας, ότι κάτι παράγει!

Άραγε, τι ισχύει; Είναι σε αντίφαση με την ως τώρα εκπαιδευτική πολιτική, Έχουμε απουσία σχεδιασμού ή κρυφή ατζέντα;

Ας δούμε τις πιο εμφανείς αντιφάσεις του ψηφιακού φροντιστηρίου με άλλες εξαγγελίες για την εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ.

Εξαγγελίες, μέχρι τώρα

Ψηφιακό φροντιστήριο

Μάθηση μέσα από τη συμμετοχή και τη διερεύνηση και όχι με το πρότυπο απομονωμένων σιλό γνώσης

Ακολουθεί το πρότυπο του εκπαιδευτικού-αυθεντία, της «μεταδοτικότητας» και των μαθητών-ακροατών

Τα νέα προγράμματα σπουδών βασίζονται στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα και όχι μόνο σε μια πηγή περιεχομένων, καθώς κάθε τάξη έχει τη δική της δυναμική

Ένα μάθημα στο διαδίκτυο, για κάθε ενότητα, οριζόντια για όλη την Ελλάδα, στο μοντέλο «αν τα πω, τα μάθανε»

Διαφοροποίηση της διδασκαλίας και της μάθησης

Ένας τρόπος διδασκαλίας κάθε μαθήματος, για όλα τα παιδιά.

Η τάξη ως κοινότητα μάθησης

Χάνεται η ευκαιρία για κοινωνική αλληλεπίδραση στην τάξη

Εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό ως σχεδιαστή εκπαιδευτικού υλικού, για την τάξη του

Ένα υλικό σχεδιασμένο από το ΥΠΑΙΘΑ ή το ΙΕΠ, για όλα τα παιδιά, το ίδιο

Συμπερίληψη

Μαθήματα που δεν λαμβάνουν υπόψη τους τους προσωπικούς τρόπους μάθησης

Εκπαιδευτικοί σε όλα τα σχολεία

Προσομοιάζει σε μέτρο τύπου “lesson pass” για σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς

O …tech expert κ. Πιερρακάκης, που μιλάει συνεχώς για κάτι πρωτόγνωρο, είναι στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης παρωχημένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων και απλά χρησιμοποιεί τη μορφή της εκπαιδευτικής τηλεόρασης της δεκαετίας του 1980!

Πρόκειται για μια υπηρεσία παρωχημένης παιδαγωγικής και μαθησιακής λογικής:

Από τη μια, μας γυρίζει πολύ πίσω από το ψηφιακό σχολείο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ του 2009, που υλοποιήθηκε αξιοποιώντας τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας, με τα παιδιά στο επίκεντρο και στη λογική του «ανοικτού»: με διαδραστικά περιβάλλοντα, προσομοιώσεις, ευκαιρίες πειραματισμού και εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό που σχεδιάζει για την τάξη του. Έχουμε έντονες αμφιβολίες, αν οι νέες πλατφόρμες που σχεδιάζονται θα εμπιστεύονται τον εκπαιδευτικό ή θα είναι στη λογική του ψηφιακού φροντιστηρίου.

Από την άλλη, δείχνει να αγνοεί την κοινωνική διάσταση της μάθησης. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας χάνουν τις ουσιαστικές ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει η εξέλιξη των ψηφιακών εργαλείων, σε μια τάξη, στο κύτταρο δηλαδή της μαθησιακής διαδικασίας: ενίσχυση της αλληλεπίδρασης, ευκαιρίες για προσωπική εμπλοκή των παιδιών με τη διερεύνηση, για συνεργασία.

  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ο πρύτανης του ΔΠΘ
O Φώτης Μάρης (Πρύτανης στο ΔΠΘ) στο alfavita.gr: Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο γίνεται πρότυπο δημόσιο πανεπιστημιακό ίδρυμα
Το ΔΠΘ αποτελεί σήμερα το μοναδικό Ίδρυμα Ανώτατης Εκπαίδευσης που εδρεύει στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και παρουσία σε επτά (7)...
O Φώτης Μάρης (Πρύτανης στο ΔΠΘ) στο alfavita.gr: Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο γίνεται πρότυπο δημόσιο πανεπιστημιακό ίδρυμα
ekpaieytikos
Όταν το σχολείο γίνεται… ψηφιακός λαβύρινθος: Ακόμη και σε ένα σχολείο γεμάτο οθόνες, ο πιο φωτεινός «διαδραστικός πίνακας» παραμένει το πρόσωπο του εκπαιδευτικού.
Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί της παλιότερης γενιάς μπήκαν στο σχολείο για να μιλήσουν σε παιδιά, όχι σε μηχανές. Για να κοιτάζουν τα μάτια των...
Όταν το σχολείο γίνεται… ψηφιακός λαβύρινθος: Ακόμη και σε ένα σχολείο γεμάτο οθόνες, ο πιο φωτεινός «διαδραστικός πίνακας» παραμένει το πρόσωπο του εκπαιδευτικού.
kathigites
Υπουργείο Παιδείας: Τι αλλάζει με το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών
Ωράριο εκπαιδευτικών: Τι ισχύει με τις εφημερίες, τις εξωδιδακτικές εργασίες και την απαλλαγή
Υπουργείο Παιδείας: Τι αλλάζει με το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών