Αξιολόγηση: Πώς να κάνουν απεργία-αποχή οι εκπαιδευτικοί - 13 ερωτοαπαντήσεις
Οδηγίες ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ προς τους εκπαιδευτικούς για την απεργία-αποχή στην αξιολόγηση - 13 ερωτήσεις και απαντήσεις - Η δήλωση για την απεργία-αποχή

Με ανακοινώσεις τους ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ τάσσονται κατά της αξιολόγησης και δίνουν οδηγίες για την απεργία-αποχή στην αξιολόγηση, τις οποίες πρέπει να ακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί. 

Αναλυτικότερα, με την ανακοίνωση της νέας Εγκυκλίου για την αξιολόγηση, οι νεοδιόριστες/οι και οι  υπόλοιποι εκπαιδευτικοί όλων των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ της χώρας, θα αρχίσουν να λαμβάνουν προσωπικά email από τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης. 

Στην ανακοίνωσή του, ο ΣΕΠΕ Βύρωνα - Καισαριανής - Παγρκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη» καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην Απεργία/Αποχή και στις στάσεις εργασίας, «όχι από αλληλεγγύη στους νεοδιόριστους, αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στον αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης που επιδιώκει την διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και των δικαιωμάτων μέσα σε αυτό».

«Ήδη την περσινή χρονιά δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα αρνήθηκαν να συναινέσουν κι υπέγραψαν μαζικά Απεργία/Αποχή και μπλόκαραν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας», αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας. 

Από την πλευρά της, η ΕΛΜΕ Χανίων, τονίζει πως «η ατομική αξιολόγηση τίθεται από την κυβέρνηση ως προαπαιτούμενο για την μονιμοποίηση των νεοδιόριστων τώρα, απολύτως εκβιαστικά, ελπίζοντας ότι οι νέοι εκπαιδευτικοί που διορίζονται στο Δημόσιο Σχολείο θα αποτελέσουν τον αδύναμο κρίκο για το ξήλωμα των εργασιακών δικαιωμάτων όλου του κλάδου».

Παράλληλα, η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, τονίζει πως οι αξιολογητές θα τους βρουν «απέναντι συλλογικά, μαζικά, μαχητικά».

Αναλυτικά οι ερωτήσεις και απαντήσεις

1. Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω;

Να δηλώσω άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΔΟΕ ή της ΠΟΣΕΠΕΕΑ (για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ) και να την πρωτοκολλήσω.

Αν σταλεί email από τον αξιολογητή, μπορούμε να απαντήσουμε ως εξής:

Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ – ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Ο/Η εκπαιδευτικός:  Ονοματεπώνυμο: …………… Ειδικότητα:……………  Σχολείο: ………

Ασφαλώς μπορείτε να απαντήσετε και απλά ότι «συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ», με τα στοιχεία σας και τέλος.

Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να γίνει από το σχολείο ή να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στο Δ.Σ του Συλλόγου μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ».

Σε κάθε περίπτωση μπορούμε να δηλώσουμε Απεργία Αποχή, αν δεν το έχουμε κάνει, όποια στιγμή το αποφασίσουμε. Ακόμα και αν έχει κάποιος/α μπει στη διαδικασία της αξιολόγησης και το ξανασκεφτεί, ναι μπορεί να δηλώσει Απεργία – Αποχή και διακόπτεται η διαδικασία.

2. Μπαίνω στην πλατφόρμα, συμπληρώνω τα στοιχεία και τα «προσόντα» μου, αφού έτσι κι αλλιώς τα έχουν;

Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δε δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία ενημερώνουμε άμεσα και πάλι το Δ.Σ. με οποιονδήποτε τρόπο.

3. Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α); Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας;

Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Σας έχει αποσταλεί και σας επισυνάπτουμε ξανά και τη σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.  Το ίδιο ισχύει και για τις στάσεις εργασίας, που είναι μορφή απεργίας και κατακτημένο όπλο στα χέρια των εργαζομένων καθώς και συνταγματικά κατοχυρωμένο.

4. Πότε κάνουμε Α/Α και πότε στάση εργασίας;

Η απεργία – αποχή της ΔΟΕ και της ΠΟΣΕΠΕΕΑ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση (δηλ. μας καλύπτει να μην τα κάνουμε), όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην Απεργία- Αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως, απέχουμε μόνο από τις προαναφερθείσες διαδικασίες αξιολόγησης.

Στάση εργασίας δηλώνουμε όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή, μας καλύπτει η Α/Α.

5. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο:

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από όλες/όλους τις/τους συναδέλφισσες/ους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το ΔΣ της ΔΟΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας θα προσαρμόζει τις στάσεις αυτές σε 1-3 ώρες για να κάνει κάθε συνάδελφος όσες ώρες χρειάζεται στάση εργασίας. Ενημερώνουμε άμεσα το ΔΣ, με οποιονδήποτε τρόπο και σε κάθε φάση και ιδιαίτερα εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.

6. Πώς ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός και ο Σύλλογός μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» για αυτή του την επίσκεψη;

Ο Σύμβουλος είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει το σχολείο για το ραντεβού. Ο δ/ντής ενημερώνει τον αξιολογούμενο εκπ/κό κι αυτός ενημερώνει το Σωματείο μας.

7. Στο Δημοτικό αλλά και ιδιαίτερα στο Νηπιαγωγείο πώς θα κάνω στάση εργασίας; Τι θα κάνω τους μαθητές μου και ιδιαίτερα τα νήπια;

Στο Δημοτικό, αν χρειαστεί, θα τα κρατήσουν άλλοι συνάδελφοι. Στο Νηπιαγωγείο θα τα κρατήσεις στο προαύλιο και θα δηλώσεις στάση εργασίας για να είσαι καλυμμένη/ος με τη στάση σου να μη δεχτείς τον αξιολογητή στην τάξη.

8. Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση; Στην συνέχεια υπάρχει περίπτωση να  κριθώ ανεπαρκής και να απολυθώ;

 Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δε συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

9. Να κάνω τη διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά έκατσα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια και δόκιμη/ος νεοδιόριστη/ος.

Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α΄ φάση (Α1) ΔΕ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δε θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν μόνιμοι οι δόκιμοι, αλλά να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ (“έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε”). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: “μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι”; Και τελικά αν περάσει η αξιολόγηση δε θα υπάρχει μονιμότητα για κανέναν εκπαιδευτικό, έχει αποδειχτεί στις χώρες που εφαρμόστηκε.

10. Αν συμμετέχω στην Α/Α και στις στάσεις και δεν αξιολογηθώ μπορεί να μου γίνει παρακράτηση μισθού ή να μην πάρω ΜΚ;

Παρακράτηση μισθού θα γίνει μόνο σε όσους χρειαστεί να κάνουν στάση εργασίας. Παρακράτηση μισθού σε κάποιον/α που κάνει Α/Α και δε συμμετέχει στην αξιολόγηση δεν μπορεί να γίνει γιατί ο/η συνάδελφος είναι στο σχολείο και εργάζεται κανονικά, απέχει μόνο από τις διαδικασίες της αξιολόγησης. Επίσης, τα ΜΚ μας τα παίρνουμε κανονικά, όταν συμπληρώνουμε τα αντίστοιχα χρόνια, δεν μπορεί κανείς να μας τα στερήσει.

11. Η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;

Ακόμα και ένας/μία συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.

12. Δεν υπέγραψα τη δήλωση απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.

Μπορείς να υπογράψεις οποιαδήποτε στιγμή τη δήλωση απεργίας-αποχής και να πρωτοκολληθεί με την ημερομηνία της ημέρας που υπέγραψες.

13. Θέλω να πάρω μέρος στην Απεργία-Αποχή, αλλά θα μπω στο στόχαστρο, όταν τελικά περάσει η αξιολόγηση.

Κατ’ αρχάς, με τη δύναμη του συλλογικού αγώνα, έχουμε καταφέρει να ρίξουμε στο κενό τόσες και τόσες προσπάθειες να περάσει η αξιολόγηση. Επίσης, η συνδικαλιστική δράση δεν αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης, ούτε καν τυπικά με βάση την σχετική Υπουργική Απόφαση. Κάτι τέτοιο, θα ισοδυναμούσε με τυπική παραβίαση του συνταγματικού δικαιώματος της Απεργίας. Με το ίδιο σκεπτικό, στην επόμενη φάση αξιολόγησης, ένας/μία εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά, επειδή πήρε μέρος ακόμα και σε μία 24ωρη Απεργία! Το δικαίωμα μας να αγωνιζόμαστε και η ελεύθερη συνδικαλιστική δράση είναι κεκτημένα με σκληρούς αγώνες και δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να τα αμφισβητήσει ή να τα απαξιώσει!

Η δήλωση Απεργίας-αποχής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.jpg
Υπουργείο Παιδείας 1974-2024: Αλλάζει σαν τα πουκάμισα ονομασίες και υπουργούς
Σε μια πρώτη ανάγνωση των τίτλων βλέπουμε ότι οι μόνες σταθερές είναι η Παιδεία και τα Θρησκεύματα. Ανάλογα με τις εποχές, το ένα προηγείται ή έπεται...
Υπουργείο Παιδείας 1974-2024: Αλλάζει σαν τα πουκάμισα ονομασίες και υπουργούς