«Μετά δύο μήνες λειτουργίας, οι εκκρεμότητες είναι πολλές…»
«Η δυσκολία εύρεσης στελεχών και η συνεχής ανάρτηση αποφάσεων για νέες τοποθετήσεις στελεχών πρέπει να προβληματίσει την κεντρική ηγεσία. Δεν θεωρείται ως  «επίζηλη θέση», πλέον, αυτή του στελέχους και τα κίνητρα που δίνονται δεν είναι ικανοποιητικά»

Σύντομα θα συμπληρωθούν δύο μήνες επίσημης λειτουργίας των σχολικών μονάδων, για το σχολικό έτος 2023-2024. Παρά  τις καλές προθέσεις και τις εξαγγελίες, πληθώρα θεμάτων που άπτονται της ομαλής λειτουργίας των σχολικών μονάδων εκκρεμούν ανησυχητικά. Έτσι:

•    Πολλές σχολικές μονάδες τ δεν έχουν στελεχωθεί πλήρως, ακόμα. Μήπως είναι η ώρα που θα πρέπει το όλο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών να αναθεωρηθεί; Βέβαια, το ορθό και το λογικό θα ήταν να στελεχώνονται όλες οι μονάδες με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό και ο θεσμός του αναπληρωτή να είναι όντως αυτό που δηλώνει, αλλά μάλλον αυτή η επιλογή δεν αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας. Τουλάχιστον, ας εξορθολογιστεί η λογική των προσλήψεων.  

Μήπως η γραφειοκρατική διαδικασία της δήλωσης των κενών πρέπει να απλοποιηθεί; Μήπως οι τοποθετήσεις θα πρέπει να γίνονται μια φορά και με όλα τα κενά δηλωμένα εξ αρχής; Το θέμα αυτό για να επιλυθεί απαιτεί οι εγγραφές μαθητών και μαθητριών να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο εκάστου έτους. Οι όποιες επιπλέον μετεγγραφές μαθητών και μαθητριών να γίνονται δεκτές με αυστηρό έλεγχο αξιοπιστίας. Και εάν η όλη διαδικασία δεν αυτοματοποιηθεί -και δεν είναι καθόλου δύσκολη η αυτόματη ενημέρωση του συστήματος, τότε δεν θα υπάρχει έγκαιρη κάλυψη των κενών.

•    Οι οδηγίες των μαθημάτων ήρθαν πολύ αργά στα σχολεία. Το αυτονόητο ήταν να τις είχαν οι εκπαιδευτικοί πριν την έναρξη των μαθημάτων. Θεωρούμε λογικό πριν την έναρξη των μαθημάτων να πραγματοποιείται ευρεία ενημέρωση των διδασκόντων για τη διδακτέα ύλη της χρονιάς που θα ξεκινήσει. Τεχνικά, πλέον, είναι πανεύκολο και δεν απαιτούνται μετακινήσεις ή συγκεντρώσεις σε μεγάλους χώρους. Υπήρξαν κατά καιρούς εξαγγελίες για επιμόρφωση εκπαιδευτικών στο διάστημα από 1 έως 11 Σεπτεμβρίου, καμία, όμως, δεν έχει υλοποιηθεί από αυτές.

•    Ακούμε από τον πρόεδρο του ΙΕΠ για μια για αναμόρφωση της ΤΘΔΔ. Οι ημέρες κυλάνε και καμιά σχετική ενημέρωση δεν έχει γίνει.

•    Εκκρεμεί η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων. Γιατί αυτή η ολιγωρία, από τη στιγμή που το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας διατείνεται ότι έχει ολοκληρωθεί, σχεδόν, η αξιολόγησή τους; Και γιατί όποιος ολοκλήρωσε τη διαδικασία πρέπει να περιμένει, πέραν των ορίων που θέτει ο νόμος;

•    Οφείλει το Υπουργείο Παιδείας να ανανεώσει τον τρόπο επιλογής υποδιευθυντών, με έγκαιρη ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ειδάλλως, προκαλούνται αναστατώσεις και ανατροπές στα προγράμματα των σχολείων, με αναμονή, συχνά, νέων προσλήψεων αναπληρωτών. 

•    Η κάλυψη της ύλης γίνεται προβληματική όχι μόνο στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας αλλά και στα πολλά υποστελεχωμένα σχολεία. Απαιτείται εξορθολογισμός της ύλης. Συμπληρώνουμε σχεδόν δύο μήνες από το προβλεπόμενο και εν εξελίξει σχολικό έτος. Θεωρεί το Υπουργείο Παιδείας ότι υπάρχει επί ίσοις όροις διαγωνισμός των μαθητών, ιδίατερα της Γ’ Λυκείου; Η εμπέδωση και η κατάκτηση της γνώσης χρειάζεται ικανό χρονικό διάστημα, όπως προβλέπεται και από τις οδηγίες διδασκαλίας που εκδίδει το ΙΕΠ. Έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες και όχι μόνον λόγω των φυσικών καταστροφών. 
Απαιτείται γενναία και έγκαιρη απόφαση για την αναθεώρηση της διδακτέας ύλης, τουλάχιστον για φέτος και όποιες περικοπές να γίνουν με ποιοτικά και όχι ποσοτικά κριτήρια. Και βέβαια, εξ αρχής να λαμβάνονται υπόψιν οι ημέρες που χάνονται λόγω δράσεων ή  προβλεπόμενων γεγονότων (π.χ. εκλογές, ατέλειωτες δράσεις κλπ). 

•    Πολλοί αναπληρωτές διαθέτουν ελάχιστες γνώσεις για τις λειτουργίες της σχολικής μονάδος. Λογικό, εάν σκεφτούμε ότι οι αρκετοί έχουν ελάχιστη και κάποιοι/ες μηδενική προϋπηρεσία. Πρέπει να στηριχθούν με επιμορφωτικές δράσεις. Η έμπρακτη στήριξη του εκπαιδευτικού πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου.

•    Η υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την αγορά ά βιβλίων κρίνεται απολύτως απαραίτητη. Δαπανώνται μεγάλα ποσά για διάφορες καινοτομίες. Ας επιστρέψει αυτή η παλαιά στήριξη του έργου των λειτουργών, που καταργήθηκε άνευ αιτιολόγησης κι αυτή.

•    Η ύπαρξη ηλεκτρονικού πρωτόκολλου, η απλοποίηση των δικαιολογητικών των αναπληρωτών για την καταβολή του μισθού τους, μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα των σχολείων.

•    Η ενδυνάμωση των ΕΚΦΕ (και όχι η κατάργησή τους…) θα δώσει άλλη πνοή στην διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Πρέπει, όμως, και ο εργαστηριακός εξοπλισμός των σχολείων να ανανεωθεί και να εκσυγχρονιστεί.

•    Η δυσκολία εύρεσης στελεχών και η συνεχής ανάρτηση αποφάσεων για νέες τοποθετήσεις στελεχών πρέπει να προβληματίσει την κεντρική ηγεσία. Δεν θεωρείται ως  «επίζηλη θέση», πλέον, αυτή του στελέχους και τα κίνητρα που δίνονται δεν είναι ικανοποιητικά.

•    Η τοποθέτηση στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, χωρίς να ελευθερώνονται οι οργανικές θέσεις όσων επιλέγονται να θητεύσουν σε αυτά, δημιουργούν στρεβλώσεις στην στελέχωση των σχολείων. Και όσο αυξάνεται αριθμητικά αυτός ο τύπος σχολικών μονάδων, τόσο αυξάνονται και οι ανάγκες σε αναπληρωτές.
Αναφέραμε μερικά από τα προβλήματα που ενώ μπορούν να λυθούν έγκαιρα και πριν την έναρξη των μαθημάτων, παραπέμπονται στα προσεχώς… Η αναβολή της επίλυσής τους δυσχεραίνει το έργο των εκπαιδευτικών, στη φιλοτιμία των οποίων, και παρά τους ευτελιστικούς μισθούς που λαμβάνουν, επαφίεται η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αλλά, δεν μπορεί να στηρίζεται η εκπαίδευση μόνον στη φιλοτιμία…

Για την Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

Δρακόπουλος Γρηγόρης
Εμμανουηλίδης Αριστείδης
Πετρόπουλος Μιχάλης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pyrosvestiki.jpg
Πυρκαγιά σε Λύκειο: «Δεν χτύπησε ο συναγερμός πυρκαγιάς!»
«Τα μέτρα πυρασφάλειας δεν λειτούργησαν πλήρως (δεν χτύπησε ο συναγερμός πυρκαγιάς), ενώ αποδείχτηκε ότι, το σύστημα πυρόσβεσης που λειτούργησε»
Πυρκαγιά σε Λύκειο: «Δεν χτύπησε ο συναγερμός πυρκαγιάς!»