DOMNA-MIXAILIDOU
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες η υπουργική απόφαση για τη λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας περιστατικών βίας σε βάρος παιδιών και εφήβων

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες εκδίδεται η υπουργική απόφαση για τη λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας καταγραφής ανώνυμων καταγγελιών περιστατικών βίας, σε βάρος παιδιών και εφήβων, σύμφωνα με όσα ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ράνιας Θρασκιά.

Η απόφαση θα θέτει τις προδιαγραφές για την ψηφιακή πλατφόρμα, στην οποία θα καταγράφονται περιστατικά βίας σε βάρος παιδιών και εφήβων. Η υφυπουργός Παιδείας εξήγησε ότι στόχος είναι η ψηφιακή πλατφόρμα να βοηθήσει στο «σπάσιμο της σιωπής».

Στην υπουργική απόφαση, που εκδίδεται τις επόμενες εβδομάδες, θα περιγράφεται πώς θα πρέπει να δημιουργηθούν πρωτοκόλλα, δηλαδή ποιος θα καταγράφει, τι θα καταγράφει, πώς θα χρησιμοποιείται η καταγεγραμμένη πληροφορία, με ασφάλεια και για το θύμα αλλά και για εκείνον που δίνει την πληροφορία. Ακόμα πιο σημαντικά, σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, θα είναι τα πρωτόκολλα διαχείρισης αυτών των περιστατικών για το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού και την εύρεση πληροφόρησης, γιατί πολλές φορές μπορεί ένα παιδί να διαβιεί σε μία οικογένεια κακοποιητική ή παραμελητική.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι σοκάρουν τα φαινόμενα βίας μεταξύ παιδιών και εφήβων και επέμεινε στην ανάγκη καλλιέργειας της ενσυναίσθησης. Όπως είπε, ενώ δεν έχει κλείσει καλά-καλά ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα περιστατικά ξυλοδαρμού, βίας και επιθετικότητας, μεταξύ παιδιών και εφήβων και με ασήμαντες αφορμές, εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, δεν είναι πλέον μεμονωμένα.

Η κ. Θρασκιά τόνισε τη σημασία προληπτικής δράσης και της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης. Σύμφωνα με την ίδια, στόχος πρέπει να είναι η ενδυνάμωση της ατομικής αυτοεκτίμησης και η θεμελίωση της ενσυναίσθησης, ως εργαλείο απαραίτητο, αυτογνωσίας και ευαισθητοποίησης προς τους άλλους.

Το καλύτερο έδαφος, δε, για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης είναι το σχολείο. Με αυτό το σκεπτικό, κάλεσε την υφυπουργό Παιδείας να ενημερώσει τι προτίθεται να πράξει το υπουργείο Παιδείας. Αν, δηλαδή, θα προβεί στην ένταξη ειδικού μαθήματος στο σχολικό πρόγραμμα για την καλλιέργεια ενσυναίσθησης προς αποτροπή της ατομικής επιθετικής συμπεριφοράς και ως εργαλείο θεμελίωσης μίας συμπεριφοράς υπέρ του κοινωνικού συνόλου.

Η κ. Μιχαηλίδου συμφώνησε ότι η πρόληψη ως μέσο αντιμετώπισης της βίας και του σχολικού εκφοβισμού είναι σίγουρα προτιμότερη από την καταστολή και βέβαια από οποιαδήποτε τιμωρία και αναγνώρισε ότι η έκταση του προβλήματος είναι τέτοια που επιβάλλει μέτρα παρακολούθησης και εποπτείας αλλά και μέτρα έγκαιρης παρέμβασης και αντιμετώπισης των περιστατικών.

Σύμφωνα με στοιχεία της UNESCO, το ποσοστό των παιδιών στην Ευρώπη που έχουν υποστεί κάποια μορφή βίας αγγίζει το 25%. Από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, δε, προκύπτει ότι στην Ελλάδα μόνο, το 35% των παιδιών που έπεσαν θύματα διαδικτυακού εκφοβισμού απευθύνθηκαν για βοήθεια σε κάποιον ενήλικα.

«Αυτά τα αριθμητικά δεδομένα δείχνουν την έκταση του προβλήματος και τη φοβική αντίδραση μεγάλου μέρους των θυμάτων που διευρύνει ακόμη περισσότερο τον κύκλο αυτό της βίας», επεσήμανε η υφυπουργός Παιδείας, η οποία υπογράμμισε ότι η πρόληψη της σχολικής βίας παραμένει προτεραιότητα του υπουργείου, προκειμένου τα θύματα να σπάσουν τη σιωπή τους και να αποθαρρυνθούν μελλοντικές πράξεις βίας. Σε αυτήν την κατεύθυνση έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών που υπηρετούν στα σχολεία, θεσμοθετήθηκε ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έγιναν οριζόντιες επιμορφώσεις σε πάνω από 125.000 εκπαιδευτικούς και εκπονήθηκαν 166 νέα προγράμματα σπουδών που ενσωματώνουν έννοιες και αναλύσεις κατά της βίας και κατά των διακρίσεων.

Για την καλλιέργεια ενσυναίσθησης έχουν ενταχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης τα εργαστήρια δεξιοτήτων για τη διάπλαση των μαθητών σε ελεύθερους πολίτες, την ανάπτυξη της ικανότητας για μάθηση, την ομαδικότητα, την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, τη διαμεσολάβηση, την υπευθυνότητα. «Με τη διαμεσολάβηση βάζουμε μεγαλύτερους μαθητές και μαθήτριες να συζητούν και να καθοδηγούν μικρότερα παιδιά πώς θα λύσουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Με την ομαδική εργασία, επίσης, καλλιεργείται και η ενσυναίσθηση», εξήγησε η κ. Μιχαηλίδου, για τα βήματα που έχουν γίνει μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
ΠΟΜΕΕΑ: Φιέστες και επικοινωνιακές εξαγγελίες για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ
Οι εργαζόμενοι στην ειδική αγωγή καταγγέλλουν υποχρηματοδότηση, ελλείψεις προσωπικού και επικίνδυνες συνθήκες – Κάλεσμα σε μαζική πορεία στο Σύνταγμα...
ΠΟΜΕΕΑ: Φιέστες και επικοινωνιακές εξαγγελίες για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ
κλειστά δημοτικά σχολεία
Σοκαριστικό περιστατικό σε σχολείο στο Αιγάλεω: Άνδρας περιφερόταν γυμνός έξω από δημοτικό
Οι αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι η παρουσία του άνδρα δημιούργησε φόβο και ανησυχία μεταξύ μαθητών και γονέων
Σοκαριστικό περιστατικό σε σχολείο στο Αιγάλεω: Άνδρας περιφερόταν γυμνός έξω από δημοτικό
poutin.jpg
Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο, η Ρωσία είναι έτοιμη
Ο Ρώσος πρόεδρος υποστήριξε πως οι Ευρωπαίοι «δεν έχουν ειρηνική ατζέντα» και «επιμένουν σε όρους που δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί από τη Ρωσία»
Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο, η Ρωσία είναι έτοιμη
ανδρο
Το «καρφί» Ανδρουλάκη για Τσίπρα: «Εμείς δεν έχουμε σπόνσορες για να μας παίζουμε μέρα-νύχτα»
Ο Ανδρουλάκης φαίνεται να στοχεύει έμμεσα τον Αλέξη Τσίπρα, εν μέσω του θορύβου που προκάλεσε η έκδοση του βιβλίου του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ
Το «καρφί» Ανδρουλάκη για Τσίπρα: «Εμείς δεν έχουμε σπόνσορες για να μας παίζουμε μέρα-νύχτα»