Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Δυτικής Αττικής «Κώστας Βάρναλης» κατήγγειλε την κίνηση στην οποία προχώρησε το ΠΥΣΠΕ Δυτικής Αττικής στις αρχές Απρίλη με την οποία αναίρεσε τις πράξεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του 2020 σε συνάντηση με το ΠΥΣΠΕ την περασμένη Πέμπτη.
Στη συνέχεια, ζήτησαν από το ΠΥΣΠΕ να προχωρήσει στην άμεση και αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων του 2020 και του 2021 με διαπιστωτικές πράξεις, καθώς συμπλήρωσαν τη διετή ευδόκιμο υπηρεσία, μια υποχρέωση που πηγάζει απευθείας από την ισχύουσα νομοθεσία.
Οι ανακοινώσεις των εκπαιδευτικών
Δελτίο τύπου κινητοποίησης στη Διεύθυνση ΠΕ και το ΠΥΣΠΕ Δυτικής Αττικής για το ζήτημα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του 2020-21
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου συνάντηση με το ΠΥΣΠΕ Δυτ. Αττικής, παρουσία της δ/ντριας εκπαίδευσης κ. Κολλιοπούλου, των διορισμένων μελών Βαβούλη Ματίνα, Ελευθεριάδη Σοφία, των αναπληρωματικών διορισμένων μελών Νιαγουλίδη Θεόδωρο, Θηβαίου Στέλα, και του αιρετού Καλούδη Ευάγγελου. Οι δύο σύλλογοι μαζί με νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς του 2020-21 ζήτησαν από το ΠΥΣΠΕ να τοποθετηθεί και να πάρει θέση για το φλέγον ζήτημα της μονιμοποίησης των συναδέλφων/ισσων που έχουν συμπληρώσει τη 2ετή «δόκιμη» περίοδο.
Συγκεκριμένα:
Καταγγείλαμε αρχικά την κίνηση στην οποία προχώρησε το ΠΥΣΠΕ Δυτικής Αττικής στις αρχές Απρίλη με την οποία αναίρεσε τις πράξεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του 2020. Κίνηση που φέρει την υπογραφή της πρώην διευθύντριας εκπαίδευσης Παναγιωτοπούλου, η οποία την τελευταία μέρα της θητείας της εισηγήθηκε και υπερψήφισε την άρση των μονιμοποιήσεων έχοντας δίπλα της τα δύο διορισμένα μέλη του ΠΥΣΠΕ, Θηβαίου και Νιαγουλίδη.
Υπενθυμίσαμε ότι η ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής έχει λάβει εξώδικο για την παραπάνω ενέργεια, όπως επίσης ότι με την συνδρομή της ΔΟΕ οι συνάδελφοι-ισσες προσέφυγαν και δικαστικά για την παραπάνω κατάπτυστη απόφαση ανάκλησης.
Στη συνέχεια, ζητήσαμε από το ΠΥΣΠΕ να προχωρήσει στην άμεση και αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων του 2020 και του 2021 με διαπιστωτικές πράξεις, καθώς συμπλήρωσαν τη διετή ευδόκιμο υπηρεσία, μια υποχρέωση που πηγάζει απευθείας από την ισχύουσα νομοθεσία. Επιμείναμε ότι αποτελεί προσχηματική η επιμονή στο νομικό πλαίσιο του διαβόητου νόμου 4823/2021, για την αξιολόγηση, που τάχα τους δεσμεύει, καθώς ο υπαλληλικός κώδικας (Ν.3528/2007) που προβλέπει την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση στη λήξη της διετίας παραμένει σε ισχύ! Τονίσαμε μάλιστα πως διευθύνσεις όπως η ΔΙΠΕ Ανατολικής Αττικής δεν προχώρησαν ουδέποτε σε ανάκληση των πράξεων μονιμοποίησης με επίσημη διοικητική πράξη και φυσικά αυτές οι πράξεις ισχύουν κανονικά. Επιβεβαιώνεται από τα πιστοποιητικά υπηρεσιακών μεταβολών που έχουν λάβει οι διορισμένοι ειδικής αγωγής του 2020 και αναγράφουν συγκεκριμένα: Δεν διανύει δόκιμη περίοδο. Με βάση τα παραπάνω οποιαδήποτε καθυστέρηση στη μονιμοποίηση των συναδέλφων δεν δικαιολογείται από καμία νομοθεσία.
Επιπλέον, καλέσαμε τα μέλη του ΠΥΣΠΕ να τοποθετηθούν και επί της ουσίας στον ωμό εκβιασμό που δέχονται οι νεοδιόριστοι/ες προκειμένου αυτοί/ες να δεχτούν την αξιολόγηση. Γιατί στην πραγματικότητα αυτό επιδιώκει το ΥΠΑΙΘΑ και αναζητά συνένοχους και υποστηρικτές στην εκστρατεία εκφοβισμού και ομηρίας που έχει εξαπολύσει. Τους/τις καλέσαμε να πάρουν θέση στο γεγονός ότι οι νεοδιόριστες/οι που έχουν δουλέψει ως συμβασιούχοι με μειωμένα δικαιώματα για 10 και πλέον χρόνια σε κάθε άκρη της Ελλάδας, τώρα εκβιάζονται να δεχτούν πειθήνιοι και σκυφτοί την ατομική τους αξιολόγηση.
Από την πλευρά τους, η διευθύντρια εκπαίδευσης, τα τακτικά και αναπληρωματικά διορισμένα μέλη, προέβαλαν μονότονα την ανάγκη να διαπιστώσουν αν είναι σύννομη μια τέτοια τους κίνηση. Η διευθύντρια εκπαίδευσης μάλιστα δε δίστασε να σχολιάσει πώς δε θεωρεί ότι έχει και κάποια αξία να προχωρήσει στις μονιμοποιήσεις, αφού το ΥΠΑΙΘΑ δε θα τις θεωρεί έγκυρες, δηλώνοντας καθαρά ότι επιλέγει να συστρατευτεί με την πολιτική γραμμή του Υπουργείου και της Κυβέρνησης στον πόλεμο που έχουν κηρύξει στους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο! Κάτω από τις έντονες και επίμονες παρεμβάσεις μας, δεν δήλωσαν ρητά την άρνησή τους να προχωρήσουν στις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης, ωστόσο με νομικίστικα τεχνάσματα και υπεκφυγές παρέπεμψαν την απόφασή τους σε δεύτερο χρόνο.
Διαμηνύουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τα σωματεία μας, τις επιτροπές αγώνα, τις συλλογικές μας αποφάσεις συνεχίζουμε αποφασιστικά και δυναμικά τον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, ενάντια στα σχέδια κατηγοριοποίησης/ιδιωτικοποίησης, στο χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων και τις ανάγκες των παιδιών, στο τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Στη μάχη που διεξάγεται σε όλη την εκπαίδευση από τη μια άκρη της χώρας στην άλλη, χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μόνιμες/οι, νεοδιόριστες/οι, αναπληρωτ(ρι)ες, υπογράφουν Απεργία Αποχή, μπλοκάρουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία και δίνουν περήφανα απάντηση πως για το σχολείο, τη δουλειά και τις ζωές μας, τις μεταξύ μας σχέσεις, τη συναδελφικότητα, τη δημοκρατία, την παιδαγωγική ελευθερία, μαζί και κάθε έννοια μονιμότητας στο δημόσιο σχολείο θα δώσουμε την ψυχή μας!
ΤΕΡΜΑ στους εκβιασμούς και την ομηρία!
Οι νεοδιόριστες και οι νεοδιόριστοι ΕΝΑΙ ΜΟΝΙΜΕΣ/ΜΟΝΙΜΟΙ!
Καμία σύνδεση της ατομικής αξιολόγησης με την μονιμοποίηση νεοδιόριστων και αναπληρωτών/τριών!
Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης! Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ τώρα!
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ – ΖΕΦΥΡΙΟΥ – ΦΥΛΗΣ
Η φτώχεια και η περιθωριοποίηση σκοτώνει 8χρονα παιδιά
Θρηνούμε για κάθε μαθητή και μαθήτρια μας που χάνεται, αγωνιζόμαστε για το δικαίωμα κάθε μαθητή και μαθήτρια μας για μια ισότιμη θέση στο σχολείο και στην κοινωνία.
Ένα μικρό παιδί έπεσε νεκρό από πυροβολισμούς στο Ζεφύρι. Ένα παιδί που θα μπορούσε να είναι μαθητής μας. Και έπεσε νεκρό από συμπλοκή μεταξύ οικογενειών. Το μεγαλύτερο δυστύχημα είναι ότι κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί αν θα είναι και το τελευταίο. Μπορεί, όμως, να εγγυηθεί για τη ρητορική μίσους, που θα ξετυλιχθεί επειδή ήταν Ρομά. Ήρθε, όμως, η ώρα να ανοίξει επιτέλους η συζήτηση για τους Ρομά, μια δαιμονοποιημένη κοινότητα, μια κοινότητα περιθωριοποιημένη, όπου οι κυρίαρχες πολιτικές θέλουν και παλεύουν με κάθε μέσο, να παραμένει στο περιθώριο. Καμία πολιτική ένταξης, μόνο πολιτικές αποκλεισμού των Ρομά πληθυσμών, ανύπαρκτων δομών υποστήριξης, γκετοποίησης και εγκατάλειψης των ανθρώπων. Σε ένα περιβάλλον γενικευμένης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης οι Ρομά βρίσκονται αντιμέτωποι με το κανιβαλικό πρόσωπο του καπιταλισμού που τους θεωρεί β΄ κατηγορίας πολίτες. Μια βόλτα στις γειτονιές τους αρκεί για να διαπιστώσει κανείς ότι ζουν σε παραπήγματα, παράγκες ή σε αυτοσχέδια σπίτια, χωρίς πρόβλεψη για αποχετευτικό σύστημα για το σύνολο του πληθυσμού, χωρίς νερό και ρεύμα σε πολλά από αυτά τα σπίτια, χωρίς δρόμους, με λιμνάζοντα νερά και ελλιπή περισυλλογή των σκουπιδιών.
Το ζούμε χρόνια και στα σχολεία μας, αφού τα σχολεία που υποδέχονται Ρομά είναι αυτά που καλύπτονται τελευταία με εκπαιδευτικούς, όπου οι Ρομά φοιτούν σε υπερπληθή τμήματα «ελπίζοντας» ότι θα διακόψουν κάποια στιγμή μέσα στη χρονιά και έτσι δεν θα υπάρχει πρόβλημα, είναι τα τελευταία σχολεία με τα οποία θα ασχοληθεί η δημοτική αρχή. Και βέβαια στερούνται τα αυτονόητα. Κλασικό παράδειγμα το 11ο ΔΣ Άνω Λιοσίων που για ένα χρόνο λειτουργούσε με μία επικίνδυνη για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών αυλή, χωρίς καμία υλικοτεχνική υποδομή και «υποδέχτηκε» μαθητές Ρομά σε άδεια ντουβάρια.
Τα σχολεία αυτά ξεκινούν χωρίς τάξεις υποδοχής (ΖΕΠ) - αναγκαίες για όλους/όλες τους/τις δίγλωσσους/ες μαθητές και μαθήτριες. Τα σχολεία αυτά υπάρχουν και λειτουργούν στη βάση της μεγάλης δέσμευσης των εκπαιδευτικών τους, της αυταπάρνησής τους, της αγάπης και του ενδιαφέροντος τους για τα παιδιά, χωρίς όλα αυτά τα χρόνια να έχει γίνει από το Υπουργείο οποιαδήποτε βήμα ένταξης των Ρομά μαθητών.
Ως σύλλογος έχουμε καταθέσει επανειλημμένα προτάσεις για την ένταξη των Ρομά μαθητών μας σε όλους τους αρμόδιους φορείς:
Παρέμβαση στην κοινότητα από κοινωνικούς λειτουργούς και Ρομά διαμεσολαβητές.
Φοίτηση στα σχολεία μας των μαθητών Ρομά σε ολιγομελή τμήματα, απαραίτητα για τους/τις δίγλωσσους/ες μαθητ(ρι)ες – θεσμός που ήταν και νομικά κατοχυρωμένος πριν την έναρξη των μνημονίων.
Δημιουργία τμημάτων υποδοχής με την έναρξη της χρονιάς με ταυτόχρονη κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς.
Όταν καταθέταμε και αγωνιζόμασταν για την υλοποίηση αυτών των προτάσεων δεν ανακαλύπταμε τον τροχό. Μιλούσαμε για τις ελάχιστες προϋποθέσεις για την πραγματική ένταξη των Ρομά μαθητ(ρι)ών μας με βάση την διεθνή εμπειρία.
Όμως, κι αν ακόμη όλα αυτά γινόταν πραγματικότητα, μια άλλη πραγματικότητα θα έπνιγε σε μεγάλο βαθμό τις προσπάθειες μας. Είναι εκείνες οι πολιτικές και τα μεγάλα συμφέροντα που θέλουν το περιθώριο ώστε να το χρησιμοποιούν και να το οπλίζουν, με βάση τα προσδοκόμενα κέρδη τους. Είναι το περιθώριο που λόγω της φτώχειας και της ανέχειας μπορεί να χρησιμοποιείται κατά το δοκούν. Και πάλι δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Πώς βρέθηκαν τα όπλα στα χέρια όσων πυροβολούν; Ποιοι τους όπλισαν και για ποιο λόγο; Η απάντηση είναι η ιστορία όλων των αποκλεισμένων, των βουτηγμένων στη φτώχεια και την εξαθλίωση, που βγάζουν τη δουλειά των υψηλά «παράνομων», οι οποίοι τριγυρνάνε στα μεγάλα σαλόνια, πλήρως αποδεκτοί από το πολιτικό σύστημα.
Τα συγκεκριμένα παιδιά λοιπόν, τα παιδιά των σχολείων μας, ανήκουν σε μια ευπαθή κοινωνική ομάδα, τα οποία ζουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία σε αποστερημένο κοινωνικά, οικονομικά και πολιτισμικά περιβάλλον. Πρόκειται για μέλη πολύτεκνων, διευρυμένων οικογενειών. Αρκετά από αυτά στερούνται το δεκατιανό τους, απουσιάζουν γιατί τα παπούτσια τους είναι τρύπια, δυσκολεύονται να προμηθευτούν τα αναγκαία σχολικά είδη. Κι όμως πολλοί/ες από τους/τις μαθητ(ρι)ες μας, αυτά τα «καμένα χαρτιά» από πολλούς, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις, συνεχίζουν να φοιτούν στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τολμούν να κάνουν όνειρα: «Θα πάω μέχρι το τέλος κυρία», «θα σπουδάσω κύριε» κι ας ξέρουν ότι αυτά τους τα όνειρα μπορεί και να μην πραγματοποιηθούν ποτέ...
Η βία στα σχολεία μας ορθώνεται απειλητικά πλέον. Σε όλα τα σχολεία μας. Γιατί πολύ απλά η φτωχοποίηση έφυγε από την κοινότητα Ρομά και απλώθηκε μέσω των απανωτών μνημονίων και της γενικευμένης οικονομικής κρίσης σε όλη την κοινωνία. Η πολιτική του μίσους είναι πολύ εύκολο να στραφεί προς τους Ρομά παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις πολιτικές που οδηγούν στη φτώχεια και την περιθωριοποίηση. Τα κυβερνώντα κόμματα έχουν ήδη δείξει το κοινωνιοπαθές πρόσωπό τους απέναντι στον κόσμο της εργασίας. Σήμερα δεν έχουμε αυταπάτες. Θα σταθούμε για άλλη μία φορά απέναντι στην αγριότητα.
Απαιτούμε ουσιαστική ένταξη των μαθητών μας Ρομά, ώστε να έχουν επιτέλους μια ζωή με ασφάλεια και αξιοπρέπεια. Απαιτούμε επαναφορά του θεσμού του διαμεσολαβητή και ουσιαστική οικονομική στήριξη για όλες τις πληθυσμιακά αποκλεισμένες ομάδες. Τα προβλήματα δε λύνονται με επιδοματάκια και ομηρία σε επαιτεία, ούτε με αίσθημα ατομικής ευθύνης - που μόνο σε μετάθεση της ευθύνης από την πολιτεία στον πολίτη ερμηνεύεται.
Ο σύλλογος το επόμενο διάστημα θα αναλάβει πρωτοβουλίες με τη διοργάνωση ημερίδας για την ένταξη και εκπαίδευση των πληθυσμών Ρομά, θα απευθυνθεί σε κάθε φορέα που εμπλέκεται, με συναντήσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία, των γονέων και των συλλογικών τους οργάνων, ώστε με ολοκληρωμένο τρόπο να απευθυνθούμε, να παλέψουμε και να διεκδικήσουμε προς την Κυβέρνηση, το ΥΠΑΙΘΑ και τον Δήμο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη