MIXAILIDOU
Δεν είναι σωστό για το παιδί να έχει έναν εκπαιδευτικό Παράλληλης αλλά η κυβέρνηση θα το κάνει παρότι δεν είναι, ή δεν είχαμε κονδύλια και «βαφτίσαμε» την ένδειά μας παιδαγωγική άποψη;

Έκθετη από τις ίδιες τις εξελίξεις φαίνεται πως μένει η υφυπουργός Παιδείας κ.Δόμνα Μιχαηλίδου, η οποία προ ημερών, για να δικαιολογήσει την ανάλγητη στάση του Υπουργείου στα παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη αλλά αναγκάζονται να τη μοιραστούν με άλλα, είχε δηλώσει ότι δεν είναι σωστό για το ίδιο το παιδί, να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη!

Οι εξελίξεις όμως, εφόσον βέβαια επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που κυκλοφόρησαν χθες ότι το Υπουργείο εξασφάλισε τελικά πρόσθετα κονδύλια για την πρόσληψη 7.000 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, μπορεί να σημαίνουν μόνο δύο πράγματα:

-Είτε ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης δεν συμφωνεί με τις εκτιμήσεις της υφυπουργού του, είτε

-Η κ.Μιχαηλίδου πέταξε μια πρόωρη ατάκα για να καλύψει την ανεπάρκεια της κυβέρνησης να στηρίξει τα παιδιά που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη καθώς δεν ήταν σίγουρο ότι θα εξασφαλιστούν τα κονδύλια (και ακόμα δεν είναι, τουλάχιστον μέχρι να ανακοινωθεί η Β' φάση προσλήψεων) και τώρα να δούμε πώς θα τη μαζέψει.

Αυτό καθώς, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, οι πρόσθετες αυτές προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες στην Παράλληλη, που υπερβαίνουν τα 6.000 παιδιά. 

Τι ισχύει τελικά;

Οπότε -επαναλαμβάνουμε: εφόσον επιβεβαιωθεί η πληροφορία για πρόσθετες προσλήψεις- τι άραγε ισχύει; Δεν είναι σωστό για το παιδί να έχει έναν εκπαιδευτικό παράλληλης αλλά η κυβέρνηση θα το κάνει παρότι δεν είναι, ή δεν είχαμε κονδύλια και «βαφτίσαμε» την ένδειά μας παιδαγωγική άποψη;

Ενδεικτικά, οι Παρεμβάσεις Δ.Ε σχολίασαν

Η συγκεκριμένη δήλωση, που αυθαίρετα αμφισβητεί τις επιστημονικές γνωματεύσεις των ειδικών επιτροπών, εξοργίζει ιδιαίτερα τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς που ακούν και βλέπουν μια κυβέρνηση, μέσω της αρμόδιας υφυπουργού, να τους εμπαίζει και να τους κοροϊδεύει οδηγώντας πολλούς από τους γονείς που έχουν τη δυνατότητα, να προσλάβουν εκπαιδευτικούς ιδιωτικά, τους ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, πολλές φορές και με τη μορφή «εθελοντισμού», για να καλύψουν αυτήν την παιδαγωγική ανάγκη των παιδιών τους. Ουσιαστικά δηλαδή εμμέσως ιδιωτικοποιούν-εμπορευματοποιούν μια πολύ σημαντική παιδαγωγική λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και φυσικά τα παιδιά όσων αδυνατούν να καλύψουν οικονομικά την παραπάνω ανάγκη, οδηγούνται στον αποκλεισμό και στο περιθώριο. Η αντίληψη περί βοήθειας εντάσσεται στο αφήγημα της κυβέρνησης περί συμπερίληψης και κατάργησης της ειδικής εκπαιδευτικής διαδικασίας για τα παιδιά που χρήζουν τέτοιου είδους στήριξη.

Ξεσηκώθηκαν οι γονείς

Να σημειώσουμε ακόμα ότι οι επιπλέον πιστώσεις, φέρεται ότι βρέθηκαν αφού προηγουμένως ξέσπασε κύμα αντιδράσεων και διαμαρτυριών για τις περικοπές στην Παράλληλη και από τους γονείς. Ενδεικτικά, ακολουθεί επιστολή γονιών από 3 σχολεία της Αθήνας. Ανάλογες αντιδράσεις και επιστολές είναι πολλές.

Σύμφωνα με τις διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 3699/2008 (Α΄199) σχετικά με την Παράλληλη Στήριξη– συνεκπαίδευση, που απέστειλε το ΥΠΑΙΘΑ στα τέλη Αυγούστου σε όλα τα σχολεία, επιβεβαιώνεται και διευρύνεται η πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δυο ή και περισσότερους/ες μαθητές-τριες, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών που τη δικαιούνται αλλά και ολόκληρης της τάξης τους.

Έτσι λοιπόν στο 47ο Νηπιαγωγείο Αθηνών για 3 εγκρίσεις στείλατε 1 δασκάλα παράλληλης (σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, άρα σύντομα χρειάζεται αντικαταστάτη/τρια) και με την οδηγία να εξυπηρετεί τις αντίστοιχες ανάγκες και για το 49ο νηπιαγωγείο όπου υπάρχει 1 νήπιο που χρειάζεται εκπαιδευτικό παράλληλης . Οπότε εδώ έχουμε 1 παράλληλη για 2 σχολεία και 4 παιδιά με επίσημες διαγνώσεις. Δηλαδή ούτε καν 1 δασκάλα για 3 παιδιά, αλλά μια δασκάλα για όσα…

Στην ίδια γειτονιά (Α, Πετράλωνα), στο 73ο Δημοτικό Αθηνών, έχουν τοποθετηθεί 2 από τις 5 παράλληλες στηρίξεις που χρειάζονται. Και τα 5 παιδιά σε διαφορετικές τάξεις.

Είναι αυτονόητο ότι ένας/μία δάσκαλος/α δεν φτάνει να βοηθήσει αυτά τα παιδιά στην ομαλή ένταξη τους στο σχολικό πλαίσιο, δεν φτάνει να τα βοηθήσει στο μαθησιακό κομμάτι, δεν φτάνει να μάθει στα υπόλοιπα πως να συμπεριφέρονται σε αυτά τα παιδιά. Δεν φτάνει να χτίσει την αποδοχή και την ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ τους, κάτι που θα είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση ρατσιστικών και μισαναπηρικών φαινομένων στον κόσμο των ενηλίκων.

Αν οι ανάγκες των αναπήρων και μη παιδιών απαξιώνονται και το ίδιο το κράτος καταπατάει το δικαίωμά τους στην ισότιμη μάθηση, πως θα σταματήσουν να υπάρχουν "Ύπαρχοι","μαγαζάτορες","ελεγκτές","χούλιγκανς" που δεν θα διστάσουν να δολοφονήσουν τον διαφορετικό και τον ανάπηρο; Όταν από μικρή ηλικία οι ζωές αυτών των ανθρώπων δεν μετράνε για τον κρατικό μηχανισμό.

Η ερώτηση είναι σαφέστατα ρητορική γιατί η παραπάνω απόφαση του Υπουργείου Παιδείας είναι σαφής δήλωση, όχι μιας απλής αδιαφορίας, αλλά μιας πολιτικής απόφασης Καιάδα. Όποια οικογένεια μπορεί ας πληρώσει ιδιωτική παράλληλη στήριξη...

Και αν η σύνδεση φαντάζει άσχετη, δεν είναι, γιατί η κοινωνία μας δεν θα σταματήσει να έχει "Αντώνηδες", "Ζακ", "Βασίληδες". Πρέπει όμως να σταματήσει να έχει "Ύπάρχους" και κάθε λογής ρατσιστές.

Γιατί, επιτέλους, πρέπει να σταματήσει η διαφορετικότητα να αποτελεί αφορμή για συμπεριφορές που σκοτώνουν. Και αυτό μόνο με αγώνες για δημόσια, δημοκρατική και συμπεριληπτική Παιδεία μπορεί να γίνει.

Για όλα τα παραπάνω

Απαιτούμε την άμεση πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, στα παραπάνω σχολεία (47ο και 49ο Νηπιαγωγείο και 73ο Δημοτικό Δήμου Αθηναίων, σύμφωνα και με τις συνταγματικές επιταγές (άρθρο 2, 4, 5 και 16 του Συντ.) για δημόσια, ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις παιδεία όλων των μαθητριών-τών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εκπαιδευτικοί: Νέος υπολογισμός της μισθοδοσίας από 1 Μαρτίου λόγω τροποποίησης φόρου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 1/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

diadilosi_tempi
Και ο χρόνος σταμάτησε - Πλήθος κόσμου ζητά δικαίωση για τα θύματα των Τεμπών
Aπό το «πάμε και όπου βγει» στο «Οι ζωές μας πάνω από τα κέρδη τους» - Πλήθος κόσμου στην πορεία για την επέτειο της τραγωδίας των Τεμπών
Και ο χρόνος σταμάτησε - Πλήθος κόσμου ζητά δικαίωση για τα θύματα των Τεμπών
alfavita_logo
Οι εργαζόμενοι του alfavita συμμετέχουν στην στάση εργασίας των ΜΜΕ για τα Τέμπη
4ωρη στάση εργασίας προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Οι εργαζόμενοι του alfavita συμμετέχουν στην στάση εργασίας των ΜΜΕ για τα Τέμπη
Τέμπη επ
Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων-Τέμπη: «Η αλήθεια γι' αυτή την ανείπωτη τραγωδία θα λάμψει»
Τι ανέφερε η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη
Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων-Τέμπη: «Η αλήθεια γι' αυτή την ανείπωτη τραγωδία θα λάμψει»