pierrakakis
Ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Παιδείας για ρύθμιση νομοθετικού κενού σε σχέση με την παιδαγωγική επάρκεια σε αποφοίτους παιδαγωγικών τμημάτων μουσικής του εξωτερικού

Το alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει την επιστολής μιας μεταπτυχιακής φοιτήτριας του Πανεπιστημίου Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης προς τον Υπουργό Παιδείας για ρύθμιση νομοθετικού κενού σε σχέση με την παιδαγωγική επάρκεια σε αποφοίτους παιδαγωγικών τμημάτων μουσικής του εξωτερικού.

Η επιστολή:

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Είμαι απόφοιτη του Πανεπιστημίου Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης (University of Music and Performing Arts Vienna) με «Bachelor of Arts in Music Education for Voice and Instruments - Piano», δηλαδή Πτυχίο Παιδαγωγικής του Πιάνου (έτος αποφοίτησης: 2022) και αντιμετωπίζω πρόβλημα με την πιστοποίηση παιδαγωγικής επάρκειας. Το πανεπιστήμιο, στο οποίο φοίτησα και συνεχίζω να φοιτώ για μεταπτυχιακές σπουδές, είναι κρατικό και ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών παγκοσμίως (https://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2023/performing-arts). Σπούδασα στο Παιδαγωγικό τμήμα πιάνου του πανεπιστημίου και, όπως λέει ο τίτλος του πτυχίου μου, το πρόγραμμα σπουδών μου έδινε ιδιαίτερη βαρύτητα σε μαθήματα διδακτικής και παιδαγωγικής, πράγμα που επιβεβαιώνεται στην αναλυτική μου βαθμολογία.

Τα παιδαγωγικά μαθήματα που παρακολούθησα  είναι πολύ περισσότερα από αυτά που παρακολουθεί ένας φοιτητής σε ένα μουσικό τμήμα της Ελλάδας. Το Πτυχίο μου αναγνωρίστηκε από τον ΔΟΑΤΑΠ ως ακαδημαϊκά ισοδύναμο προς τα πτυχία του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Κατεύθυνσης «Ευρωπαϊκής (Κλασικής) Μουσικής», Ειδίκευσης: «Πιάνο» (έτος αναγνώρισης 2023).

Σημειώνω ότι αρχικά ο ΔΟΑΤΑΠ δεν αναγνώρισε την ειδίκευση πιάνου, και η σωστή αναγνώριση του τίτλου σπουδών μου ήρθε μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη. Τώρα δεν αναγνωρίζεται η παιδαγωγική επάρκεια που έχω αποκτήσει από τις σπουδές μου, με συνέπεια να βρίσκομαι στο τέλος του πίνακα κατάταξης του ΑΣΕΠ, ενώ έχω μεγαλύτερη βαθμολογία/προσόντα από άτομα που βρίσκονται σε υψηλότερη θέση στον πίνακα. Δηλαδή, δεν έχω προτεραιότητα για διορισμό και τοποθέτηση σε μουσικά σχολεία.

Επικοινώνησα με το ΑΣΕΠ, το οποίο με παρέπεμψε να επικοινωνήσω τηλεφωνικώς με τον κλάδο μου: ΠΕ79. Μου είπαν πως χρειάζεται να πάρω μια άλλη Βεβαίωση για την παιδαγωγική επάρκεια, αφού το πτυχίο μου αναγνωρίστηκε ως ισοδύναμο του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠαΜακ. Από τη Γραμματεία του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης μου απάντησαν πως «το τΜΕΤ δεν έχει αρμοδιότητα εκ του νόμου να χορηγεί πιστοποιητικά παιδαγωγικής επάρκειας σε αποφοίτους άλλων τμημάτων ΑΕΙ του εσωτερικού ή του εξωτερικού». Στη συνέχεια απευθύνθηκα στον Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος μετά από τις ενέργειές του, διαπίστωσε πως υπάρχει νομοθετικό κενό για την περίπτωσή μου. Ενημέρωσαν εμένα και την αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΠΑΙΘ για το συγκεκριμένο πρόβλημα, όμως ακόμα δεν έχει ρυθμιστεί το ζήτημα.

Ζητώ -εύλογα νομίζω- να καλυφθεί το συντομότερο το νομοθετικό κενό για τις/τους υποψήφιες/ους που έχουν παρακολουθήσει μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας σε προπτυχιακά προγράμματα σπουδών της αλλοδαπής και διαθέτουν ισοδύναμο τίτλο από ΔΟΑΤΑΠ, αλλά δεν έχουν την δυνατότητα προσκόμισης σχετικής βεβαίωσης, όπως οι υποψήφιοι της περίπτωσης της περ. α της παρ.4, του άρθρου 54, του ν.4589/2019. Στη συνέχεια θα ήθελα αυτό να ληφθεί υπόψιν, ώστε να τοποθετηθώ στην σωστή θέση στον πίνακα κατάταξης του ΑΣΕΠ.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Με εκτίμηση,

Μαρία Κουτσαμπάρη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PISA
Η PISA βούτυρο στο ψωμί του υπ. Παιδείας
Εργαλειοποιεί τα αποτελέσματα PISA, υιοθετεί τις οδηγίες του ΟΟΣΑ και σκληραίνει την αξιολόγηση προωθώντας αλλαγές που χρειάζονται χρήματα, τα οποία...
Η PISA βούτυρο στο ψωμί του υπ. Παιδείας
asep
169 εκπαιδευτικοί, φοιτητές, εργαζόμενοι καταγγέλλουν την αποσιώπηση της μάχης των εξεταστικών από την ιστορία της ΔΟΕ
Η μάχη των εξεταστικών του ’98 ανήκει στις λαμπρές ιστορικές στιγμές του κλάδου, δεν εξαφανίζεται από καμία «ιστορική» γομολάστιχα παραχάραξης
169 εκπαιδευτικοί, φοιτητές, εργαζόμενοι καταγγέλλουν την αποσιώπηση της μάχης των εξεταστικών από την ιστορία της ΔΟΕ