μαθητής δασκάλα μάθημα
Παρατηρείται παντού το φαινόμενο ,να εισηγούνται διευθυντές εκπαίδευσης να υπάρχουν εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης ,που θα υποστηρίζουν περισσότερο από δύο με τρία παιδιά σε κάθε τάξη

Λίγες μέρες μόλις, πριν από το άνοιγμα των σχολείων και ένα μεγάλο θέμα αρχίζει να απασχολεί τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και τους γονείς των μαθητών μας .

Το θέμα έχει να κάνει με τις περικοπές των παράλληλων στηρίξεων στα σχολεία. Παρατηρείται παντού το φαινόμενο ,να εισηγούνται διευθυντές εκπαίδευσης να υπάρχουν εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης ,που θα υποστηρίζουν περισσότερο από δύο με τρία παιδιά σε κάθε τάξη.

Αν και αυτό δεν περιλαμβάνεται σε αυτό που θεωρούμε παράλληλη στήριξη απλά δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία μιας τάξης θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι για το ίδιο ακριβώς θέμα είχα γράψει ένα κείμενο το οποίο θα αναδημοσιεύσω, γιατί διαπιστώνουμε ότι χρόνο με το χρόνο τα ίδια προβλήματα όχι μόνο παραμένουν ,αλλά διευρύνονται και δυστυχώς δεν υπάρχουνε κάποιες έτοιμες λύσεις παρά μόνο περικοπές από αυτούς που είναι υπεύθυνοι για να τις παρέχουν.

Ακόμα και σήμερα υπάρχουν πολλοί μαθητές που δεν έχουν, αν και δικαιούνται , στα πλαίσια της ισότητας στην εκπαίδευση ,τις ώρες της παράλληλης στήριξης που η διεπιστημονική επιτροπή είχε εισηγηθεί

Κάνοντας μια ανασκόπηση των τελευταίων χρόνων, ας δούμε τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε , η ανάγκη κάποιων μαθητών μας με μαθησιακές δυσκολίες, να έχουν την βοήθεια της λεγόμενης παράλληλης στήριξης, που δικαιούνταν βάση των γνωματεύσεων που είχαν προτείνει, οι διεπιστημονικές ομάδες, οι μόνες αρμόδιες από το νόμο, που βρίσκονται στα ΚΕΔΑΣΥ.

Επειδή ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλων στήριξης*, είναι πάντα αρκετά μικρότερος από τις ανάγκες, που υπάρχουν, όλοι οι Διευθυντές προσπαθούσαν να καλύψουν τις ανάγκες αυτές , διαθέτοντας ώρες εκπαιδευτικών που μπορεί να περίσσευαν σαν ενισχυτική διδασκαλία για τα παιδιά αυτά.

Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης είναι εξειδικευμένοι Π.Ε 70 , σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς Π.Ε 70 που καλούνται να προσφέρουν, ενισχυτική διδασκαλία.

Γνωρίζοντας καλύτερα ότι η ενισχυτική διδασκαλία μαζί με την παράλληλη στήριξη είναι οι δυο σημαντικοί πυλώνες της αντισταθμιστικής αγωγής

Σας ενημερώνω ότι η ενισχυτική διδασκαλία καθιερώθηκε µε το Π.Δ 462/91 (Φ.Ε.Κ. 171 τ. Α΄) άρθρο 5 και αφορά μαθητές που:

α) Χρειάζονται «επιπλέον διδακτική βοήθεια».

β) Είναι «κατά προτεραιότητα μαθητές των τάξεων Α’ και Β’».

γ) Είναι μαθητές όλων των τάξεων οι οποίοι «δεν κατέκτησαν τους βασικούς μηχανισμούς ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικού υπολογισμού».

Στη συνέχεια µε ερμηνευτική Εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ (1995) η Ε.Δ. αναφέρεται σε μαθητές που έχουν:

α) μαθησιακές δυσκολίες

β) ανάγκη εξατομικευμένης Ενισχυτικής διδασκαλίας

γ) ιδιαίτερες γνωστικές ανάγκες

δ) προοπτική να ενταχθούν και πάλι στην τάξη

Ακόμη σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ.: Φ.7/142557/Δ1 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, . Αν και μετά από την συμπλήρωση του Προγράμματος εξακολουθούν να πλεονάζουν διδακτικές ώρες, αυτές, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων διατίθενται για ενισχυτική διδασκαλία.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η ενισχυτική διδασκαλία είναι μια γέφυρα βοήθειας για τα παιδιά , αφού η διαδικασία παραπομπής για αξιολόγηση μαθητών μας στα ΚΕΔΑΣΥ, πρώην ΚΕΣΥ, πρώην ΚΕΔΥ είναι χρονοβόρα άνω των 2ετών στην καλύτερη περίπτωση, και η όσο το δυνατόν πρώιμη παρέμβαση σε αυτά μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα γνωρίζουμε ακόμα ότι η Ε.Δ προσφέρεται και σαν αντισταθμιστική αγωγή σε παιδιά τα οποία θα μπορούσαν να φοιτήσαν , αν δεν υπήρχε υποχρεωτικός περιορισμός αριθμού μαθητών ως προς την σύσταση και λειτουργία σε Τ.Υ η σε Ζ.Ε.Π ή δεν έχουν ακόμα παράλληλη στήριξη..

Θέλω να πιστεύω, ότι όλοι κατανοούμε, ότι στις παρούσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που ζούμε, η παροχή πλήρους παράλληλης στήριξης στους μαθητές που την δικαιούνται είναι το λιγότερο που μπορούμε να τους προσφέρουμε.

Η σημαντικότητα για τους αδύναμους μας μαθητές της Παράλληλης Στήριξης, είναι γνωστή ,για την απάλειψη των αδυναμιών των μαθητών, τόσο σε όλους τους εκπαιδευτικούς, όσο και στους γονείς των μαθητών.

*Ακόμα και σήμερα υπάρχουν πολλοί μαθητές που δεν έχουν, αν και δικαιούνται , στα πλαίσια της ισότητας στην εκπαίδευση ,τις ώρες της παράλληλης στήριξης που η διεπιστημονική επιτροπή είχε εισηγηθεί.

Όταν λέμε πλήρη παράλληλη στήριξη εννοούμε 24 ώρες το λιγότερο,( αφού οι διδακτικές ώρες είναι 30), και όχι 8ώρες αφού υπήρχε και προφορική οδηγία περί αυθαίρετου μορφασμού των ωρών της παράλληλης στήριξης , σε δυο ή ακόμα το χειρότερο σε τρείς μαθητές.

Ένας από τους δείκτες δημοκρατίας μιας χώρας, είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζει, τις μειονότητες των πολιτών της και την κοινωνική πρόνοια που παρέχει.

*ΓΡΙΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣπ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αβοκάντο
Πώς το αβοκάντο επηρεάζει τον κίνδυνο διαβήτη στις γυναίκες
Σε σύγκριση με αυτούς που δεν κατανάλωναν, γυναίκες που κατανάλωναν αβοκάντο είχαν χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη ενώ στους άντρες δεν παρατηρήθηκε...
Πώς το αβοκάντο επηρεάζει τον κίνδυνο διαβήτη στις γυναίκες
Σχολεία υπό κατάρρευση
Γηρασμένα τα σχολικά κτίρια στην Αθήνα
Η ανέγερση νέων εγκαταστάσεων σε πολλές γειτονιές είναι αναγκαία, ωστόσο είναι δύσκολο να βρεθούν ελεύθεροι χώροι μέσα στην πόλη - Ζητήματα ασφαλείας...
Γηρασμένα τα σχολικά κτίρια στην Αθήνα