Εκπαιδευτικοί Κυκλάδων: «Μπλόκο» στις εξετάσεις της Ελληνικής PISA
«Με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς»

Μπλόκο στις εξετάσεις της λεγόμενης Ελληνικής PISA οργανώνουν οι εκπαιδευτικοί των Κυκλάδων.

Σε κοινή τους ανακοίνωση καλούν τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος, τους μαθητές ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως αυτή που απαιτεί η αγορά.

«Καλούμε τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που θα κληθούν να διεκπεραιώσουν την εξεταστική διαδικασία να πάρουν μέρος στη στάση εργασίας της ΔΟΕ ή της ΟΛΜΕ αντίστοιχα, ακυρώνοντας έτσι τη συμμετοχή των σχολείων τους στον διαγωνισμό», τονίζουν.

Η ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA, την κατηγοριοποίηση, τον ανταγωνισμό και την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου

Το υπουργείο Παιδείας έχει προγραμματίσει για τις 10 Μαΐου τη διεξαγωγή του " ελληνικού διαγωνισμού PISA" στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών σε 6.000 μαθητές Στ' Δημοτικού και Γ' Γυμνασίου. Φέτος θα είναι, από τη μεριά του υπουργείου, η δεύτερη προσπάθεια διεξαγωγής του διαγωνισμού σε 300 δημοτικά και 300 γυμνάσια σε όλη τη χώρα.

Ποια είναι, όμως , η αλήθεια για τις εξετάσεις PISA;

Το 2014 συγκεντρώθηκαν χιλιάδες υπογραφές γονιών, εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών εκφράζοντας έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις των τεστ PISA και καλούσαν σε παύση της διεξαγωγής τους γιατί συμβάλλει στη δραματική αύξηση της εξάρτησης από ποσοτικές μετρήσεις, γεγονός που αύξησε τη χρήση σταθμισμένων τεστ για την αξιολόγηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων και το οποίο κατατάσσει και αποδίδει ταμπέλες με βάση τις επιδόσεις τους σε αυτά τα αμφιβόλου εγκυρότητας τεστ.

Αποσπά την προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, με καταστροφικές επιπτώσεις για τα συστήματα εκπαίδευσης.

Ο ΟΟΣΑ ενισχύει τον οικονομικό ρόλο των δημόσιων σχολείων και προτείνει συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και με πολυεθνικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις.

Κυρίως όμως, βλάπτει τα παιδιά μας και προσανατολίζει σε προσχεδιασμένα μαθήματα από «προμηθευτές» που βρίσκονται έξω από το σχολείο.

Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μερικές απλές και αυτονόητες αλήθειες. Υπάρχουν και χειρότερες.

Με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Επιδιώκει να βρει ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών.

Ο διαγωνισμός PISA αποθεώνει τις μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποκινεί τον ανταγωνισμό και τελικά την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Υποβαθμίζει τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνει και υποβιβάζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, καθοδηγώντας τες ώστε να προσαρμόζονται και να ανταποκρίνονται στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από την ουσιαστική γνώση και την κριτική σκέψη. Τελικά «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.

Οι εξετάσεις PISA έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις:

Δια μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων, επιδιώκουν να δημιουργήσουν εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για συνολική και σε αντιδραστική κατεύθυνση μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό.

Οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!

Γι’ αυτό καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος, τους μαθητές ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως αυτή που απαιτεί η αγορά.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που θα κληθούν να διεκπεραιώσουν την εξεταστική διαδικασία να πάρουν μέρος στη στάση εργασίας της ΔΟΕ ή της ΟΛΜΕ αντίστοιχα, ακυρώνοντας έτσι τη συμμετοχή των σχολείων τους στον διαγωνισμό.

ΓΟΝΕΙΣ ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΑΖΙ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ

Την ανακοίνωση συνυπογράφουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών :

  • Άνδρου , Κέας , Κύθνου και Σερίφου «Θεόφιλος Καΐρης»

  • Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων

  • Σύρου - Τήνου - Μυκόνου

  • Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

parapono
Σε επιστολή 4.000 χρόνων: Το αρχαιότερο παράπονο από έναν γιο στη μητέρα του
Λεπτομέρεια της επιστολής του Iddin-Sin προς την μητέρα του, που φυλάσσεται στο Μουσείο του Λούβρου (αριθμός καταλόγου AO 8372, TCL 18.111) (Φωτό:...
Σε επιστολή 4.000 χρόνων: Το αρχαιότερο παράπονο από έναν γιο στη μητέρα του