ζωσιμαια
Ο τραυματισμός του μαθητή στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Καθημερινά σε σχολεία συμβαίνουν μικροτραυματισμοί μαθητών οφειλόμενοι σε κακοτεχνίες και φθορές στα κτήρια και τις αυλές

Με αφορμή την πτώση μαθητή από ύψος 6 μέτρων μετά την υποχώρηση συρμάτινης περίφραξης στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής  Ιωαννίνων, η Ένωση Γονέων Μαθητών, με επιστολή της προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ιωαννιτών, εξέφραζε τους φόβους και τις ανησυχίες τους για τις υποδομές των σχολείων

«Ως πότε όμως θα στηριζόμαστε σε «θαύματα»; Θέλουμε τα παιδιά μας να επιστρέφουν από το σχολείο όπως τα στέλνουμε: Σώα και αρτιμελή. Το να στέλνεις το παιδί σου στο σχολείο και να μην ξέρεις αν θα επιστρέψει σώο είναι εγκληματικό και ανεπίτρεπτο για την εποχή μας.

Θέλουμε λοιπόν από τη μια να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για την κατάσταση των σχολικών μονάδων του Δήμου μας και από την άλλη να ζητήσουμε από σας τη δημόσια τοποθέτηση και δέσμευση, μέσα από μια θεματική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για την δρομολόγηση λύσεων στο ζήτημα των κτηριακών σχολικών υποδομών.» έγραφαν οι γονείς, αλλά δεν έλαβαν καμία απάντηση. 

Σύμφωνα με την Ένωση Γονέων, το ατύχημα αυτό δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Καθημερινά σε σχολεία συμβαίνουν μικροτραυματισμοί μαθητών οφειλόμενοι σε κακοτεχνίες και φθορές στα κτήρια και τις αυλές. Η προσπάθεια να αποδοθεί το ατύχημα στην «ατομική ευθύνη» όπως διαφάνηκε από τις δηλώσεις του κ. Δημάρχου και τη σύλληψη της Διευθύντριας του σχολείου «για πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια» δεν μπορεί να συγκαλύψει τις τεράστιες ευθύνες κυβέρνησης και Δήμου, τονίζουν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Πριν δυο μήνες, ως Ένωση Γονέων είχαμε καταθέσει αίτημα προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ιωαννιτών για να συζητηθεί το σοβαρό ζήτημα των κτηριακών σχολικών  υποδομών στο Δήμο. Μάλιστα εισηγητικά θέταμε τα εξής:

«Ως πότε όμως θα στηριζόμαστε σε «θαύματα»; Θέλουμε τα παιδιά μας να επιστρέφουν από το σχολείο όπως τα στέλνουμε: Σώα και αρτιμελή. Το να στέλνεις το παιδί σου στο σχολείο και να μην ξέρεις αν θα επιστρέψει σώο είναι εγκληματικό και ανεπίτρεπτο για την εποχή μας.

Θέλουμε λοιπόν από τη μια να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για την κατάσταση των σχολικών μονάδων του Δήμου μας και από την άλλη να ζητήσουμε από σας τη δημόσια τοποθέτηση και δέσμευση, μέσα από μια θεματική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για την δρομολόγηση λύσεων στο ζήτημα των κτηριακών σχολικών υποδομών.»

Εδώ και δυόμισι μήνες δεν λάβαμε καμιά απάντηση από τη Δημοτική Αρχή και ήρθε ένα γεγονός να επιβεβαιώσει –δυστυχώς- τους φόβους μας. Μαθητής του Προτύπου Γυμνασίου  Ζωσιμαίας Σχολής  Ιωαννίνων έπεσε από ύψος έξι (6) μέτρων αφού υποχώρησε η συρμάτινη περίφραξη (πλέγμα) του περιβόλου της αυλής του σχολείου. Ευτυχώς ο μαθητής δεν τραυματίστηκε σοβαρά, καθώς η πτώση του επιβραδύνθηκε από αναβαθμό που βρισκόταν στο μέσο της τάφρου.

Το συμβάν αυτό αναδεικνύει τις τεράστιες διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων και των Δημοτικών Αρχών που έχουν εγκαταλείψει τις σχολικές μονάδες στη μοίρα τους. Δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό το ατύχημα στο Πρότυπο Γυμνάσιο. Καθημερινά σε σχολεία συμβαίνουν μικροτραυματισμοί μαθητών οφειλόμενοι σε κακοτεχνίες και φθορές στα κτήρια και τις αυλές. Η προσπάθεια να αποδοθεί το ατύχημα στην «ατομική ευθύνη» όπως διαφάνηκε από τις δηλώσεις του κ. Δημάρχου και τη σύλληψη της Διευθύντριας του σχολείου «για πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια» δεν μπορεί να συγκαλύψει τις τεράστιες ευθύνες κυβέρνησης και Δήμου.

  • Αλήθεια δεν έχει ευθύνη ο Δήμος, όταν τα υποστελεχωμένα συνεργεία του εργοταξίου του αδυνατούν να επισκευάσουν στην ώρα τους ακόμα και μικροβλάβες, γεγονός που δημιουργεί συχνά επικίνδυνες καταστάσεις στα σχολεία; Γνωρίζει ή όχι ο Δήμαρχος ότι οι Διευθυντές των σχολείων καθημερινά απευθύνονται τηλεφωνικά στο εργοτάξιο για άμεσες επισκευές και παίρνουν την απάντηση ότι αδυνατούμε να έρθουμε γιατί δεν έχουμε κόσμο;  Για παράδειγμα, όπως μας κατάγγειλαν πριν λίγο καιρό οι γονείς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ανατολής, για να τοποθετηθεί ένας ρελές διαρροής – διαφυγής στον ηλεκτρικό πίνακα του σχολείου από τον ηλεκτρολόγο του Δήμου, πέρασε ενάμισης μήνας.
  • Φταίει η διευθύντρια του συγκεκριμένου σχολείου όταν το πλέγμα που τοποθετήθηκε στον περίβολο πριν πολλά χρόνια, αποδείχτηκε ότι δεν μπορούσε να συγκρατήσει ένα παιδί; Δεν υπήρχαν μηχανικοί  που σχεδίασαν και υπεύθυνοι που παρέλαβαν το έργο;
  • Πριν δυόμισι χρόνια στο συγκεκριμένο σχολείο πέρασε κλιμάκιο του Δήμου το οποίο επεσήμανε την επικινδυνότητα του εξωτερικού αθλητικού εξοπλισμού και του περιβάλλοντα χώρου. Ωστόσο ποτέ δεν κοινοποιήθηκε το σχετικό πόρισμα ώστε να δρομολογηθούν οι αναγκαίες επισκευές. Οι μόνες επισκευές που έγιναν, ήταν τον Σεπτέμβρη όταν  κάποιοι εργάτες του Δήμου πρόσδεσαν πρόχειρα το πλέγμα στις κολώνες.

Τα έργα που εξήγγειλε ο κ.Δήμαρχος (πχ  τα δύο μεγάλα έργα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» με συνολικό προϋπολογισμό 4,4 εκατομμύρια) τα ακούμε εδώ και δυο χρόνια όμως όπως και ο ίδιος παραδέχεται βρίσκονται στο στάδιο των διαγωνισμών ανάθεσης. Ωστόσο, οι σχολικές υποδομές παραμένουν σε άθλια κατάσταση, ενώ εργολαβίες έχουν μείνει στη μέση. Για παράδειγμα το έργο: «Κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής για την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ σε σχολικές μονάδες» ξεκίνησε πριν έναν χρόνο, αλλά δεν τελείωσε ποτέ. Άραγε πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν ακόμα για να ολοκληρωθούν; Μήπως κι εδώ απαιτούνται «θυσίες» για να ολοκληρωθούν, κατά την πρόσφατη ρήση του πρωθυπουργού;

 

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ  ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ

Απαιτούμε:

  • Να πραγματοποιηθεί άμεσα η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα την κατάσταση των  υποδομών των σχολείων του Δήμου, με στόχο την εκπόνηση πλαισίου δράσης για την επίλυση  των προβλημάτων που τέθηκαν από την Ένωση Γονέων και τα εκπαιδευτικά Σωματεία Ιωαννίνων.
  • Να παρθούν πρωτοβουλίες άμεσα, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων  της ασφάλειας των κτηρίων και της αντισεισμικής-αντιπυρικής προστασίας τους, δεδομένου ότι δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο κατά το παρελθόν ούτε έχουν γίνει αντίστοιχες μελέτες. Να υπάρξει άμεση τεχνική επιθεώρηση (εντός τριμήνου) από κλιμάκια μηχανικών του Δήμου, οι οποίοι θα εξετάσουν την ασφάλεια των κτηριακών υποδομών σε σχέση με την δομική επάρκεια (κτηρίων, στεγάστρων, αθλητικού εξοπλισμού), την πυρασφάλεια και τις ηλετρομηχανολογικές υποδομές. Να σχεδιαστούν γενικευμένες παρεμβάσεις στα καταπονημένα σχολεία που έχουν κτιστεί προ δεκαετιών.

Το γενικό αίτημα που θα πρέπει να κυριαρχήσει είναι ένα: «Εκπόνηση Εθνικού Προγράμματος Αποτίμησης, Ανασχεδιασμού και Ανακατασκευής όλων των υφιστάμενων σχολικών μονάδων και ανέγερσης νέων διδακτηρίων , για την πλήρη κάλυψη όλων των σύγχρονων αναγκών της εκπαίδευσης των νέων ανθρώπων». Ένα τέτοιο σχέδιο είναι απόλυτα εφικτό σήμερα καθώς θα απαιτούσε σε οικονομικό και τεχνικό επίπεδο όσα χρειάστηκαν πχ για να αποπερατωθεί η Ιόνια Οδός  ή η Εγνατία Οδός. Το εργατικό και επιστημονικό δυναμικό υπάρχει, υπάρχουν επίσης και τα χρήματα, τα δικά μας χρήματα  από την φορολόγησή μας. Αυτό που χρειάζεται είναι μόνο η πολιτική βούληση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα