Ερώτηση κατέθεσε την Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023, η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, μαζί με τον Δημήτρη Μπιάγκη, Βουλευτή Κέρκυρας και Υπεύθυνο Τομέα Τουρισμού, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, σχετικά με την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Στην ερώτηση αναφέρει χαρακτηριστικά πως «η διασπορά των σχολών τους σε πολλά σημεία της επικράτειας, το υποαμειβόμενο προσωπικό (για το οποίο κρίνεται αναγκαία και η ακαδημαϊκή αναβάθμισή του), και η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή, αποτελούν τα κυριότερα προβλήματα».
Αναλυτικά
Θέμα: «Η αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».
Στον χώρο της Ναυτιλίας συντελούνται τεράστιες ανακατατάξεις.
Οι απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής, της τεχνητής νοημοσύνης, του αυτόνομου πλοίου και του λιμανιού που λειτουργεί με Ρομπότ, επιβάλλει άλλης μορφής εκπαίδευσης των εργαζομένων στον τομέα, ώστε να υπάρχει όφελος των επενδυτών, της οικονομίας, του περιβάλλοντος, αλλά, πρωτίστως, των ίδιων των εργαζομένων στον τομέα.
Το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού δεν συμβαδίζει με τις προκλήσεις της εποχής.
Η διασπορά των σχολών τους σε πολλά σημεία της επικράτειας, το υποαμειβόμενο προσωπικό (για το οποίο κρίνεται αναγκαία και η ακαδημαϊκή αναβάθμισή του), και η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή, αποτελούν τα κυριότερα προβλήματα.
Στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, που η πρακτική άσκηση διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο, η επιλογή της ίδιας Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής με Πανεπιστημιακές σχολές με άλλες απαιτήσεις στο γνωστικό πεδίο, περιορίζει δραματικά τον αριθμό των εισακτέων σε έναν κλάδο με επαγγελματικές προοπτικές, ειδικά σε μία περίοδο που υπάρχει τεράστια έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού λόγω του Πολέμου στην Ουκρανία.
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Ποιες πρωτοβουλίες θα εκδηλωθούν τα επόμενα χρόνια για την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης;
Υπάρχει σχεδιασμός για τη δημιουργία μιας Ειδικής Πανεπιστημιακής Σχολής, αξιοποιώντας και τη βοήθεια των θεσμικών φορέων της Εμπορικής Ναυτιλίας;
Εξετάζεται από τα συναρμόδια υπουργεία το θέμα της ανωτατοποίησης της Ναυτικής Εκπαίδευσης, με ακαδημαϊκά κριτήρια και της ανάληψης της εποπτείας από το Υπουργείο Παιδείας, όπως γίνεται με τα Μεταπτυχιακά, διαφόρων σχολών του Υπουργείου Αμύνης κλπ., σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα;
2. Θα υπάρξει προσαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ενδεικτικά ο συντελεστής βαρύτητας θα μπορούσε να είναι 0,7 αντί 0,8), ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, με παράλληλη διασφάλιση κάποιου επιπέδου επάρκειας των εισακτέων;
3. Ποια μέτρα θα ληφθούν, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας και οι αμοιβές του διδακτικού προσωπικού καθώς και η ακαδημαϊκή αναβάθμισή του;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη