εκπαιδευτικοι
Αξιολόγηση: Όποια και αν είναι η ερώτηση μια πλατφόρμα είναι η απάντηση

Δημοσιεύθηκε χθες το ΦΕΚ για την ειδική ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και σύντομα ξεκινά η ανάρτηση των στοιχείων για την αξιολόγηση.

Για το θέμα αυτό περιχαρής η Νίκη Κεραμέως εξήγησε σε χθεσινή συνέντευξή της σε φιλικό κανάλι ότι γίνονται αμέσως τα ζεύγη αξιολογούμενου – αξιολογητή: «Ξεκινούν να καταθέτουν οι εκπαιδευτικοί τα στοιχεία τους το portfolio τους, όλα τα στοιχεία που αφορούν στην υπηρεσιακή τους πορεία, και ξεκινάει έτσι μετά από 41 χρόνια η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που έχει πάρα πολλές φάσεις (συνέντευξη, ζωντανές παρακολουθήσεις στην τάξη κοκ)». 

Σύμφωνα με το ΦΕΚ στην πλατφόρμα θα καταχωρίζονται τα ζεύγη αξιολογητή - αξιολογούμενου από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή και να αρχίσουν να καταχωρίζουν στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας, όπως τα βιογραφικά στοιχεία του αξιολογούμενου.

Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά, σε πρώτη φάση, στις τέσσερις περιοχές στις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των Συμβούλων (Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Πελοπόννησο και Κρήτη) και ξεκινά από τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η θετική αξιολόγηση, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ,  αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησης.

Με την τοποθέτηση των υπολοίπων Συμβούλων Εκπαίδευσης το προσεχές διάστημα, η διαδικασία θα υλοποιηθεί και στο υπόλοιπο της χώρας.

Η εν λόγω πλατφόρμα προβλέπει την ηλεκτρονική καταχώριση βιογραφικών στοιχείων των αξιολογούμενων, της προβλεπόμενης έκθεσης αυτοαξιολόγησης, τις αποτιμήσεις του αξιολογητή κατόπιν παρακολούθησης των δύο διδασκαλιών που προβλέπει ο νόμος, καθώς και την τελική αξιολογική έκθεση με την ολοκλήρωση του εκάστοτε κύκλου αξιολόγησης.

Λίγες ώρες μετά από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της υπουργικής απόφασης για ίδρυση ειδικής ψηφιακής εφαρμογής για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ κ. Αλ. Κόπτσης, εξέδωσε χθες Εγκύκλιο με οδηγίες για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης.

Μεταξύ άλλων προβλέπει ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ) – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ –ΕΒΠ που έχουν διανύσει ήδη δύο έτη υπηρεσίας από το διορισμό τους και υπηρετούν σε σχολική μονάδα. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης με «εξαιρετικό», «πολύ καλό» ή «ικανοποιητικό» πόρισμα, τότε θα προχωρήσει η μονιμοποίησή τους αναδρομικά από το χρόνο συμπλήρωσης της διετίας.

Απειλές

Στην εγκύκλιο περιλαμβάνονται και οι συνήθεις για την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ απειλές: «Η παράλειψη στελέχους της εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί, σε επιβαλλόμενη ή απλώς προβλεπόμενη από τον νόμο άσκηση αρμοδιότητας ή σε οποιοδήποτε στάδιο της αξιολογικής διαδικασίας στελέχους της εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός»

Επίσης, «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης στην παραπάνω υποχρέωση δύνανται να επιβάλλεται αναστολή οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης ή του εκπαιδευτικού συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης του. Ειδικότερα, για τα στελέχη εκπαίδευσης που αρνούνται να λάβουν μέρος στη διαδικασία αξιολόγησης σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής ή την παρακωλύουν με την εν γένει στάση τους, τότε το στέλεχος αντικαθίσταται και αποκλείεται από την διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους για τα επόμενα οκτώ (8) έτη».

ΔΟΕ-ΟΛΜΕ - Ξεσηκωμός εκπαιδευτικών: Απεργία-αποχή στην αξιολόγηση και Πανεκπαιδευτική Απεργία

Η δημοσίευση του ΦΕΚ για την πλατφόρμα αξιολόγησης γίνεται εν μέσω αναβρασμού στα σχολεία με τους εκπαιδευτικούς και τις Ομοσπονδίες τους να οργανώνουν τα μέτρα αντίδρασης στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας. Οι πρώτες γενικές συνελεύσεις είναι οι μαζικότερες των τελευταίων χρόνων ενώ ήδη υπάρχει προαποφασισμένη απεργία - αποχή από τις αξιολογικές διαδικασίες και πανεκπαιδευτική απεργία από ΔΟΕ και ΟΛΜΕ στις 15 Φεβρουαρίου

Σε μία προσπάθεια πλήρους διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, η υπουργός Παιδείας εξέδωσε δελτίο τύπου με το οποίο πανηγυρίζει για την οπισθοδρομική, αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική της απόφαση να γυρίσει την εκπαίδευση 41 χρόνια πίσω! Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, όμως, βλέπει το «έργο» της ήδη αξιολογημένης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής!

Έτσι, κάπως επιχειρείται να δομηθεί η αρχιτεκτονική ενός πανοπτισμού, επιτήρησης, ελέγχου και πιστοποίησης των «εκπαιδευτικών προϊόντων» και των «εκπαιδευτικών υπηρεσιών», με όρους συνεχούς και αδιάλειπτης αξιολόγησης, ανταγωνισμού και ιεραρχικής κατάταξης. Υπάρχει ένα αξιολογικό οικουμενικό μάτι-ιερατείο που τα βλέπει όλα.

Το ΥΠΑΙΘ διακηρύσσει ψευδώς εδώ και δύο χρόνια ότι η αξιολόγηση δεν θα είναι τιμωρητική, ωστόσο την ξεκινά με την απειλή της μη μονιμοποίησης των νεοδιόριστων. Ταυτόχρονα, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε πρόσφατη δήλωσή του, υπονόησε εμμέσως πλην σαφώς τη σύνδεσή της με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, ενώ είναι γνωστή η άποψή του για τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων και ειδικά των εκπαιδευτικών από τότε που ήταν ακόμα υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης. Ανάμεσα στα άλλα, η προωθούμενη αξιολόγηση φορτώνει με νέα γραφειοκρατικά βάρη τους εκπαιδευτικούς και την ήδη επιβαρυμένη καθημερινή εργασία τους, στερώντας τον πολύτιμο αέρα του κύριου έργου τους που είναι το παιδαγωγικό – εκπαιδευτικό.

Η πολυδιαφημισμένη αξιολόγηση ως στόχο έχει να «δείξει» τους εκπαιδευτικούς για μια ακόμα φορά ως μόνιμους υπεύθυνους για τα πραγματικά και διαχρονικά προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία πως η αξιολόγηση θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο έτσι ώστε στον κατάλληλο – για την κυβέρνηση– χρόνο να εξαπολύσουν νέα επίθεση για να αλώσουν τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών, να καθηλώσουν τους μισθούς, να προωθήσουν ακόμα περισσότερο τις ελαστικές μορφές εργασίας στην εκπαίδευση, να ανοίξουν το δρόμο ακόμα και σε απολύσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xrisoxoidis
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
Οργή Χρυσοχοΐδη για την επίθεση στη Νομική – Βολές κατά των πανεπιστημιακών αρχών για αδράνεια στην εφαρμογή του νόμου
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
pinakas_ekpaideutikoi
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να πενταπλασιάσει το κόστος εγγραφής, με το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ να καταγγέλλει ότι τα πλεονάσματα χτίζονται...
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
protomagia 2025
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
Με γαρύφαλλα, υψωμένες γροθιές και συνθήματα στις συγκεντρώσεις για την Πρωτομαγιά
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
filologoi_1.jpg
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης
Μόνο οι αγώνες θα φέρουν τη λύση, δηλώνει η Ένωση, καταγγέλλοντας την υποβάθμιση σχολείων, νοσοκομείων και την απουσία μέτρων ασφάλειας στους χώρους...
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης