AMEA
«Έχετε δει ποτέ κατά την διάρκεια των σπουδών σας φοιτητές σε αναπηρικά αμαξίδια στα πανεπιστήμια της χώρας;»

Έχετε δει ποτέ κατά την διάρκεια των σπουδών σας φοιτητές σε αναπηρικά αμαξίδια στα πανεπιστήμια της χώρας; Εάν η απάντηση είναι αρνητική, δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν μαθητές με κινητικές αναπηρίες που δεν ήθελαν να συνεχίσουν την φοίτηση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση ή δεν είναι ήδη εν ενεργεία φοιτητές.

Η δυσκολία έγκειται κυρίως στην προβληματική προσβασιμότητα. Παρότι πολλοί θα έχουν παρατηρήσει ότι στα περισσότερα ιδρύματα υπάρχουν ράμπες, ασανσέρ κλπ που διευκολύνουν την κατάσταση, φαίνεται εκ των πραγμάτων πως αυτό δεν είναι αρκετό. Ακόμα και στις περιπτώσεις που το εκάστοτε πανεπιστημιακό ίδρυμα τηρεί όλες τις τυπικές προϋποθέσεις ασφαλούς πρόσβασης, η αυτόνομη κίνηση εντός του δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αυτά βέβαια σε περίπτωση που καταφέρει να φτάσει στον χώρο της σχολής που ουσιαστικά είναι αδύνατο να γίνει αυτόνομα και θα χρειαστεί, οπωσδήποτε την υποστήριξη κάποιου συγγενούς, ο οποίος προφανώς σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να παρέχει στήριξη συστηματικά και όσο πραγματικά χρειάζεται ο φοιτητής. Κι έτσι, εκτός των εξαιρέσεων που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, απλά δεν υπάρχουν στις σχολές.

Σαφώς και το πρόβλημα δεν αφορά όλους τους Αμεα φοιτητές αλλά και δεν περιορίζεται μόνο στους φοιτητές που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο για την μετακίνηση τους, αφού πολλοί φοιτητές με προβλήματα διαφορετικής φύσεως αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες. Εν ελλείψει πόρων κάποια ιδρύματα ζητούν ακόμα και την εθελοντική συνδρομή άλλων φοιτητών στην αντιμετώπιση μέρους των ζητημάτων. Δεν μπορούμε όμως σε καμία περίπτωση να αφήνουμε το στοίχημα της συμπερίληψης στα χέρια του καλού Σαμαρείτη και να στηριζόμαστε στον εθελοντισμό. Πρέπει να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα που θα αλλάξουν την κατάσταση.

Σε αυτή την κατεύθυνση η πρόταση μου είναι ο θεσμός της εξατομικευμένης στήριξης που εφαρμόζεται επιτυχημένα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση να επεκταθεί και στην Τριτοβάθμια με δεδομένο βέβαια ότι θα γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις που θα απαντούν στις ανάγκες των φοιτητών και του προγράμματος σπουδών της συγκεκριμένης βαθμίδας. Είναι πολύ σημαντικό να υποστηρίζονται ως προς την παροχή ίσων ευκαιριών οι φοιτητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες και ιδιαίτερα οι φοιτητές με κινητικές αναπηρίες από τον κλάδο του ΕΒΠ, και στα Πανεπιστήμια της χώρας βάση των αναγκών τους που θα προκύπτουν από την γνωμάτευση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Αν και εκτιμώ, ότι η μεγάλη πλειοψηφία της παροχής θα καλύπτεται από τον προαναφερόμενο κλάδο είναι σημαντικό να τονιστεί, ότι ανά περίπτωση μπορεί να είναι χρήσιμη και η παροχή εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής αλλά και όλων των κλάδων του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ). Παραδείγματος χάρη, ένας φοιτητής στο φάσμα του αυτισμού ενδεχομένως να χρειαστεί υποστήριξη ως προς την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και επομένως η πιο κατάλληλη παροχή ως προς αυτό θα ήταν η πλαισίωση από κοινωνικό λειτουργό ή ψυχολόγο από τον χώρο της εκπαίδευσης (ΠΕ 30/ΠΕ 23) ή κάποιου άλλου κλάδου.

Η συγκεκριμένη πρόταση έχει προωθηθεί από τον Σύλλογο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ Αττικής) στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και έχει συμπεριληφθεί στο υπόμνημα της Ομοσπονδίας προς το Υπουργείο Παιδείας.

*Αναπληρωτής ΠΕ 30 (Κοινωνικών Λειτουργών) Ειδικός Γραμματέας Σύλλογου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ Αττικής)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Συνεργασία ΕΑΠ με υπουργείου Οικογένειας
ΕΑΠ: Ανανέωση του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας με το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
Ανανέωση του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ  του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και διεξαγωγή...
ΕΑΠ: Ανανέωση του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας με το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
Εκλέρ ψυγείου
Εκλέρ... αλλιώς: Η εύκολη, «ψυγείου» εκδοχή του κλασικού γαλλικού γλυκού που θα σας λύσει τα χέρια
Κέικ Εκλέρ Ψυγείου: Η πιο εύκολη εκδοχή του αγαπημένου γλυκού, χωρίς ψήσιμο και χωρίς κόπο
Εκλέρ... αλλιώς: Η εύκολη, «ψυγείου» εκδοχή του κλασικού γαλλικού γλυκού που θα σας λύσει τα χέρια
ειδι
Νέες αποφάσεις για αποσπάσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΑΣΥ - Ανακλήσεις αποσπάσεων για το 2025-26
Οι αποφάσεις αφορούν τόσο τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) όσο και τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής...
Νέες αποφάσεις για αποσπάσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΑΣΥ - Ανακλήσεις αποσπάσεων για το 2025-26
ξυλοδαρμός
Περιστατικό bullying στην Πάτρα: Μαθήτριες εξανάγκασαν 13χρονη να τους φιλήσει τα πόδια
Bullying στην Πάτρα: Ανήλικα κορίτσια ανάγκασαν 13χρονη να τους φιλήσει τα πόδια ενώ τη βιντεοσκοπούσαν
Περιστατικό bullying στην Πάτρα: Μαθήτριες εξανάγκασαν 13χρονη να τους φιλήσει τα πόδια