μαθητες-περιβαλλον
Διεθνής ομάδα μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ζητά τη διάθεση ποσοστού 2% του παγκόσμιου ΑΕΠ για επενδύσεις σε πράσινες τεχνολογίες και υποδομές

«Δράση τώρα» για το μέλλον του πλανήτη και συγκεκριμένα τη διάθεση ποσοστού 2% του παγκόσμιου ΑΕΠ για επενδύσεις σε πράσινες τεχνολογίες και υποδομές ζητεί ομάδα 16χρονων μαθητών από την Ελλάδα (Θεσσαλονίκη και Χανιά), την Εσθονία, την Τσεχία, την Πορτογαλία και τη Λιθουανία, καλώντας τους πολίτες να προσυπογράψουν το ανοιχτό διαδικτυακό ψήφισμά (petition), που ανάρτησαν στον σύνδεσμο εδώ. 

«Είμαστε μια διεθνής ομάδα μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετέχουμε στο πρόγραμμα Erasmus+ "Δρώντας τώρα, για το μέλλον". Όλο αυτό το διάστημα που εργαζόμαστε μαζί, μαθαίνουμε για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες μας και συνειδητοποιούμε πλήρως τι μπορεί επωμιστούμε ως ενήλικες, προβλήματα τα οποία ίσως θα είναι πολύ αργά για να τα επιλύσουμε», αναφέρουν στο ψήφισμά τους οι μαθητές.

Συγκεκριμένα, καλούν τους εκπροσώπους των θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τους παγκόσμιους ηγέτες και τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων της διάσκεψης του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP27), να συμφωνήσουν για τη διάθεση ποσοστού 2% του παγκόσμιου ΑΕΠ, προκειμένου να αποτρέψουν την κλιματική αλλαγή και να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα προς όφελος της παρούσας και των μελλοντικών γενεών.

Όπως παρατηρούν, οι κυβερνήσεις κατά την περίοδο της πανδημίας, όπως και σε άλλες κρίσεις, έχουν δείξει αποφασιστικότητα για την αντιμετώπισή τους μέσα από τη διάθεση σημαντικών πόρων, που «μεταφράζονται» σε ποσοστιαίες μονάδες του παγκόσμιου ΑΕΠ. «Για παράδειγμα, στην πανδημία της COVID-19, λίγο λιγότερο από το 14% του παγκόσμιου ΑΕΠ διατέθηκε για την καταπολέμησή της», σημειώνουν και εξηγούν τι θα σήμαινε για τον πλανήτη η διάθεση ποσοστού 2% του παγκόσμιου ΑΕΠ σε καθαρές τεχνολογίες και πράσινες υποδομές. «Το παγκόσμιο ΑΕΠ το 2020 υπολογίστηκε σε 85 τρισεκατομμύρια. Το 2% αυτού είναι 1,7 τρισεκατομμύρια», αναφέρουν.

«Βιώνουμε σιγά σιγά τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη ζωή μας, όμως κάποιες περιοχές τις βιώνουν πιο έντονα εδώ και χρόνια, με πολύ καταστροφικές συνέπειες. Αν δεν αντιστρέψουμε αυτή την πραγματικότητα η κατάσταση θα επιδεινώνεται διαρκώς και γι' αυτό ζητάμε τη βοήθειά σας. Αν προσυπογράψουν αυτό το κείμενο πολλά άτομα, οι εκπρόσωποί μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα το συζητήσουν και ενδεχομένως θα αναλάβουν την επιπρόσθετη αναγκαία δράση», καταλήγουν.

«Ταΐστρες πουλιών στο Σέιχ Σου και καθαρισμός παραλίας στην Βαλτική»

Ο Βίκτωρας, η Δώρα, η Ολυμπία, η Ρόζα και ο Σπύρος, μαθητές της Β' τάξης του 7ου Λυκείου Θεσσαλονίκης, μαζί με τους καθηγητές τους Κατερίνα Εφραιμίδου και Θεόδωρο Χαμπίδη μετέβησαν τον Οκτώβριο στο Κάουνας της Λιθουανίας για τη συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus+ «ACTING NOW FOR FUTURE». Εκεί μέσα από παρουσιάσεις και ένα οκτάλεπτο βίντεο που δημιούργησαν (διαθέσιμο για προβολή στον σύνδεσμο) μίλησαν στους μαθητές των άλλων χωρών για τους υδροβιοτόπους της λιμνοθάλασσας του Καλοχωρίου, των λιμνών και άλλων σημαντικών περιβαλλοντικών συστημάτων, ενώ έδειξαν στιγμιότυπα από περιβαλλοντική δράση που υλοποίησαν στο περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου, όπου κρέμασαν σε δέντρα ταΐστρες πουλιών, που έφτιαξαν με κουκουνάρια.

Συνολικά οι εργασίες του προγράμματος εστιάστηκαν στο ζήτημα της «Φυσικής Κληρονομιάς», ενώ οι μαθητές υπέβαλαν τις προτάσεις τους ως μνημόνιο αναγκαίων δράσεων στις τοπικές αρχές του Κάουνας. Την περίοδο της συνάντησης στην πόλη διεξάγονταν εκδηλώσεις στο πλαίσιο της ανάδειξής της σε Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2022 και το πρόγραμμα των μαθητών ήταν εμπλουτισμένο με δράσεις πολιτιστικού περιεχομένου.

Κατά την επίσκεψη τους στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας στο «Visitors Centre of Baltic Seaside Regional Park», οι μαθητές ενημερώθηκαν για το τοπικό οικοσύστημα και υλοποίησαν δράση καθαρισμού της παραλίας, εκπέμποντας το μήνυμα της άμεσης παρέμβασης με στόχο την ενεργό δράση για την προστασία του περιβάλλοντος. Η επίσκεψη των μαθητών στην ιστορική πόλη Trakai τους έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουν τον Λόφο των Αγγέλων και το Κάστρο του νησιού Trakai του 14ου αιώνα με την αξιοθαύμαστη χλωρίδα και πανίδα στη λίμνη Galve.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αφρικανικη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο στη χώρα μας, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως η παρουσία της αφρικανικής σκόνης τα τελευταία χρόνια είναι πιο έντονη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
εκπαιδευτικός
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου
«Οι εκπαιδευτικοί θα υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας να αγωνιζόμαστε με κάθε συλλογική μορφή που επιλέγουμε, για τη διάσωση του δημόσιου σχολείου, για...
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου