Σε μια συγκυρία που τα φαινόμενα βίας στα σχολεία αυξάνονται αντανακλώντας τη βία που διαχέεται στην κοινωνία συνέπεια της σήψης του εκμεταλλευτικού συστήματος και της κυβερνητικής πολιτικής, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς.
Το μαγικό ραβδί είναι η ένταση της επιτήρησης και των εφημεριών. Αδυνατεί να κατανοήσει ότι η επέλαση της βίας σε όλη την κοινωνία τροφοδοτεί επικίνδυνες καταστάσεις και στα σχολεία. Όσο η φτώχεια και η κοινωνική εξαθλίωση εντείνονται, τόσο η βία θα διαχέεται και στα σχολεία. Πολύ περισσότερο που η εκπαιδευτική πολιτική αποσαθρώνει το δημόσιο σχολείο.
Από την πλευρά του το ΥΠΑΙΘ αρνείται να αναλάβει τις ευθύνες του για τη βίαιη πολιτική του που ρημάζει το δημόσιο σχολείο, για τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που διώχνουν βίαια τους μαθητές από το σχολείο (Τράπεζα θεμάτων – ΕΒΕ κ.α) και κλείνει το μάτι στους γονείς και την κοινωνία ενοχοποιώντας τους εκπαιδευτικούς. «Λαμβάνουν κάθε μέτρο για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών βίας και ακραίων συμπεριφορών, σε συνεργασία με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, τους γονείς/κηδεμόνες και τους αρμόδιους φορείς.», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την ασφάλεια των μαθητών
Αναλυτικά τι προβλέπει το Έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την ασφάλεια των μαθητών
- Το σχολείο, ως χώρος πνευματικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών, οφείλει να είναι ένας ασφαλής χώρος, στον οποίο όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες θα απολαμβάνουν απρόσκοπτα τα αγαθά της γνώσης και τη χαρά της συνύπαρξης.
- Ως εκ τούτου, παρακαλούνται οι Διευθυντές/Διευθύντριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπως φροντίζουν ώστε οι θύρες εισόδου-εξόδου του σχολείου να παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Με αυτό τον τρόπο διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών/τριών και αποτρέπεται η αναίτια έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που δεν έχουν σχέση με τη λειτουργία του σχολείου. Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
- Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερίας έχουν την ευθύνη για την επιτήρηση των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της προσέλευσης και της αποχώρησής τους από το σχολείο, την ώρα των διαλειμμάτων, καθώς και τη μέριμνα για την προστασία και τη σωματική τους ακεραιότητα. Είναι σημαντικό οι Σύλλογοι Διδασκόντων να μεριμνούν για τον απαραίτητο αριθμό εφημερευόντων, ώστε να καλύπτονται με επάρκεια όλοι οι χώροι των σχολικών μονάδων από τους/τις εφημερεύοντες/ουσες.
- Οι εφημερεύοντες/ουσες οφείλουν να επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή στην άσκηση των καθηκόντων τους, παρεμβαίνοντας και προληπτικά προς αποφυγή περιστατικών που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών.
- Λαμβάνουν κάθε μέτρο για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών βίας και ακραίων συμπεριφορών, σε συνεργασία με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, τους γονείς/κηδεμόνες και τους αρμόδιους φορείς.
- Ενημερώνουν άμεσα την αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κάθε περιστατικό που διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
- Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει την αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, η οποία στη συνέχεια ενημερώνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ([email protected]) .
Δείτε το έγγραφο
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ποιο σχολείο έχει βγάλει 9 καθηγητές Πανεπιστημίων
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη