ekpaideytikos, τάξη, άνθρωποι,
Περί μεντόρων και άλλων συναφών ...αηδιών

Ε ρε... μέντορας που σας χρειάζεται κυρία, κυρίες και κύριοι του Υπουργείου (εικονικής) Παιδείας.

Άκου να δεις! Να κάνουμε λέει συνεδρίαση και να ορίσουμε μέντορες!

Ήθελα να μάθω , αυτοί εκεί πάνω που στέλνουν τα ευφάνταστα ΦΕΚ καθημερινά στα σχολεία, έχουν καμιά επαφή με την πραγματικότητα των σχολείων και κάθε πρωί όλο και κάτι νέο ζητούν; χωρίς να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους ως πολιτεία απέναντι στα σχολεία ; έχουν ζήσει ένα τυπικό σχολείο στην καθημερινότητα του;

Γνωρίζουν ποια είναι η κατάσταση στα σχολεία; θεωρούν ότι έχουν λύσει όλα τα προβλήματα και απαιτούν δράσεις από καθηγητές και διευθυντές και που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να υλοποιηθούν;

Γνωρίζουν ότι οι καθηγητές με την ψυχή στο στόμα ούτως ή άλλως τρέχουν από τη μια τάξη στην άλλη για να διδάξουν, να καλύψουν την ύλη, να είναι ψυχολόγοι για τα παιδιά, να είναι γραμματείς για το σχολείο, να οργανωνουν σχολικές εκδηλώσεις, εορτές, ημέρες αθλητισμού, παρελάσεις, να καταχωριζουν απουσίες, να τηλεφωνούν στους γονείς, να στέλνουν email, να κουβαλούν θρανία όποτε χρειάζεται να διορθώνουν διαγωνίσματα, να τρέχουν απο το ενα σχολείο στο άλλο (ή και σε τρία τέσσερα) για να συμπληρωσουν ωράριο, να κάνουν εφημερίες στην αυλή και στους διαδρόμους τα διαλείμματα, να.. να.. να...

Και αν αυτές οι απαιτήσεις του υπουργείου εξυπηρετούσαν κάποιο στόχο, να πούμε οκ, εντάξει, σκύβουμε το κεφάλι, ανασηκώνουμε τα μανίκια και συνεχίζουμε τον αγώνα, για το καλό των μαθητών μας. Δυστυχώς όμως δεν ωφελούν κανένα, δεν λαμβάνονται υπόψη από κανένα και δεν υπάρχει ανατροφοδότηση για την βελτίωση της παρεχόμενης παιδείας. Ως παράδειγμα δείτε την "εσωτερική αξιολόγησης της σχολικής μονάδας" που έγινε πέρσι.

Χάθηκαν χιλιάδες ώρες συνεδριάσεων, άπειρες ώρες πάνω στην πλατφορμα των καθηγητών, των διευθυντών, των σχολικών συμβούλων κτλ κτλ. Γράψαμε ο καθένας την αξιολόγηση του, τα σχέδια δράσης του και άλλα πολλά. Θεωρητικά έπρεπε να βγει ενα συμπέρασμα "πυραμιδικα " και να καταλήξει στο Υπουργείο. ΕΙΔΕ ΚΆΝΕΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΆΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ; ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΆΝΕΙΣ ΕΚΕΊ ΠΆΝΩ ΤΙΣ ΕΚΘΈΣΕΙΣ. ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΤΙΣ ΕΛΑΒΕ ΥΠΟΨΗ; ΠΟΛΥ ΦΟΒΆΜΑΙ ΟΧΙ.

Θα μπορούσα να γράφω μέρες. Αυτό που θελω να πω είναι ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο για την παιδεία θα τολμούσα να πω διαχρονικά. Απο την μία. Απο την άλλη η πολιτεία προσπαθεί να κάνει ομελέτα χωρίς να σπάσει αυγά.

Και τα αυγά είναι τα λεφτά. Υποστελεχωση των σχολείων, ελλείψεις προσωπικού.

Πχ το 7ο ΓΕΛ Ηρακλείου, ένας δημόσιος οργανισμός που εξυπηρετεί 350 μαθητές, δηλαδή 700 γονείς και κηδεμόνες, 45 καθηγητές και χιλιάδες αποφοίτους που χρειάζονται διάφορα έγγραφα, ξέρετε τι δεν έχει; ΓΡΑΜΜΑΤΈΑ!!! Και ξέρετε ποιος κάνει τη δουλειά του γραμματέα; Ο Διευθυντής, οι υποδιευθυντές και οι καθηγητές. Και τι αλλο βοηθητικό προσωπικό έχουμε; ξερετε; μιάμιση καθαρίστρια και μια φύλακα. Αυτούς και μόνο αυτούς. Θα μου πείτε τι άλλο προσωπικό χρειάζεται;; δεν θα σας πω, απλα θα σας περιγράψω μια τυπική μερα στο σχολείο ως Διευθυντής.

Μια ημέρα στο σχολείο

Πρωινή μάζωξη των μαθητών στην αυλή. Μια άχαρη διαδικασία, κατάλοιπο άλλων εποχών. Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνει. Έχω επισκεφτεί 18 ευρωπαϊκά σχολεία με το πρόγραμμα Ερασμους. ΠΟΥΘΕΝΆ δεν γίνεται πρωινη μάζωξη. Οι μαθητές εκεί εισέρχονται κατευθείαν στην τάξη.

Με το τέλος της μάζωξης παω στο γραφείο μου. Με περιμένουν 3 γονείς. Ένας για να μου δώσει την εκτύπωση της ηλεκτρονικής εγγραφής, ο άλλος για να θεωρήσω το γνήσιο της υπογραφής του και ο άλλος για να ζητήσει την εκπρόθεσμη εγγραφή του παιδιού του. Μια διαδικασία που απαιτεί πεντε έγγραφα, υπεύθυνες δηλώσεις, πρωτόκολλο, διαβιβαστικό για τη Διευθυνση δευτεροβάθμιας κτλ. Μαζι με ολα αυτά ήρθαν και μαθητές ενος τμήματος να με ρωτήσουν τι θα κάνουν γιατί ο καθηγητης τους δεν ήρθε λογω covid. 20 λεπτά μετά και ενώ εχω ήδη καθυστερήσει να μπω στην ταξη μου - ξέρετε κάνω και μαθημα... φευγω για την ταξη μου.

Μπαίνω λοιπόν και ξεκινώ το μάθημα (με τι μυαλό.....). Δέκα λεπτά μετά με ειδοποιούν ότι με ζητούν από την διεύθυνση. Στο τηλέφωνο η συνάδελφος μου λέει οτι με πήρε να μου υπενθυμίσει οτι σήμερα λήγει η προθεσμία και πρέπει να στείλω τους πίνακες με τα στατιστικά των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (δυσλεξία κτλ.....) για τα τρία τελευταία χρόνια. Γυρνάω στην τάξη. Τελειώνω το μάθημα όπως όπως...

Σε κάθε διάλειμμα στο γραφείο μου συνωστίζονται μαθητές, γονείς, καθηγητές, ο καθένας με κάποιο πρόβλημα που πρέπει να λυσω, να απαντήσω, να τηλεφωνήσω... Σε λίγο με φωνάζουν να τρεξω με τον κάβουρα, να κλείσω μια βρύση γιατί κάποιοι μαθητές έσπασαν το σιφόνι και εχουν πλημμυρίσει οι τουαλέτες. Γυρνάω στο γραφείο, ξεκινάω να συμπληρώνω τα παρουσιολογια 5 αναπληρωτών, να ψαχνω τους αναπληρωτές να τα υπογράψουν, να τα σφραγισω, να τα υπογράψω να τα σκαναρω, να τα αναρτήσω που αλλου; σε πλατφόρμα που είναι της μοδας. Με ειδοποιούν ξαφνικά οτι δυο μαθητές βγηκαν έξω και αγόρασαν 5...μπύρες. Κανω τον Πουαρω να ανακαλύψω που είναι οι μπύρες. Εντωμεταξύ μια μητέρα με περιμένει να συζητήσουμε για το παιδί της που έχει συμπτώματα κατάθλιψης..... Συζητάμε 30 λεπτά...ξαφνικά συνάδελφος μου φέρνει στο γραφείο 3 μαθητές που κάπνιζαν στην αυλή... Εκείνη τη στιγμή ένας γονιός με παίρνει τηλέφωνο να μου δηλώσει οτι ο γιος του έχει covid....

Σηκώνομαι και παω να ενημερώσω το τμήμα να προσέχουν και να κάνουν self test..... Γυρνάω στο γραφείο. Με περιμένουν 40 περίπου emails να διαβάσω. Στο πρώτο
δέχομαι αίτημα απο ενα ΕΠΑΛ να θεωρήσω 8 παλιά απολυτηρια για την γνησιότητα τους.. Φωνάζω 2 συναδελφους που έχουν κενό και καταχωριζουν
απουσίες να πάνε στο αρχείο και να βρουν τα απολυτηρια (μερικά από το 1997) για να τα θεωρήσω. Δεν γράφω άλλα... καταλάβατε νομίζω πως περνώ τη μερα μου στο σχολείο και πως ασκώ το παιδαγωγικό(;) και διοικητικό(;) μου έργο.

Και ρωτώ :

Είναι συνεπής η πολιτεία απέναντι στο σχολείο; έχει δώσει όλα όσα χρειάζονται, υποδομές και προσωπικό για να λειτουργήσει το 7ο ΓΕΛ και κάθε ΓΕΛ; Πόσα επαγγέλματα έκανα σήμερα; ψυχολόγος , γραμματέας, καθηγητής, υδραυλικός, συντηρητής κτηρίου... Και μην ξεχνάτε, πρέπει να κανω συνεδρίασεις και να γράψω σε τουλάχιστο 4 πλατφόρμες για:

Την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Την ατομική αξιολογηση των εκπαιδευτικων.
Τους μέντορες κτλ.
Τα σχέδια εκπαιδευτικων δράσεων.
Τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου
Και.. Και.. Και

Α.. Δεν σας είπα και το πιο σπουδαίο... Μέσα στο πανικό μου έριξα την κουπα με το καφέ μου στο ανοιχτό συρτάρι με τα 20 τιμολόγια του Σεπτεμβρίου που έπρεπε να καταχωρίσω.

Και αν σας πω πόσα ευρώ παίρνω, σίγουρα δεν θα μου ζητήσετε δανεικά.

*Ο Δημήτρης Σακελλαρης είναι Διευθυντής στο 7ο ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Σέρρες σχολείο
Σέρρες: Με τη στήριξη ψυχολόγων ανοίγει το σχολείο-Δικαίωση ζητούν οι γονείς
Με ψυχολόγους σε κάθε τάξη ανοίγει το 9ο δημοτικό σχολείο Σερρών μετά τη φονική έκρηξη που στοίχισε τη ζωή σε ένα 11χρονο παιδί - Δικαίωση και...
Σέρρες: Με τη στήριξη ψυχολόγων ανοίγει το σχολείο-Δικαίωση ζητούν οι γονείς
matina pagoni
Παγώνη: Προσοχή στον στρεπτόκοκκο - «Τον γιατρό μόνος του δεν μπορεί να τον κάνει κανείς»
Τι ανέφερε η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη για την γρίπη, αλλά και τον στρεπτόκοκκο
Παγώνη: Προσοχή στον στρεπτόκοκκο - «Τον γιατρό μόνος του δεν μπορεί να τον κάνει κανείς»