Δάσκαλοι ή... "Δάσκαλοι";
Η εξάντληση του πίνακα των δασκάλων και η ανάγκη κάλυψης των κενών στην Α/θμια

«Τελικά είμαστε δάσκαλοι-φιλόλογοι-χημικοί κλπ ή «Δάσκαλοι»;

Η β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εξάντλησε τον πίνακα γενικής των δασκάλων! Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα έφτασε μέχρι δύο θέσεις πριν το τέλος! Βέβαια, προσπέρασε αρκετούς, αλλά όπως επισήμανε ένας έμπειρος δάσκαλος: «αυτοί που προσπεράστηκαν έχουν δηλώσει ελάχιστες περιοχές και στην πραγματικότητα είναι διαθέσιμοι για πρόσληψη μόνο αν παρουσιαστεί κενό σε πολύ συγκεκριμένη πόλη». Αποτέλεσμα αυτής της συγκυρίας ήταν να μείνουν κενές θέσεις ΖΕΠ στην Α/θμια καθώς δεν υπήρχαν άλλοι δάσκαλοι διαθέσιμοι να τις καλύψουν! Και βρισκόμαστε μόλις στις 2 του Οκτώβρη. Τι θα γίνει αργότερα με τα νέα κενά που θα προκύψουν από άδειες μακράς διάρκειας; Και τα κενά στα ΖΕΠ και στα ΔΥΕΠ θα παραμείνουν κενά; Και στην ειδική αγωγή, που δεν έχει εξαντληθεί ακόμη ο πίνακας αλλά πλησιάζει;

Ο καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης από το μακρινό 2010 σε ένα άρθρο του στη «ΒΗΜΑ» είχε προτείνει μία λύση: Τα κενά που προκύπτουν στην Α/θμια και δεν επαρκεί το προσωπικό της να τα καλύψει, να καλύπτονται από τους πίνακες της Δ/θμιας. Δηλαδή από ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04. Έτσι και οι μαθητές του Δημοτικού θα έχουν την εκπαίδευση και τη βοήθεια που χρειάζονται και θα προσληφθούν κάποιοι εκπαιδευτικοί επιπλέον.

Ο ίδιος ο καθηγητής διευκρινίζει ότι δεν ζητά την εισαγωγή των καθηγητών στην Α/θμια που θα στερούσε θέσεις των δασκάλων. Προτείνει απλά μια λύση στο πρόβλημα που τυχόν ενέκυπτε. Και να που στο 2022 το πρόβλημα ενέκυψε!

Τι σκοπεύει λοιπόν να κάνει το υπουργείο και τι άποψη έχει ο Γ.Γ. που τυχαίνει να είναι και δάσκαλος; Θα καλύψει τα κενά που προκύπτουν στα Δημοτικά σχολεία και μάλιστα σε προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, όπως τα ΖΕΠ, ή θα τα αφήσει κενά; Η σύγχρονη εκπαίδευση λειτουργεί με συντεχνιακούς όρους του προηγούμενου αιώνα ή οφείλει να συμβαδίζει με τις νέες εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα; Με δυο λόγια, είμαστε αποκλειστικά δάσκαλοι ή καθηγητές ή είμαστε όλοι μας εκπαιδευτικοί; Το λόγο(και την ευθύνη) έχει το Υπουργείο…

* Κώστας Αγγελόπουλος, ΠΕ02, M.ed.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

opsyd
Αναπληρωτές που προσελήφθησαν την περασμένη εβδομάδα: Σήμερα οι δηλώσεις προτίμησης στο ΟΠΣΥΔ
Δείτε το Εγχειρίδιο για Αίτηση-Δήλωση προτίμησης τοποθέτησης προσληφθέντων
Αναπληρωτές που προσελήφθησαν την περασμένη εβδομάδα: Σήμερα οι δηλώσεις προτίμησης στο ΟΠΣΥΔ
Στέφανος Κασσελάκης
Κασσελάκης λίγο πριν μπει στο στρατόπεδο: Να αλλάξει όνομα η «Καλλιόπη», να λέγεται «Κούλης»
Αίσθηση, πάντως, προκάλεσε η απάντηση του Στέφανου Κασσελάκη για την περιβόητη «Καλλιόπη»
Κασσελάκης λίγο πριν μπει στο στρατόπεδο: Να αλλάξει όνομα η «Καλλιόπη», να λέγεται «Κούλης»
ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Νέα επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής ζητούν 34 ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ
Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει εδώ και τρία χρόνια με ενότητα, αποφασιστικότητα και μαζικότητα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, και δηλώνει με σαφή και...
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Νέα επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής ζητούν 34 ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ