Δάσκαλοι ή... "Δάσκαλοι";
Η εξάντληση του πίνακα των δασκάλων και η ανάγκη κάλυψης των κενών στην Α/θμια

«Τελικά είμαστε δάσκαλοι-φιλόλογοι-χημικοί κλπ ή «Δάσκαλοι»;

Η β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εξάντλησε τον πίνακα γενικής των δασκάλων! Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα έφτασε μέχρι δύο θέσεις πριν το τέλος! Βέβαια, προσπέρασε αρκετούς, αλλά όπως επισήμανε ένας έμπειρος δάσκαλος: «αυτοί που προσπεράστηκαν έχουν δηλώσει ελάχιστες περιοχές και στην πραγματικότητα είναι διαθέσιμοι για πρόσληψη μόνο αν παρουσιαστεί κενό σε πολύ συγκεκριμένη πόλη». Αποτέλεσμα αυτής της συγκυρίας ήταν να μείνουν κενές θέσεις ΖΕΠ στην Α/θμια καθώς δεν υπήρχαν άλλοι δάσκαλοι διαθέσιμοι να τις καλύψουν! Και βρισκόμαστε μόλις στις 2 του Οκτώβρη. Τι θα γίνει αργότερα με τα νέα κενά που θα προκύψουν από άδειες μακράς διάρκειας; Και τα κενά στα ΖΕΠ και στα ΔΥΕΠ θα παραμείνουν κενά; Και στην ειδική αγωγή, που δεν έχει εξαντληθεί ακόμη ο πίνακας αλλά πλησιάζει;

Ο καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης από το μακρινό 2010 σε ένα άρθρο του στη «ΒΗΜΑ» είχε προτείνει μία λύση: Τα κενά που προκύπτουν στην Α/θμια και δεν επαρκεί το προσωπικό της να τα καλύψει, να καλύπτονται από τους πίνακες της Δ/θμιας. Δηλαδή από ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04. Έτσι και οι μαθητές του Δημοτικού θα έχουν την εκπαίδευση και τη βοήθεια που χρειάζονται και θα προσληφθούν κάποιοι εκπαιδευτικοί επιπλέον.

Ο ίδιος ο καθηγητής διευκρινίζει ότι δεν ζητά την εισαγωγή των καθηγητών στην Α/θμια που θα στερούσε θέσεις των δασκάλων. Προτείνει απλά μια λύση στο πρόβλημα που τυχόν ενέκυπτε. Και να που στο 2022 το πρόβλημα ενέκυψε!

Τι σκοπεύει λοιπόν να κάνει το υπουργείο και τι άποψη έχει ο Γ.Γ. που τυχαίνει να είναι και δάσκαλος; Θα καλύψει τα κενά που προκύπτουν στα Δημοτικά σχολεία και μάλιστα σε προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, όπως τα ΖΕΠ, ή θα τα αφήσει κενά; Η σύγχρονη εκπαίδευση λειτουργεί με συντεχνιακούς όρους του προηγούμενου αιώνα ή οφείλει να συμβαδίζει με τις νέες εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα; Με δυο λόγια, είμαστε αποκλειστικά δάσκαλοι ή καθηγητές ή είμαστε όλοι μας εκπαιδευτικοί; Το λόγο(και την ευθύνη) έχει το Υπουργείο…

* Κώστας Αγγελόπουλος, ΠΕ02, M.ed.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οκτα
Η Ελλάδα βυθίζεται σε ένα εργασιακό καθεστώς εξουθένωσης - Η 13ωρη εργασία γίνεται «κανονικότητα»
Πλέον, η ίδια η πολιτεία ανοίγει τον δρόμο ώστε ένας εργοδότης να έχει εργαζόμενους εγκλωβισμένους για 13 ώρες συνεχόμενα
Η Ελλάδα βυθίζεται σε ένα εργασιακό καθεστώς εξουθένωσης - Η 13ωρη εργασία γίνεται «κανονικότητα»
Σοφία Ζαχαράκη
Προβληματισμοί του Υπουργείου Παιδείας «για την υπερβαθμολόγηση μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου»
Το Υπουργείο Παιδείας αναθέτει στην ΑΔΙΠΠΔΕ μελέτη για την υπερβαθμολόγηση και την αναβάθμιση των κριτηρίων προαγωγής και αποφοίτησης μαθητών...
Προβληματισμοί του Υπουργείου Παιδείας «για την υπερβαθμολόγηση μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου»
ΑΔΕΔΥ: Απεργία στο Δημόσιο
Νέο Πειθαρχικό: Σήμερα η μεγάλη απεργία - Ποιοι συμμετέχουν στην κινητοποίηση
Σε απεργιακό κλοιό το Δημόσιο – Πανελλαδική κινητοποίηση αύριο με φόντο το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο
Νέο Πειθαρχικό: Σήμερα η μεγάλη απεργία - Ποιοι συμμετέχουν στην κινητοποίηση
εκπαιδευτικός
Ο αφόρητος οικονομικός γολγοθάς των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Μισθός για ένα 15νθήμερο, φτώχεια... και δανεικά!
Αν δεν φροντίσουμε εκείνους που κρατούν το σχολείο όρθιο, πώς θα φροντίσουν εκείνοι το μέλλον των παιδιών μας;
Ο αφόρητος οικονομικός γολγοθάς των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Μισθός για ένα 15νθήμερο, φτώχεια... και δανεικά!