2022. Νέα σχολική χρονιά! Τι όμορφα! Ξεκινήσαμε λοιπόν χωρίς μάσκες και με τη χαρά της επαφής και της δια ζώσης διδασκαλίας! Μπήκαμε με χαμόγελα στις τάξεις. Σε αυτές τις άψυχες, ψυχρές τάξεις με τον μαυροπίνακα και την κιμωλία. Σε χώρους παρηκμασμένους, με υποτυπώδεις υποδομές η ζωή ξεχειλίζει ευτυχώς από την ύπαρξη των παιδιών. Δύσκολοι καιροί και φυσικά η Παιδεία μένει σε υποδεέστερη μοίρα, αφού επείγουν τόσα άλλα θέματα που απασχολούν την κοινωνία. Φυσικό αέριο, ενέργεια, θέρμανση είναι οι λέξεις που μας στοιχειώνουν. Πού χρήματα για Παιδεία. Πολυτέλειες σε έναν κόσμο που βυθίζεται ολοένα στο σκοτάδι. Κι όμως το Υπουργείο Παιδείας εφευρίσκει τρόπους να μας κρατά σε εγρήγορση. Να μη μας αφήνει να πάρουμε ανάσα. Εξάλλου γιατί να ανασάνουμε; Ο κόσμος τρέχει κι εμείς πρέπει να γίνουμε δρομείς.
Το τέρμα φοβάμαι βρίσκεται όμως στον γκρεμό.
Νέες ιδέες λοιπόν με εφευρετικές ονομασίες, βαρύγδουπες και ηχηρές! Μόνο που συνήθως ό, τι κραυγάζει, δεν έχει ουσία.
Στο άρθρο 89 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» έρχεται η απόφαση για τη λειτουργία των "ομίλων"! Μα τι ωραίο που ακούγεται! Επιτέλους, οι εκπαιδευτικοί θα δουλέψουν! Να μην τεμπελιάζουν πια!
Το άρθρο προτείνει διάφορες δράσεις από θέατρο μέχρι ρητορικούς αγώνες που θα πραγματοποιούνται με ευθύνη εκπαιδευτικών και ολιγομελών ομάδων μαθητών εκτός διδακτικού ωραρίου! Το κίνητρο που δίνει το Υπουργείο αφορά στους μαθητές μόνο και έχει σχέση με μία βεβαίωση συμμετοχής, την οποία οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες θα "κερδίζουν" με τη συνεχή και χωρίς απουσίες συμμετοχή τους στις εβδομαδιαίες συναντήσεις.
Για τους εκπαιδευτικούς το κίνητρο είναι η "χαρά" της εργασίας εκτός ωραρίου! Να λοιπόν το πρόγραμμα του Υπουργείου!
Χωρίς κόστος για το ίδιο, χωρίς επιβάρυνση δική του θα παρουσιάσει στον κόσμο ένα πρόγραμμα εθελοντισμού χωρίς καν να το ονομάζει εθελοντισμό. Μόνο που εθελοντικό έργο κάνουμε χρόνια στα σχολεία με τον έναν ή άλλο τρόπο πολλοί από εμάς. Θεατρική ομάδα, ποιητικοί διαγωνισμοί, σχολικές γιορτές με μουσικά σύνολα, εφημερίδα, έκθεση φωτογραφίας είναι μόνο κάποιες από τις δράσεις του δικού μου σχολείου. Χωρίς ΟΜΙΛΟΥΣ. Με αγάπη μόνο.
Γιατί θα με ρωτήσετε να μην εντάξουμε τότε τις δράσεις μας στο πρόγραμμά του Υπουργείου με την ονομασία Όμιλοι; Όπως είδαμε κίνητρα δεν δίνονται. Αντιθέτως, τα αντικίνητρα είναι πολλά. Ας πάρουμε το θέατρο που είναι το πεδίο δράσης μου εθελοντικά τα τελευταία δεκατρία χρόνια. Με τους εκάστοτε μαθητές μου και μαθήτριες μου τα Σάββατα αναπνέουμε ελεύθερα στο χώρο του σχολείου.
Αφιερώνουμε τέσσερις ώρες από τον ελεύθερο χρόνο μας στην Τέχνη. Δεν μετανιώνω στιγμή για τον κόπο μου. Μόνο αγάπη έχω πάρει κι έχω δώσει. Κάθε χρόνο παρουσιάζουμε μια ερασιτεχνική μεν παράσταση, μα με την αλήθεια και την αγνότητα της εφηβείας η παράσταση απογειώνεται. Τώρα αυτό δεν μπορεί να γίνει θα μου πείτε λόγω των ομίλων; Μήπως είσαι αντιδραστική;
"Με την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο μέχρι την 25η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους, προτείνονται τα θέματα των ομίλων.
Στις προτάσεις για συγκρότηση ομίλων πρέπει να προσδιορίζονται με σαφήνεια τουλάχιστον:
α) η συγκεκριμένη θεματική του ομίλου,
β) οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί - παιδαγωγικοί στόχοι και τα προσδοκώμενα οφέλη από τη λειτουργία του ομίλου, όπως ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, καλλιέργεια ενδιαφερόντων και κλίσεων, ενθάρρυνση δημιουργικής απασχόλησης και ελεύθερης έκφρασης, εμπλουτισμός των ευκαιριών, τρόπων και μέσων για ψυχαγωγία,
γ) το αναλυτικό πρόγραμμα με το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του σε ετήσια βάση,
δ) το προτεινόμενο υλικό, το οποίο μπορεί να διανέμεται στους/στις μαθητές/θήτριες με επιμέλεια του/της υπεύθυνου/ης, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, ή να τους μορφή, ή να τους υποδεικνύεται η αναζήτησή του σε πηγές, όπως βιβλιοθήκες, διαδίκτυο ή αλλού,
ε) η τάξη ή οι τάξεις στις οποίες απευθύνεται,
στ) η αποτίμηση των προσδοκώμενων υποδεικνύεται η αναζήτησή του σε πηγές, όπως βιβλιοθήκες, διαδίκτυο μαθησιακών αποτελεσμάτων,
ζ) τα παραδοτέα,
η) η ενδεχόμενη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, συγγραφείς, καλλιτέχνες και λοιπά" ορίζει-ανάμεσα σε πολλά άλλα-η παράγραφος 5 του άρθρο 89 για την αναβάθμιση του σχολείου.
Ένα ρίγος τεχνοκρατικό διαπερνά το δέρμα μου. Αποτιμήσεις, προσδοκώμενα αποτελέσματα, υπεύθυνοι, υποχρεώσεις, ευθύνες έρχονται να στραγγαλίσουν ό, τι απέμεινε δημιουργικό. Την δημιουργία. Την Τέχνη.
Πού να χωρέσει ο Ντάριο Φο μέσα σε πλαίσια και χρονοδιαγράμματα; Τι να πει η αγαπημένη Τρελή του Σαγιό που έστησε ολόκληρο κόλπο για να τιμωρήσει τους άπληστους και αδίστακτους επιχειρηματίες του Παρισιού; Κι ο Λανσελότος πώς θα πολεμήσει τους Δράκους, όταν πρέπει να συμπληρώνει κουτάκια σε αναφορές; Θα μπορέσει αλήθεια να ονειρεύεται τον έρωτα η Αδέλα του Λόρκα ή θα πνιγεί μέσα στο μελάνι της γραφειοκρατίας;
Κι ο εκπαιδευτικός; Γιατί δεν μας αφήνετε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε; Γιατί να γίνουμε όλοι σαν κι εσάς; Στεγνό το όραμά σας και δεν μας χωρά.
*Φιλόλογος, ποιήτρια
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη