Εκπαιδευτικοί, το είχαν επισημάνει από νωρίς: Η κ.Κεραμέως, φαίνεται πως μεθοδεύει πολιτικό «ρεσάλτο» στη διοίκηση της εκπαίδευσης, τόσο για να εφαρμόσει την αξιολόγηση όσο και για να αφήσει μια «παρακαταθήκη» στα σχολεία.
Χθες, η αιχμή αυτή επανήλθε με άλλα λόγια αλλά παρόμοιο νόημα, από το επιστημονικό όργανο των Μαθηματικών την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ). Σε ανακοίνωσή της, εξέφρασε την ανησυχία της για την επικείμενη στελέχωση των διευθύνσεων των σχολείων , τονίζοντας ότι αρκετά Συμβούλια Επιλογής (αναφέρεται στις περιπτώσεις επιλογής Διευθυντων Εκπαίδευσης και ιδίως των Σχολικών Συμβούλων) λειτουργούν αυθαίρετα και δεν μοριοδοτούν μετρήσιμα προσόντα υποψηφίων.
Ισως δεν είναι τυχαίο ότι από τον περασμένο Ιούνιο μέχρι σήμερα, έχουν παραιτηθεί αρκετά μέλη των Συμβουλίων επιλογής Συμβούλων Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα η κ.Κεραμέως να αναγκαστεί να ανασυγκροτήσει αρκετές φορές τη σύνθεσή τους, γεγονός που επισημαίνει και η ΕΜΕ.
Αν συνυπολογίσει κανείς και τις νέες ιεραρχικές δομές με τους μέντορες και τους συντονιστές στους οποίους έχουν αντιδράσει οι εκπαιδευτικοί -η ΔΟΕ κήρυξε απεργία - αντιλαμβάνεται κανείς ότι η υπουργός Παιδείας προετοιμάζει το έδαφος ακόμα και για μετά την αποχώρησή της.
Μαθηματική Εταιρεία: Το ΥΠΑΙΘ παραβλέπει και αποσιωπά καταγγελίες
Η ανακοίνωση της ΕΜΕ είναι αποκαλυπτική: «Η ΕΜΕ εκφράζει την ανησυχία της μαθηματικής εκπαιδευτικής κοινότητας για τις πρακτικές που ακολουθούνται για τη στελέχωση των διευθύνσεων των Σχολικών Μονάδων.
Η δυσφορία μελών των Συμβουλίων Επιλογής που οδηγεί σε παραιτήσεις, ο ανεξήγητα μεγάλος αριθμός ενστάσεων υποψηφίων, η παρατηρούμενη εξαφάνιση ολόκληρων ειδικοτήτων από τους πίνακες επιλογής και οι συνδεόμενες με τα παραπάνω καταγγελίες για αυθαίρετο υποκειμενισμό στην προσμέτρηση τυπικών προσόντων δημιουργούν ένα κλίμα αμφιβολίας και καχυποψίας που θα πρέπει επιτακτικά να απασχολήσει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Ειδικότερα έχει εντοπιστεί αυθαίρετη αφαίρεση μετρήσιμων προσόντων υποψηφίων, που προκύπτουν από ερευνητικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και από επιστημονικές ανακοινώσεις σε πρακτικά συνεδρίων της ΕΜΕ, στα οποία τηρείται καταστατικά το σύστημα κριτών και τυφλής αξιολόγησης και έχουν αριθμό ISSN. Αυτή η συστηματικά παρατηρούμενη υπαγωγή των αντικειμενικών κριτηρίων σε υποκειμενική κρίση και απόρριψη αλλοιώνει την αντιστοίχιση των τυπικών προσόντων των υποψηφίων στη βαθμολογική κλίμακα και έχει οδηγήσει σε ανεξήγητη παντελή εξαφάνιση του κλάδου των μαθηματικών από τους πίνακες επιλογής.
Η ανησυχία της μαθηματικής κοινότητας επιτείνεται από την παράβλεψη και αποσιώπηση των σχετικών καταγγελιών των υποψηφίων και από τον εφησυχασμό της ηγεσίας του Υπουργείου, που με αυτόν τον τρόπο θέτει σε δοκιμασία το κύρος της διαδικασίας και των προσώπων που καλούνται να στελεχώσουν θέσεις Διευθυντών και Διευθυντριών.
Η ΕΜΕ ζητάει την άμεση εξέταση του ζητήματος και την έκδοση σχετικής εγκυκλίου που να υπενθυμίζει τα κριτήρια και την υποχρέωση προσμέτρησης των επιστημονικών δημοσιεύσεων σε έγκυρα περιοδικά.
Στην κοινωνικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ευαίσθητη περίοδο που βιώνει το σχολείο, είναι καθήκον όλων να ενισχύουν το κλίμα εμπιστοσύνης στις Σχολικές Μονάδες και στις διοικήσεις τους».
Τι θα γίνει με την επιλογή Διευθυντών Σχολείων;
Να θυμήσουμε εδώ, ότι για τις επιλογές των 14.000 νέων διευθυντών σχολείων η κ. Κεραμέως με αιφνιδιαστική τροπολογία (που ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής) στο τελευταίο και άσχετο, με τα θέματα της εκπαίδευσης, νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας πριν το κλείσιμο της Βουλής για τις διακοπές του καλοκαιριού, αλλάζει τη σύνθεση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής των Διευθυντών Σχολείων, με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου να συμμετέχουν σε αυτά στη θέση των Συμβούλων Εκπαίδευσης και να μην υπάρχουν οι Επόπτες Εκπαίδευσης.
Η σύνθεση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής των Διευθυντών Σχολείων αλλάζει με τα παρακάτω μέλη, ως εξής :
α) Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Πρόεδρο,
β) έναν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, ο οποίος υπάγεται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή του οποίου αρμοδιότητα εκτείνεται και σε αυτή, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Αντιπρόεδρο,
γ) τρεις (3) εκπαιδευτικούς, οι οποίοι:
γα) υπηρετούν οργανική Θέση Διεύθυνση Εκπαίδευσης και
γβ) έχουν:
Ι) Ο Πρώτος τουλάχιστον εικοσαετή και οι υπόλοιποι τουλάχιστον δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα Εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσία σε Θέση στελέχους εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και στ) έως κ) παρ. 2 του άρθρου 30 ή
ΙΙ) τουλάχιστον εικοσαετή και δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία αντίστοιχα, αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που Πληρούν προϋπόθεση υπηρεσίας σε Θέση στελέχους εκπαίδευσης του στοιχείου Ι).
Η τροπολογία περιλαμβάνει αναγκαστικά και αλλαγή σειράς επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης. Προφανώς όλη αυτή η "πρεμούρα" της τελευταίας στιγμής του υπουργείου Παιδείας συνδέεται τόσο με πιέσεις για νέες κρίσεις κυρίως από εκπαιδευτικούς που .έχουν στόχο την ανέλιξή τους στη θέση του διευθυντή όσο και με αδιέξοδα που έχουν συσσωρευτεί από παραιτήσεις και συνταξιοδοτήσεις πληθώρας διευθυντών σχολείων.
Ωστόσο η πραγματική αιτία αυτής της επίσπευσης είναι προφανώς η διασφάλιση της υλοποίησης του πνεύματος και του γράμματος της αξιολόγησης, που κακά τα ψέματα, μπορεί να εξασφαλιστεί ευκολότερα εάν μέσα στα σχολεία υπάρχει διευθυντικό προσωπικό που όχι μόνο γνωρίζει αλλά και έχει αποδεχθεί πλήρως το νέο ρόλο του διευθυντή - μάνατζερ- επόπτη - αξιολογητή...
«Πολιτικό ρεσάλτο»
Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) από τα τέλη Ιουλίου είχε αναφερθεί στις μεθοδεύσεις:
"Με μία απαράδεκτη διαδικασία -συνήθη όμως για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας- και με μία απαράδεκτη επίσης ως προς το περιεχόμενο τροπολογία, το υπουργείο αποφάσισε να προχωρήσει στην επιλογή διευθυντών, προϊστάμενων και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων, καθώς και υπευθύνων τομέων των Εργαστηριακών Κέντρων. Σε άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, αιφνιδιαστικά και χωρίς κανένα σχεδιασμό, το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία για την συγκρότηση των τοπικών συμβουλίων για την επιλογή Διευθυντών - υποδιευθυντών σχολικών μονάδων.
Η επιλογή της ηγεσίας του υπουργείου να μην εφαρμόσει το νόμο που η ίδια έχει ψηφίσει και να προχωρήσει σε μια τέτοια τροπολογία, συνιστά μνημείο θεσμικής υποχώρησης και απαξίωσης ήδη ψηφισμένου νομοθετικού πλαισίου.
Φαίνεται ότι οι διακηρύξεις της κυβέρνησης για αριστεία και επιτελικό κράτος αφορούν όλους τους άλλους εκτός από την ίδια. Αυτό όμως που βασικά επιχειρείται είναι ένα πολιτικό «ρεσάλτο» στη διοίκηση της εκπαίδευσης .
Για πρώτη φορά ίσως στα χρονικά των πολλών και πολύπαθων νόμων για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, τα τοπικά συμβούλια αποτελούνται αμιγώς και αποκλειστικά από διορισμένα μέλη.
Στο πενταμελές τοπικό συμβούλιο επιλογής θα μετέχουν σύμφωνα με την τροπολογία, τρεις διορισμένοι από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί, με μοναδικό κριτήριο την 15ετή ή 20ετή εκπαιδευτική υπηρεσία. Αυτοί μπορεί να γίνουν και τέσσερις εάν δεν βρεθεί -πράγμα πιθανό-, συντονιστής εκπαιδευτικού έργου από τους νυν υπηρετούντες που λόγω των επιλογών που "τρέχουν" παράλληλα, είτε έχουν ήδη αποχωρήσει, είτε βρίσκονται υπό κρίση. Είναι προφανές ότι μέσα από τον απόλυτο έλεγχο και τη χειραγώγηση των συμβουλίων επιλογής θα επιχειρηθεί η εξυπηρέτηση των «ημετέρων». Πρόκειται για μία απαράδεκτη μεθόδευση μιας απαράδεκτης ως προς το περιεχόμενο τροπολογίας από ένα απαράδεκτο Υπουργείο Παιδείας που στο επίπεδο αυτό ξεπερνάει κάθε προηγούμενο!", τονιζαν από τότε οι εκπαιδευτικοί...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη