Κρίσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων: Οι σχεδιασμοί του ΥΠΑΙΘ και οι σκοπιμότητες της επίσπευσης
Η πραγματική αιτία αυτής της επίσπευσης είναι προφανώς η διασφάλιση της υλοποίησης του πνεύματος και του γράμματος της αξιολόγησης, που κακά τα ψέματα, μπορεί να εξασφαλιστεί ευκολότερα εάν μέσα στα σχολεία υπάρχει διευθυντικό προσωπικό που όχι μόνο γνωρίζει αλλά και έχει αποδεχθεί το νέο ρόλο του διευθυντή - μάνατζερ- επόπτη - αξιολογητή.

Και ενώ όλα έδειχναν ότι το υπουργείο Παιδείας, εγκλωβισμένο με τις χρονοβόρες διαδικασίες της επιλογής στελεχών, θα πήγαινε παραπίσω τις κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων, αίφνης, με μια τροπολογία (που ήδη  ψηφίστηκε) φαίνεται αποφασισμένο να προχωρήσει, πολύ σύντομα, στις κρίσεις διευθυντών σχολείων.

Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι η θητεία των διευθυντών/τριών σχολικών μονάδων έχει λήξει, από τον Αύγουστο του 2021, και με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ έχει καθυστερήσει η διαδικασία των κρίσεων.

Μάλιστα, το Υπουργείο Παιδείας χρειάστηκε 9 ολόκληρους μήνες για την επιλογή των νέων Διευθυντών/τριών Εκπαίδευσης. Είναι φανερό ότι στην παρατεταμένη χρονοκαθυστέρηση των τελικών αποτελεσμάτων εκτός των άλλων έπαιξαν βασικό ρόλο το "μαγείρεμα"  για την εκλογή των «αρεστών» της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Η κ. Κεραμέως με αιφνιδιαστική τροπολογία (που ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής) στο τελευταίο και άσχετο, με τα θέματα της εκπαίδευσης, νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας πριν το κλείσιμο της Βουλής για τις διακοπές του καλοκαιριού, αλλάζει τη σύνθεση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής των Διευθυντών Σχολείων, με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου να συμμετέχουν σε αυτά στη θέση των Συμβούλων Εκπαίδευσης και να μην υπάρχουν οι Επόπτες Εκπαίδευσης. 

Η σύνθεση  των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής των Διευθυντών Σχολείων αλλάζει με τα παρακάτω μέλη, ως εξής :

α) Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Πρόεδρο,

β) έναν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, ο οποίος υπάγεται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή του οποίου αρμοδιότητα εκτείνεται και σε αυτή, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Αντιπρόεδρο,

γ) τρεις (3) εκπαιδευτικούς, οι οποίοι:

γα) υπηρετούν οργανική Θέση Διεύθυνση Εκπαίδευσης και

γβ) έχουν:

Ι) Ο Πρώτος τουλάχιστον εικοσαετή και οι υπόλοιποι τουλάχιστον δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα Εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσία σε Θέση  στελέχους εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και στ) έως κ) παρ. 2 του άρθρου 30 ή

ΙΙ) τουλάχιστον εικοσαετή και δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία αντίστοιχα, αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που Πληρούν προϋπόθεση υπηρεσίας σε Θέση στελέχους εκπαίδευσης του στοιχείου Ι).

Δείτε εδώ αναλυτικά το ΦΕΚ.

Η τροπολογία περιλαμβάνει αναγκαστικά και αλλαγή σειράς επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης. Προφανώς όλη αυτή η "πρεμούρα" της τελευταίας στιγμής του υπουργείου Παιδείας συνδέεται τόσο με πιέσεις για νέες κρίσεις κυρίως από εκπαιδευτικούς που .έχουν στόχο την ανέλιξή τους στη θέση του διευθυντή όσο και με αδιέξοδα που έχουν συσσωρευτεί από παραιτήσεις και συνταξιοδοτήσεις πληθώρας διευθυντών σχολείων.

Ωστόσο η πραγματική αιτία αυτής της επίσπευσης είναι προφανώς η διασφάλιση της υλοποίησης του πνεύματος και του γράμματος της αξιολόγησης, που κακά τα ψέματα, μπορεί να εξασφαλιστεί ευκολότερα εάν μέσα στα σχολεία υπάρχει διευθυντικό προσωπικό που όχι μόνο γνωρίζει αλλά και έχει αποδεχθεί πλήρως το νέο ρόλο του διευθυντή - μάνατζερ- επόπτη - αξιολογητή.

Και αυτό το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι μπορεί να το πετύχει καλύτερα μέσα από νέες κρίσεις - επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων οι οποίοι θα είναι έτοιμοι από καιρό να συνδράμουν στη νέα σταυροφορία της αξιολόγησης - συμμόρφωσης - χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;