Σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας στο σχολείο που υπηρετεί αντιμετωπίζει μία ακόμα εκπαιδευτικός που μετακινείται με αμαξίδιο.
Στην καταγγελία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας ο ΣΑΤΕΑ τονίζεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που αυτό συμβαίνει σε εκπαιδευτικό με αναπηρία ή το πρώτο σχολείο που έχει ελλείψεις προσβασιμότητας.
Μάλιστα, «το ίδιο άτομο είχε έρθει αντιμέτωπο με αντιστάσεις και άρνηση αναφορικά με τη δημιουργία υποδομών πρόσβασης στο σχολείο που τότε υπηρετούσε».
Όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζει ο ΣΑΤΕΑ, «ενώ η αξιολόγηση σχολικών μονάδων επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς, την ίδια ώρα δεν γίνεται καμία αξιολόγηση για την προσβασιμότητα των σχολικών κτιρίων, ενώ η χρηματοδότηση τους παραμένει ανεπαρκής για τη συντήρηση και μετατροπή τους σε προσβάσιμους χώρους εργασίας και εκπαίδευσης».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ:
ΘΕΜΑ: «Προσβασιμότητα ή μη στα σχολεία της χώρας (;)»
Εν έτη 2022 ως Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) δεχτήκαμε ενημέρωση από εκπαιδευτικό που μετακινείται με αμαξίδιο και υπηρετεί σε σχολείο της επικρατείας μας, πως η πρόσβαση στους σχολικούς χώρους είναι αδύνατη, και φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που αυτό συμβαίνει σε συνάδελφο/-ισσα με αναπηρία ή το πρώτο σχολείο που έχει ελλείψεις προσβασιμότητας. Θα λέγαμε μάλιστα ότι είναι ο κανόνας.
Μέχρι και πριν λίγες ημέρες, το ίδιο άτομο είχε έρθει αντιμέτωπο με αντιστάσεις και άρνηση αναφορικά με τη δημιουργία υποδομών πρόσβασης (ράμπα, αναπηρική τουαλέτα, ανελκυστήρας ή αναβατόριο για μετακίνηση από όροφο σε όροφο στις διάφορες αίθουσες) στο σχολείο που τότε υπηρετούσε.
Ο αριθμός των μαθητών που δέχονται τα σχολεία της χώρας μας κάθε χρόνο ξεπερνά κυριολεκτικά το εκατομμύριο καθώς επίσης εργάζονται σε αυτά χιλιάδες εκπαιδευτικοί.
Αν αναλογιστεί μάλιστα κανείς την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης καθώς και την πραγματική ουσία του σχολείου, γίνεται σαφές πως οφείλουν να είναι χώροι στους οποίους θα μπορεί να προσέρχεται απρόσκοπτα ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα.
Ως ΣΑΤΕΑ υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών με αναπηρία στο δημόσιο και ιδιωτικό βίο, υποστηρίζοντας το δικαίωμα στην προσβασιμότητα και την εργασία που λαμβάνει χώρα εντός και εκτός του σχολικού πλαισίου.
Ειδικότερα, αναφερόμαστε το ΥΠΑΙΘ που μέσω προσοντολογίου εξαναγκάζει τους εκπαιδευτικούς στην απόκτηση ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων με πρόφαση την αναβάθμιση της ποιότητας του δημόσιου σχολείου, αλλά στην ουσία δεν επιτρέπει στους ανάπηρους συναδέλφους/-ισσες να εισέρχονται στη σχολική μονάδα για να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους.
Επιπλέον, ενώ η αξιολόγηση σχολικών μονάδων επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς, την ίδια ώρα δεν γίνεται καμία αξιολόγηση για την προσβασιμότητα των σχολικών κτιρίων, ενώ η χρηματοδότηση τους παραμένει ανεπαρκής για τη συντήρηση και μετατροπή τους σε προσβάσιμους χώρους εργασίας και εκπαίδευσης.
Η προσβασιμότητα στην εκπαίδευση είτε μέσω των σχολικών εγκαταστάσεων είτε μέσω του διδακτικού υλικού είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, αποτελεί πάγιο αίτημά μας ως ΣΑΤΕΑ.
Αγωνιζόμαστε με γνώμονα το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση και κάθε εκπαιδευτικού στην εργασία. Συμπορευόμαστε με κάθε ομάδα ή ατομικότητα που στηρίζει το δίκαιο αυτό αίτημα. Το ΥΠΑΙΘ οφείλει να θέσει θέματα όπως η προσβασιμότητα ως προτεραιότητα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη