Thumbnail
Οι βασικές προβλέψεις της νομοθεσίας για τα εργασιακά των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε έναν οδηγό από την Ομοσπονδία τους

Εναν χρήσιμο «οδηγό επιβίωσης» για παλαιούς και νέους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, δημιούργησε η Ομοσπονδία τους (ΟΙΕΛΕ) και παρουσιάζει σήμερα το alfavita.gr

Οπως αναφέρει η Ομοσπονδία, το κείμενο έχει ως στόχο να αποτελέσει ένα πρώτο κείμενο οδηγιών-ενημέρωσης, ώστε κάθε συνάδελφος που μπαίνει στην εκπαίδευση (αλλά και παλαιότεροι εκπαιδευτικοί) να αποκτήσουν μια βασική γνώση του χώρου τους.

Ο οδηγός είναι χωρισμένος σε δύο τμήματα: Στην ενημέρωση για βασικές νομοθετικές ρυθμίσεις που ισχύουν για τα εργασιακά μας και στον οδηγό «επιβίωσης» για νέους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.

Από το Big Quit στην απουσία διαλόγου με το Υπουργείο

Όπως αναφέραμε, ο χώρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν είναι εύκολος. Οι συνάδελφοι ξεκινούν την πορεία τους σε ένα ιδιωτικό σχολείο με όνειρα και φιλοδοξίες για να προσφέρουν στο χώρο που αγαπούν, όμως συχνά πέφτουν θύματα ακραίας εκμετάλλευσης. Η διάψευση των προσδοκιών των εκπαιδευτικών από τα σχολεία τους ήταν ένα βασικό εύρημα στην πρόσφατη, μεγάλη έρευνα της ΟΙΕΛΕ για τις εργασιακές σχέσεις και το Big Quit.

O λόγος που ένας σημαντικός αριθμός ιδιωτικών σχολείων καταπατά στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα (η κατάσταση είναι οξύτατη στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία…) σχετίζεται ξεκάθαρα με την ανοχή που δείχνει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και, σε ορισμένες περιπτώσεις, και οι εποπτικές αρχές στην εργοδοτική ασυδοσία. Πολλοί από τους επιχειρηματίες του χώρου χρησιμοποιώντας την οικονομική τους ισχύ αλλά και τις πολιτικές τους διασυνδέσεις προσπαθούσαν να παρακάμψουν νόμους, να ακυρώσουν ελέγχους, να εκμεταλλευτούν άγρια τους εργαζόμενους. Η παραβίαση κάθε είδους εργασιακής νομιμότητας, η αδιαφάνεια, η φοροδιαφυγή, η μαύρη εργασία, η μη καταβολή των νόμιμων αποδοχών, οι απλήρωτες υπερωρίες, η παράνομη εργασία (συνήθως χωρίς αμοιβή) σε αργίες, διακοπές, Σαββατοκύριακα  είναι η σκληρή πραγματικότητα σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών σχολείων.

Οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι ασφαλώς δεν είναι όλα τα ιδιωτικά σχολεία το ίδιο. Πολλά είναι τα σχολεία που σέβονται τους εκπαιδευτικούς και παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στα παιδιά. Θεωρούμε ότι είναι προς το συμφέρον των υγιών σχολείων να δοθεί η μάχη τόσο για τον εξορθολογισμό της νομοθεσίας όσο και για την κάθαρση από ακραία φαινόμενα παρανομίας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Έτσι θα αποκατασταθεί κλίμα ασφάλειας και ηρεμίας στα σχολεία και δεν θα υπονομεύεται ο ανταγωνισμός με έκνομες πρακτικές.

Επίσης, πρέπει να σημειώσουμε ότι στο χώρο τη ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν υπάρχει διάλογος με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όπως υφίσταται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Έχουμε αποστείλει υπομνήματα (όπως τη Μαύρη Βίβλο για την ιδιωτική εκπαίδευση όπου καταγράφονται σημαντικά προβλήματα του χώρου) και προτάσεις, χωρίς καμιά σχεδόν ανταπόκριση.

Μέρος Α: Σημαντικές νομοθετικές προβλέψεις για τα εργασιακά μας και σύγκριση του τωρινού νομοθετικού καθεστώτος (Νόμος Κεραμέως) με το προηγούμενο (Νόμοι Φίλη-Γαβρόγλου)

Συμβάσεις

 Τι ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς:

Η πρώτη σύμβαση του νέου ιδιωτικού εκπαιδευτικού ήταν διετής και στο τέλος της διετίας, αν αυτή δεν καταγγελλόταν, μετατρεπόταν αυτομάτως σε αορίστου χρόνου

Τι ισχύει με το νόμο Κεραμέως:

 Όλες οι συμβάσεις πλέον είναι αορίστου χρόνου (όσες διετείς συμβάσεις ήταν πέρσι τον Ιούλιο στο αρχικό έτος, μετετράπησαν αυτομάτως σε αορίστου) με τριπλή στόχευση:

Α) Να μπορεί ο εργοδότης να απολύει από την πρώτη ημέρα τον εκπαιδευτικό

Β) Να απολύει πριν συμπληρωθεί ένα ολόκληρο έτος έτσι ώστε να μην δικαιούται ο εκπαιδευτικός αποζημίωση

Γ) Να δημιουργηθεί μια μάζα νέων, εύκολα εκμεταλλεύσιμων, εκπαιδευτικών που θα μετακινούνται απολυόμενοι από σχολείο σε σχολείο χωρίς να μπορούν να αναγνωρίσουν ποτέ προϋπηρεσία (μια από τις δύο βασικές προϋποθέσεις αναγνώρισης προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι η διετής, συνεχόμενη, προϋπηρεσία στον ίδιο εργοδότη)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η μοναδική σύμβαση ορισμένου χρόνου που εξακολουθεί να ισχύει στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι η σύμβαση για ώρες αναπλήρωσης συναδέλφου που αποχωρεί με υπηρεσιακή άδεια (πχ άδεια μητρότητας). Η σύμβαση αυτή λήγει όποτε επιστρέψει ο αναπληρούμενος στα καθήκοντά του.

Απολύσεις

Τι ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς:

Η καταγγελία σύμβασης ενός ιδιωτικού εκπαιδευτικού αορίστου χρόνου τελούσε πάντοτε υπό δημόσιο έλεγχο, όχι για να «προστατευθεί» ο εκπαιδευτικός, αλλά προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος, ώστε να μην αλλοιώνονται κρίσιμες δημόσιες διαδικασίες, όπως οι ενδοσχολικές εξετάσεις, οι  βαθμολογίες, η υπογραφή των τίτλων σπουδών. Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 η καταγγελία σύμβασης έπρεπε να είναι αιτιολογημένη με έκθεση του ιδιοκτήτη και η νομιμότητα και η καταχρηστικότητά της εξεταζόταν από ανεξάρτητη αρχή (όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.)

Τι ισχύει με το νόμο Κεραμέως:

Οι απολύσεις είναι πλέον απολύτως ελεύθερες, χωρίς κανένα δημόσιο έλεγχο. Μπορεί να συμβούν ακόμη και μια ημέρα πριν την κατάθεση βαθμολογιών, ή την παράδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων. Η απελευθέρωση των απολύσεων βοηθά τον παραβατικό εργοδότη να επιβάλλει συνθήκες εργασιακού Μεσαίωνα («δωρεάν» εκπαιδευτικές υπηρεσίες απογεύματα, Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές, συνοδείες σε σχολικά λεωφορεία, μη καταβολή νόμιμου μισθού κ.λπ.).

Στις χώρες της Ε.Ε., ακόμη και στη Βρετανία του πλήρως απορρυθμισμένου καθεστώτος εποπτείας, η προσφυγή απολυμένου εκπαιδευτικού κατά της εγκυρότητας της καταγγελίας σύμβασης γίνεται σε ανεξάρτητο όργανο (educational tribunal), χωρίς κόστος για τον προσφεύγοντα, και εξετάζεται άμεσα για να μη διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Με το νόμο Κεραμέως απαιτείται η εξέταση της προσφυγής στα πολιτικά δικαστήρια, μια πολυετή και πολυέξοδη διαδικασία που δύσκολα αντέχει οποιοσδήποτε συνάδελφος. Στόχος φυσικά, είναι να επιβληθεί στα ιδιωτικά σχολεία ο νόμος της σιωπής και του φόβου, ώστε να καλύπτονται οι παρανομίες.

Η ΟΙΕΛΕ έχει καταθέσει δημόσια, σε κυβέρνηση και κόμματα, τις προτάσεις της για αλλαγές στο πλαίσιο των απολύσεων, μέχρι τουλάχιστον να ψηφιστεί ένας νέος, δίκαιος νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Εφιστούμε την προσοχή των συναδέλφων. Οι «συμφωνημένες» απολύσεις πλήττουν το κύρος του λειτουργήματός μας και τα εργασιακά μας δικαιώματα, αποτελούν ποινικό αδίκημα και επιφέρουν ισχυρές διοικητικές ποινές στους εκπαιδευτικούς. Ήδη συνάδελφοί μας που επιχείρησαν να «στήσουν» απόλυση αφού τους ανακοινώθηκε διορισμός σε θέση αναπληρωτή, έχουν παραπεμφθεί σε πειθαρχικό έλεγχο θέτοντας σε κίνδυνο την επαγγελματική τους πορεία. Οι στημένες απολύσεις ευνοούν μόνον τους παραβατικούς εργοδότες που προσπαθούν να ξεφορτώνονται εκπαιδευτικούς χωρίς να καταβάλλουν αποζημιώσεις και εξυπηρετούν τη βασική τους πολιτική στόχευση: την κατάργηση της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας μας (και ο νοών νοείτω).

Ωράριο

Τι ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς:

Με τους νόμους Φίλη (Ν. 4415/2016) και Γαβρόγλου (Ν. 4472/2017):

  1. Ώρες που έχαναν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί λόγω κατάργησης τάξεων ή τμημάτων, κατάργησης μαθημάτων κ.λπ. μπορούσαν να αναπληρωθούν από ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας, συντονισμός κλάδου ή άλλης ομάδας εκπαιδευτικών, διοργάνωση αθλητικών, πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και άλλων δράσεων, ανάθεση ωρών ως υπευθύνων εργαστηρίων ή διοικητικό έργο, έτσι ώστε να μην μειωθούν οι αποδοχές τους. Επομένως, απαγορευόταν η βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας μας.
  2. Οι ώρες των απογευματινών δραστηριοτήτων αποτελούσαν ώρες που θα έπρεπε να δηλωθούν στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, να αμειφθούν με βάση τον εκπαιδευτικό μισθό και να υπολογίζονται στην προϋπηρεσία.

Τι ισχύει με το Νόμο Κεραμέως:

Στην τοποθέτησή της στη Βουλή για το νόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση, η Υπουργός Παιδείας είχε δηλώσει πως «θα ενισχυθεί (!) το εισόδημά μας». Αποδείχθηκε στην πράξη πως αυτό αποτέλεσε μια ακόμη επικοινωνικακή φούσκα που κρύβει την οδυνηρή πραγματικότητα. Ότι όλες οι αλλαγές που ψηφίστηκαν (πλην της δυνατότητας για εργασία σε φροντιστήρια χωρίς περιορισμούς) ήταν απολύτως εις βάρος των εκπαιδευτικών και είχαν ως στόχο να μειωθεί δραματικά το εργασιακό κόστος.

  • Πλέον, ώρες που χάνονται λόγω κατάργησης τάξεων ή τμημάτων, κατάργησης μαθημάτων κ.λπ. δεν αναπληρώνονταικαι νομιμοποιείται η μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών για πρώτη φορά από το 1977 κι έπειτα! Τεράστιο είναι το πρόβλημα για τους συναδέλφους της καλλιτεχνικής παιδείας και των κοινωνικών επιστημών που βλέπουν τις ώρες τους να εξαφανίζονται ελέω της ιδεοληπτικής επίθεσης της κυβέρνησης στις ανθρωπιστικές σπουδές με στόχο την εξάλειψη της καλλιέργειας κριτικής σκέψης στη νέα γενιά.
  • Οι ώρες των απογευματινών δραστηριοτήτων αμείβονται, όχι με βάση τον εκπαιδευτικό μισθό, αλλά με βάση την εργατική νομοθεσία, επομένως, μειώνεται σχεδόν στο μισό η αμοιβή μας (η «ενίσχυση των εισοδημάτων» που λέγαμε…). Επίσης, οι ώρες αυτές δεν δηλώνονται στο Υπουργείο Παιδείας και, φυσικά, δεν συνυπολογίζονται στην προϋπηρεσία!

(Περιττό να σημειωθεί ότι σε πάρα πολλά ιδιωτικά σχολεία με την απειλή της απόλυσης οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται να εργάζονται «εθελοντικά» στις απογευματινές δραστηριότητες, όπως άλλωστε διαπιστώσαμε και από τα ευρήματα της έρευνας της ΟΙΕΛΕ που παρατίθεται παραπάνω).

Το όνειδος της εξαναγκασμένης παραίτησης από μέρος του ωραρίου

Επιπλέον, η Υπουργός μετά από απαίτηση των σχολαρχών θεσμοθέτησε αυτό που ο έγκριτος εργατολόγος κ. Α. Καζάκος χαρακτήρισε ως την πιο χυδαία νομοθετική ρύθμιση στο χώρο της εργασίας από την έναρξη της Μεταπολίτευσης. Πρόκειται για την δήθεν οικειοθελή παραίτηση από μέρος του ωραρίου του ιδιωτικού εκπαιδευτικού που στα χέρια ορισμένων αδίστακτων σχολαρχών μετατρέπεται σε εξαναγκασμένη παραίτηση υπό την απειλή της απόλυσης.

Για ποιο λόγο το λόμπι των ιδιοκτητών πίεσε για να επιβληθεί το άθλιο αυτό μέτρο;

  • Για να μειωθούν οι ώρες των παλαιών, άρα πιο «ακριβών» εκπαιδευτικών και οι ώρες που αυτοί εγκαταλείπουν, να καλυφθούν από νέο, φθηνότερο προσωπικό.
  • Η εξαναγκασμένη παραίτηση μειώνει το ωράριο, άρα και το μισθό του εκπαιδευτικού. Με τον τρόπο αυτό καθίσταται πολύ φθηνότερη η αποζημίωση απόλυσής του (καθώς αυτή υπολογίζεται βάσει του τελευταίου μικτού μισθού). Συχνά η εξαναγκασμένη παραίτηση από μέρος του ωραρίου σημαίνει επί της ουσίας απόλυση μετά από μερικούς μήνες.
  • Για να τρομοκρατηθεί αποτελεσματικά το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό

Όταν ασκηθεί απειλή για εξαναγκασμένη παραίτηση από μέρος του ωραρίου, ειδοποιούμε άμεσα και εγγράφως τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και την ΟΙΕΛΕ.

Η ΟΙΕΛΕ έχει καταθέσει στην Υπουργό Παιδείας εγγράφως τις προτάσεις της για να τροποποιηθεί η ρύθμιση αυτή και να υπαχθεί σε ανάλογο καθεστώς με αυτό που προβλέπεται για τις άδειες άνευ αποδοχών, ώστε να ελέγχεται πλήρως, αν πράγματι συντρέχει λόγος μείωσης ωραρίου και η μείωση αυτή να διαρκεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Όμως, όπως και σε άλλες περιπτώσεις αιτημάτων μας, η πόρτα της Υπουργού παραμένει ερμητικά κλειστή…

Παραιτήσεις

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Με την ευκαιρία της αναφοράς στις παραιτήσεις, επισημαίνουμε τα ακόλουθα, καθώς υπάρχουν πολλές σχετικές ερωτήσεις:

  1. Με την ισχύουσα νομοθεσία, η παραίτηση από ιδιωτικό σχολείο ισοδυναμεί με μηδενισμό των μορίων της προϋπηρεσίας που μέχρι τότε έχει κατοχυρώσει ένας συνάδελφος για τον Πίνακα του ΑΣΕΠ. Επομένως, η παραίτηση έχει οδυνηρά αποτελέσματα, ιδιαίτερα για συναδέλφους με πολυετή προϋπηρεσία. Σημαντικό να τονιστεί ότι τα μόρια εξακολουθούν να ισχύουν για την βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του συναδέλφου για το μέλλον αλλά και σε περίπτωση που επανέλθει ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ (καθώς η κύρια μοριοδότηση θα προέρχεται από τη βαθμολογία του γραπτού και όχι από την προϋπηρεσία).
  2. Σε περίπτωση που συνάδελφος ειδοποιηθεί να υπηρετήσει ως αναπληρωτής κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και επιλέξει να αποχωρήσει από το σχολείο, η παραίτηση εγκρίνεται από το Διευθυντή Εκπαίδευσης για λόγους δημοσίου συμφέροντος (σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία η παραίτηση κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους μπορεί να γίνει αποδεκτή μόνο αν συντρέχει σοβαρός λόγος).

Πρόσθετες πληροφορίες

  • Οδηγός αναγνώρισης προϋπηρεσίας

Πολλοί συνάδελφοι, κυρίως οι νέοι και οι απολυμένοι, ρωτούν για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Πολλά ήδη αναφέρθηκαν πιο πάνω, όμως πρόσφατα δημοσιεύσαμε έναν πλήρη οδηγό για το θέμα που θεωρούμε πως πρέπει να μελετήσουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.

  • Ενημέρωση για τις αντικαταστάσεις ασθενών-απόντων ιδιωτικών εκπαιδευτικών

Επειδή σε πολλά ιδιωτικά σχολεία οι συνάδελφοι υποχρεώνονται αμισθί να αντικαθιστούν ασθενείς ή απόντες εκπαιδευτικούς, παραθέτουμε σχετική ενημέρωση που είχαμε ανεβάσει στη σελίδα μας.

Αυτό για το οποίο δεσμευόμαστε σε όλες και όλους είναι ότι η ΟΙΕΛΕ θα συνεχίσει να δίνει αταλάντευτα τον αγώνα για το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης και για αξιοπρεπείς εργασιακές συνθήκες στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, για το αύριο της νέας γενιάς. Όπως ανατρέψαμε μεγάλες δυσκολίες στο παρελθόν, έτσι θα τα καταφέρουμε και τώρα. Αρκεί να είμαστε ενωμένοι και αισιόδοξοι.

  • Επίδομα τηλεργασίας

Επειδή υπάρχει το πιθανό ενδεχόμενο, λόγω της απρόβλεπτης εξέλιξης με την πανδημία, να υποστούμε τη βάσανο της τηλεκπαίδευσης, η ΟΙΕΛΕ είχε κοινοποιήσει τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία για το επίδομα τηλεργασίας.

Μέρος Β: Βασικός οδηγός επιβίωσης για νέους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς

  • Πρώτη και βασική οδηγία: κανένας ιδιωτικός εκπαιδευτικός δεν μπορεί να λάβει νόμιμο διοριστήριο (απαραίτητο όρο, ώστε να μπορεί να μπει σε τάξη και να διδάξει), εάν πρώτα δεν έχει εγγραφεί στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών του Υπουργείου Παιδείας (δείτε τα δικαιολογητικά εδώ).
  • Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, ιδιωτικός εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει νόμιμο διοριστήριο για να εργαστεί σε ιδιωτικό σχολείο. Το διοριστήριο αυτό εκδίδεται από την οικεία Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας και περιγράφει την εργασιακή σχέση του εκπαιδευτικού με το σχολείο (την ειδικότητά του, το εβδομαδιαίο ωράριό του, το μισθολογικό του κλιμάκιο, το είδος της σύμβασής του). Χωρίς διοριστήριο, ο εκπαιδευτικός εργάζεται παράνομα σε ιδιωτικό σχολείο και η προϋπηρεσία του δεν αναγνωρίζεται!
  • Σε ορισμένα σχολεία οι νέοι συνάδελφοι ενημερώνονται ότι θα εργαστούν δήθεν «δοκιμαστικά» για κάποιους μήνες, ή με σύμβαση διοικητικού υπαλλήλου (υπαλλήλου γραφείου). Η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών χωρίς νόμιμο διοριστήριο είναι πειθαρχικό και ποινικό αδίκημα και για το λόγο αυτό επισημαίνουμε στους συναδέλφους να μην δεχτούν να εργαστούν με οποιαδήποτε άλλη εργασιακή σχέση, εκτός από αυτή που προβλέπει ο Ν. 682/77 στο άρθρο 30 (όπως τροποποιήθηκε και ισχύει).
  • Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αμείβονται με «τουλάχιστον τις ίδιες αποδοχές» που λαμβάνουν οι δημόσιοι συνάδελφοί τους οι οποίοι βρίσκονταιστο ίδιο Μ.Κ. (μισθολογικό κλιμάκιο), σύμφωνα με το άρθρο 36 του Ν. 682/77. Σε ορισμένα ιδιωτικά σχολεία μάλιστα καταβάλλονται επιπλέον αποδοχές βάσει συλλογικών συμφωνιών. Επομένως, να ρωτάτε πάντοτε, εάν οι αποδοχές είναι αυτές που προβλέπει η εκπαιδευτική νομοθεσία.
  • Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν ακριβώς το ίδιο ωράριο με τους δημόσιους εκπαιδευτικούς (Ν. 1566/85). Σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία, εκπαιδευτικός με πλήρες ωράριο μπορεί να παραμείνει έως 30 διδακτικές ώρες στο σχολείο (για τους μειωμένου ωραρίου η παραμονή υπολογίζεται αναλογικά). Άρα, μην δεχτείτε να υπογράψετε κανένα έγγραφο που να κάνει λόγο για εργασία μέχρι το απόγευμα. Κάθε ώρα, πέραν των 30 (για τους πλήρους ωραρίου), ή για τον αναλογικά υπολογιζόμενο αριθμό ωρών για τους μειωμένου, αμείβεται υπερωριακά, όπως ακριβώς ισχύει και για τους δημόσιους εκπαιδευτικούς.
  • Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απαγορεύεται να απασχολούνται σε εργασίες πέραν των διδακτικών τους καθηκόντων (συνοδεία σε σχολικά λεωφορεία, καθαρισμός χώρων, φροντίδα κήπου κ.λπ.). Δεν αποδεχόμαστε, επίσης, σε καμιά περίπτωση την επιστροφή χρημάτων «στο χέρι» στον ιδιοκτήτη, πρακτική που απαντάται σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών νηπιαγωγείων και την οποία καταγγέλλουμε άμεσα στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης, στην αστυνομία και στην ΟΙΕΛΕ. Αρνούμαστε να συνεργήσουμε στο Μεσαίωνα που επιχειρούν να επιβάλλουν η Υπουργός Παιδείας και κάποιοι «κολλητοί» της σχολάρχες.

Αυτές είναι κάποιες πρώτες βασικές οδηγίες, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι νέοι συνάδελφοι θα απασχοληθούν νόμιμα και θα λάβουν νόμιμη αμοιβή εργαζόμενοι σε νόμιμο ωράριο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
ασθενοφόρο Νεκρή 13χρονη σε λούνα παρκ στον Αλμυρό
Τροχαίο στην Ρόδο: Όχημα έπεσε σε ομάδα ποδηλατών – Στο νοσοκομείο 6 ανήλικοι
Τα 6 παιδιά, ηλικίας από 11 έως 16 ετών μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες
Τροχαίο στην Ρόδο: Όχημα έπεσε σε ομάδα ποδηλατών – Στο νοσοκομείο 6 ανήλικοι