ΔΙΕΚ
Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε ο Οδηγός κατάρτισης ΙΕΚ - Τι λέει για τα επαγγελματικά δικαιώματα

Το «πράσινο φως» έλαβε ο Πρότυπος Οδηγός Κατάρτισης των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.E.K.) με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας Γεώργιου Βούτσινου που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ.

Το περιεχόμενο του Οδηγού Κατάρτισης της ειδικότητας διαμορφώθηκε από τη συγγραφική ομάδα με βάση μεθοδολογικές προδιαγραφές και ειδικά πρότυπα που επεξεργάστηκε το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ στο πλαίσιο της Πράξης «ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ε.Κ.)» [κωδικός ΟΠΣ (MIS) 5069281] του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014 – 2020», που υλοποιήθηκε από σύμπραξη των κοινωνικών εταίρων, και, ειδικότερα από το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ (επικεφαλής εταίρος της κοινοπραξίας), το ΙΝΕ/ ΓΣΕΕ, το ΙΜΕ/ΓΣΕΒΕΕ, το ΚΑΕΛΕ/ΕΣΕΕ, το ΙΝΣΕΤΕ καθώς και από τον ΕΟΠΠΕΠ και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ). Μεθοδολογία Ανάπτυξης των Οδηγών Κατάρτισης – Συντακτική ομάδα Γούλας Χρήστος, Βαρβιτσιώτη Ρένα, Θεοδωρή Ελένη, Καρατράσογλου Μάκης, Μαρκίδης Κωνσταντίνος, Μπαμπανέλου Δέσποινα, Νάτσης Παναγιώτης.

Πρόκειται για την έκδοση πρότυπου οδηγού κατάρτισης σύμφωνα με τον οποίο θα εκπονούνται και θα συντάσσονται οι Οδηγοί Κατάρτισης των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.).

Δείτε εδώ αναλυτικά τον Πρότυπο Οδηγό Κατάρτισης των ΙΕΚ.

Τι ισχύει για τα επαγγελματικά δικαιώματα

Υπενθυμίζεται ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εδώ και καιρό διατείνεται ότι προχωρά σε μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και ειδικότητες που θα φέρουν τους νέους πιο κοντά στην αγορά εργασίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Οδηγό Κατάρτισης των ΙΕΚ, σε διάφορες ειδικότητες μπορεί να μην έχουν καθοριστεί τα επαγγελματικά δικαιώματα και οι αντίστοιχες επαγγελματικές άδειες για την άσκησή τους.

«Μπορεί ωστόσο να ισχύουν κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις που θέτουν ορισμένες προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι πηγές άντλησης σχετικών πληροφοριών, εφόσον υπάρχουν, είναι τα σχετικά Υφιστάμενα Επαγγελματικά Περιγράμματα (ενότητα Α.10 «Τυπικές ή θεσμικές προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος/ειδικότητας» ή ενότητα Α.8 «Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του επαγγέλματος» για τα νέα επαγγελματικά περιγράμματα)».

Στη συνέχεια, ο οδηγός προτείνει τη διερεύνηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ιστοσελίδες των ομοσπονδιών εργαζομένων ή των επαγγελματικών οργανώσεων.

«Στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει επαγγελματικό περίγραμμα, θα πρέπει να διερευνηθεί η ύπαρξη επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ιστοσελίδες των αντίστοιχων ομοσπονδιών εργαζομένων ή επαγγελματικών οργανώσεων που ανήκει η εξεταζόμενη ειδικότητα, του ΕΟΠΠΕΠ ή του αρμόδιου Υπουργείου που εποπτεύει την ειδικότητα» αναφέρει.

odigos-iek-epaggelmatika-dikaiwmata.jpg

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vivlio
Από πού προέρχεται η λέξη «τσέπη» – Η αρχαία ελληνική της ρίζα και η τουρκική επιρροή
Η καθημερινή λέξη που χρησιμοποιούμε όλοι έχει ξένη προέλευση, ενώ η ελληνική της μορφή χάθηκε με το πέρασμα των αιώνων
Από πού προέρχεται η λέξη «τσέπη» – Η αρχαία ελληνική της ρίζα και η τουρκική επιρροή
chatgpt
«Οι μαθητές μου χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και δεν με ανησυχεί» λέει ο καθηγητής του Columbia
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν απειλεί τη μόρφωση — αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε, σκεφτόμαστε και δημιουργούμε. Οι μαθητές δεν διαβάζουν λιγότερο· απλώς...
«Οι μαθητές μου χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και δεν με ανησυχεί» λέει ο καθηγητής του Columbia