ΣΥΡΙΖΑ: «Σιωπητήριο» Κεραμέως για το Κολέγιο Αθηνών
ΣΥΡΙΖΑ: «Σιωπητήριο» από την υπουργό Παιδείας για τον κανονισμό πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης του Κολεγίου Αθηνών

Στο ζήτημα που έχει ανακύψει αναφορικά με τον κανονισμό πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης του Κολλεγίου Αθηνών, για τον οποίο ο Συνήγορος του Πολίτη εντόπισε σοβαρά κενά και παραλείψεις, επανήλθε ο Πάνος Σκουρλέτης. 

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, υπενθυμίζει και ότι η Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού κατόπιν ελέγχου γνωμοδότησε ότι κάποια τμήματα του Κανονισμού μπορεί να εκληφθούν ως «διάθεση συγκάλυψης και μη συμμόρφωσης σε υποχρεώσεις που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία». Επιπλέον, η πρόβλεψη για γραπτή κατάθεση εκ μέρους του θύματος δεν συνάδει με τα ισχύοντα σε διεθνές επίπεδο, ενώ συμβάλλει στην επαναλαμβανόμενη θυματοποίηση ενώ, σε συνδυασμό με τις διατυπώσεις για τις συνέπειες σε περίπτωση καταγγελίας που δεν θα αποδειχθεί, είναι πιθανό να λειτουργήσει ως απειλή, αποθαρρυντικά για μαθητή/τρια που έχει δεχθεί παρενόχληση.

Μετά τις παρατηρήσεις της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη, και παρά το γεγονός ότι τον περασμένο Μάιο κατατέθηκε σχετική ερώτηση στη Βουλή για το συγκεκριμένο ζήτημα, ο Πάνος Σκουρλέτης κατηγορεί την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ότι «επέλεξε για ανεξήγητους λόγους να μην απαντήσει εμπρόθεσμα στην εν λόγω ερώτησή μας, γεγονός που καταδεικνύει όχι μόνο απαξίωση του θεσμού του κοινοβουλευτικού ελέγχου αλλά και παντελή αδιαφορία για μείζονα ζητήματα» όπως σημειώνει.

Ακολουθεί η δήλωση του Πάνου Σκουρλέτη: 

"Σιωπητήριο" από την υπουργό Παιδείας για τον κανονισμό πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης του Κολλεγίου Αθηνών

Τον περασμένο Μάιο καταθέσαμε μαζί με 23 ακόμα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας σχετικά με τον «Κανονισμό πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών παρενόχλησης και σεξουαλικής παρενόχλησης 2021-2022» του Κολλεγίου Αθηνών, για τον οποίο έγινε αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη.

Η Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού κατόπιν ελέγχου γνωμοδότησε ότι κάποια τμήματα του Κανονισμού μπορεί να εκληφθούν ως «διάθεση συγκάλυψης και μη συμμόρφωσης σε υποχρεώσεις που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία», η πρόβλεψη για γραπτή κατάθεση εκ μέρους του θύματος δεν συνάδει με τα ισχύοντα σε διεθνές επίπεδο και αφετέρου συμβάλλει στην επαναλαμβανόμενη θυματοποίηση ενώ, σε συνδυασμό με τις διατυπώσεις για τις συνέπειες σε περίπτωση καταγγελίας που δεν θα αποδειχθεί, είναι πιθανό να λειτουργήσει ως απειλή, αποθαρρυντικά για μαθητή/τρια που έχει δεχθεί παρενόχληση.

Για όλα αυτά τα άκρως ανησυχητικά που επεσήμανε η Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη, καλέσαμε την Υπουργό Παιδείας να απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήματα και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα, επισημαίνοντας την αδικαιολόγητη και επικίνδυνη διαφοροποίηση, όσον αφορά το ισχύον καθεστώς, μεταξύ ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων: στα δημόσια σχολεία ο Κανονισμός συντάσσεται με τη συνεργασία Διευθυντή, Συλλόγου Διδασκόντων, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και εκπροσώπου του Δήμου (στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δε, και με συμμετοχή των μαθητών) και εγκρίνεται από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, ενώ στα ιδιωτικά σχολεία -στα οποία δεν ορίζεται καμία συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων, καθώς και των γονέων και της μαθητικής κοινότητας- προβλέπεται η κοινοποίησή του από τον Διευθυντή του σχολείου στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να τον αναπέμψει αποκλειστικά και μόνο όταν αντίκειται σε ρητή διάταξη νόμου. Η διάταξη που προέβλεπε έγκριση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων από τον (τότε) αρμόδιο Επιθεωρητή και ίσχυε από το 1997, τροποποιήθηκε με νόμο της σημερινής κυβέρνησης.

Η Υπουργός Παιδείας επέλεξε για ανεξήγητους λόγους να μην απαντήσει εμπρόθεσμα στην εν λόγω ερώτησή μας, γεγονός που καταδεικνύει όχι μόνο απαξίωση του θεσμού του κοινοβουλευτικού ελέγχου αλλά και παντελή αδιαφορία για μείζονα ζητήματα, όπως αυτά που επισημαίνει η Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη και δη η Συνήγορος για τα δικαιώματα του παιδιού σε Κανονισμό που ρυθμίζει τα σχετικά με παρενοχλήσεις και σεξουαλικές παρενοχλήσεις μεγάλου ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου.

Η συγκυρία αυτών που ζούμε όλο το τελευταίο διάστημα με την πολύκροτη δίκη του γνωστού σκηνοθέτη και διορισμένου από την Υπουργό Πολιτισμού σε δημόσιο αξίωμα, που καταδικάστηκε πρωτοδίκως για 2 βιασμούς ανηλίκων χωρίς αναγνώριση ελαφρυντικών, αλλά το Δικαστήριο δέχθηκε το αίτημά του η έφεση να έχει αναστέλλουσα δύναμη με αποτέλεσμα να αποφυλακισθεί, που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην κοινωνία των πολιτών πλήττοντας βάναυσα το αίσθημα δικαιοσύνης, αλλά και με σειρά άλλων δικαστικών υποθέσεων στο πλαίσιο του ελληνικού κινήματος #metoo, με αυξημένα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας που κορυφώνονται σε πλείστες περιπτώσεις γυναικοκτονιών, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο επανάπαυσης.

Αντιθέτως, απαιτούν ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης κατ’ αρχάς για την πρόληψη και την αποφυγή τέτοιων φαινομένων, αλλά και ισχυρό πλαίσιο προστασίας των θυμάτων σε κάθε περίπτωση και ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ανήλικα παιδιά. Γι’ αυτό και είναι ανεπίτρεπτη η άρνηση της υπουργού να απαντήσει σε μια ερώτηση η οποία έχει άμεση σχέση με το πλαίσιο που διαμορφώνεται από τα παραπάνω φαινόμενα. Όσον αφορά δε, την αναπάντητη μέχρι σήμερα ερώτησή μας, δηλώνουμε ότι θα επανέλθουμε σύντομα".

Η γνωμοδότηση του Συνήγορου του Πολίτη για τον κανονισμό

Θυμίζουμε εδώ πως σύμφωνα με τη γνωμοδότηση που έχει εκδώσει ο Συνήγορος του Πολίτης με την 306883/8058/2022 με την υπογραφή της Βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Θεώνης Κουφονικολάκου, διαπιστώνονται τα εξής:

  • Οτι από τις διατυπώσεις του κανονισμού υπάρχει κίνδυνος για διάθεση συγκάλυψης περιστατικών.
  • Οτι η γραπτή κατάθεση του θύματος θεωρείται εντελώς ακατάλληλη μέθοδος με βάση τα διεθνώς ισχύοντα.
  • Οτι η διάταξη που προβλέπει πως "οι ψευδώς καταγγέλλοντες οποιονδήποτε θα έχουν τις ανάλογες συνέπειες, τόσο για την ψευδή καταγγελία τους όσο και για την αναστάτωση που προκάλεσαν στη "Σχολική Κοινότητα"" συνιστά "δυνητική απειλή" για το θύμα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση