ειδικη αγωγή
panelladikes panellinies
Stringer / SOOC
Πανελλαδικές 2022: Η αποτυχία θεματοδοσίας στα Μαθηματικά του Γενικού Λυκείου και η εργαλειοποίηση των εξεταστικών αποτελεσμάτων – Τι υποστηρίζει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων στα Μαθηματικά ΓΕΛ δυστυχώς επιβεβαίωσαν τις αρχικές εκτιμήσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) για τα θέματα των εξετάσεων και την αδυναμία προσαρμογής των θεματοδοτών στις ακραίες μεταβολές των σχολικών συνθηκών και τις επιπτώσεις τους στην μαθηματική εκπαίδευση, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΜΕ.

Σύμφωνα με αυτήν, η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά συνδέεται με την αστοχία στην επιλογή και κλιμάκωση των θεμάτων και την αγνόηση των ειδικών συνθηκών που διαμόρφωσαν οι υβριδικές εκπαιδευτικές πρακτικές  λόγω της πανδημίας, αλλά και με το έλλειμα συνεργασίας και τεκμηρίωσης στη λήψη αποφάσεων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τα Σχολικά Μαθηματικά των τελευταίων δεκαετιών.

«Η εργαλειοποίηση των Μαθηματικών από το εξεταστικό σύστημα, ως δήθεν ουδέτερου δείκτη, είναι άστοχη και επικίνδυνη. Τα μεγάλα ποσοστά εξεταστικής αποτυχίας ενεργοποιούν λανθασμένα κοινωνικά στερεότυπα που οδηγούν σε αποθάρρυνση και απομάκρυνση των μαθητών από τα μαθηματικά, ενώ αναπτύσσουν συμπτώματα μαθηματικοφοβίας» τονίζει.

Η ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων στα Μαθηματικά ΓΕΛ δυστυχώς επιβεβαίωσαν τις αρχικές εκτιμήσεις της ΕΜΕ για τα θέματα των εξετάσεων και την αδυναμία προσαρμογής των θεματοδοτών στις ακραίες μεταβολές των σχολικών συνθηκών και τις επιπτώσεις τους στην μαθηματική εκπαίδευση.

Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν συνέβη στο κενό , ούτε συνιστά εθνική παθογένεια. Δεν αφορά τις ικανότητες των υποψηφίων. Συνδέεται με την αστοχία στην επιλογή και κλιμάκωση των θεμάτων και την αγνόηση των ειδικών συνθηκών που διαμόρφωσαν οι υβριδικές εκπαιδευτικές πρακτικές  λόγω της πανδημίας. Οι συνέπειες αυτών των συνθηκών παρατηρούνται μαζικά στον μαθητικό πληθυσμό στα σχολεία.

Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά συνδέεται κυρίως με το έλλειμα συνεργασίας και τεκμηρίωσης στη λήψη αποφάσεων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τα Σχολικά Μαθηματικά των τελευταίων δεκαετιών. Η μεγάλη διαφορά των επιδόσεων των προσανατολισμών θετικών σπουδών και οικονομίας και πληροφορικής αντίστοιχα αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εξέτασης, ενώ η υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης στους υπόλοιπους προσανατολισμούς δημιουργεί ανυπέρβλητα μαθησιακά κενά και γνωσιακά ελλείματα στην κατάρτιση των υποψηφίων και μελλοντικών φοιτητών και φοιτητριών.

Η εργαλειοποίηση των Μαθηματικών από το εξεταστικό σύστημα, ως δήθεν ουδέτερου δείκτη, είναι άστοχη και επικίνδυνη. Τα μεγάλα ποσοστά εξεταστικής αποτυχίας ενεργοποιούν λανθασμένα κοινωνικά στερεότυπα που οδηγούν σε αποθάρρυνση και απομάκρυνση των μαθητών από τα μαθηματικά, ενώ αναπτύσσουν συμπτώματα μαθηματικοφοβίας.

Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στην πνευματική ικανότητα όλων των μαθητών και μαθητριών να προσεγγίσουν τη Μαθηματική επιστήμη, καθώς και στην υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών με τους οποίους η ΕΜΕ συνεργάζεται συστηματικά.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία επεσήμανε έγκαιρα πως όταν οι σχολικές συνθήκες διαταράσσονται, όπως στην περίοδο της πανδημίας, δημιουργούνται ρήγματα και παιδαγωγικό κενό στην εκπαιδευτική διαδικασία σε μαζικό επίπεδο. Οι διεθνείς έρευνες και οργανισμοί καλούν σε εγρήγορση, καθώς εκτιμούν πως το κενό καθίσταται μαθησιακά ανυπέρβλητο.

Ο σχεδιασμός της Μαθηματικής Εκπαίδευσης είναι πολύπλοκος, κι έχει δυσκολία διαφορετική από αυτήν της ίδιας της Μαθηματικής επιστήμης. Η Μαθηματική εκπαίδευση στο σχολείο είναι δικαίωμα όλων, ανεξάρτητα φύλου, χρώματος, καταγωγής, γεωγραφικής και κοινωνικής συνθήκης.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία είναι πάντοτε πρόθυμη για συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ για την αναβάθμιση της Μαθηματικής εκπαίδευσης και την βελτίωση της προσαρμοστικότητας του εξεταστικού συστήματος.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος

Ιωάννης Π. Εμμανουήλ

Καθηγητής ΕΚΠΑ

            Ο Γενικός Γραμματέας

            Ιωάννης Τυρλής

           Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Διορισμοί Εκπαιδευτικών: Όλα τα ονόματα εδώ

Αιτήσεις για το ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ 1000 ευρώ σε 80000 ανέργους ΕΔΩ

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

efeteio athina
Στο ψυχιατρείο των φυλακών Κορυδαλλού ο παίκτης ριάλιτι που εισέβαλε στο Εφετείο
Προφυλακιστέος ο 34χρονος που εισέβαλε στο πάρκινγκ του Εφετείου - Θα κρατηθεί στο ψυχιατρείο των φυλακών Κορυδαλλού
Στο ψυχιατρείο των φυλακών Κορυδαλλού ο παίκτης ριάλιτι που εισέβαλε στο Εφετείο
yppeth
Αποσπάσεις στο Λουξεμβούργο: Ο αξιολογικός πίνακας εκπαιδευτικών ΠΕ07 Γερμανικής
Κύρωση αξιολογικού πίνακα υποψηφίων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής για απόσπαση στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Λουξεμβούργο I
Αποσπάσεις στο Λουξεμβούργο: Ο αξιολογικός πίνακας εκπαιδευτικών ΠΕ07 Γερμανικής