Νίκη Κεραμέως
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Μουσικά σχολεία: «Υπουργική απόφαση θα γεννήσει ανισότητες μεταξύ των μαθητών» λένε βουλευτές του ΜέΡΑ25 στη Νίκη Κεραμέως

Ομάδα βουλευτών του ΜέΡΑ25 κάνουν λόγο για «άδικες και παράλογές» διατάξεις υπουργικής απόφασης για τη λειτουργία των μουσικών σχολείων της χώρας.

Όπως αναφέρουν, η σχετική υπουργική απόφαση εμπεριέχει αδικίες σε βάρος μαθητών για την προαγωγή τους σε Μουσικό Γυμνάσιο.

Σύμφωνα με αυτούς που επικαλούνται ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, είναι πασιφανές πως η εφαρμογή της απόφασης αυτής θα γεννήσει ανισότητες μεταξύ των μαθητών καθώς στην περίπτωση που ένας μαθητής αποτύχει λ.χ. σε 2 μαθήματα μουσικής παιδείας και σε 1 μάθημα γενικής παιδείας, έχει τη δυνατότητα να δώσει επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο. Αν όμως αποτύχει μόνο σε 1 μάθημα μουσικής παιδείας, αλλά έχει επιτύχει σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας δεν του δίνεται η ευκαιρία επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο και απομακρύνεται από το μουσικό σχολείο.

«Ταυτόχρονα τα δύο άρθρα λειτουργούν αντιθετικά το ένα στο άλλο με χαμένους από τη σύγκρουση αυτή τους μαθητές των μουσικών σχολείων» προσθέτουν.

Οι βουλευτές κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ζητώντας να μάθουν ποιες άμεσες πρωτοβουλίες θα λάβει για τη διόρθωση της αδικίας αυτής και την αναδιατύπωση της Υ.Α, αλλά και ποιες πρωτοβουλίες ενίσχυσης των καλλιτεχνικών και μουσικών σχολείων της χώρας μας προτίθεται να λάβει με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών.

Δείτε εδώ αναλυτικά την ερώτηση των βουλευτών.

Η ερώτηση

Άδικες και παράλογες διατάξεις Υπουργικής Απόφασης για τη  λειτουργία των μουσικών σχολείων της χώρας

Με ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων αναδεικνύουν - ζητώντας απαντήσεις - ένα σοβαρότατο ζήτημα σχετικό με τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων,  όπως αυτή περιγράφεται στην υπ. αριθμ. 20923/Δ2/2021 Υπουργική Απόφαση και τις αδικίες σε βάρος μαθητών που αυτή εμπεριέχει.

Όπως συγκεκριμένα αναφέρεται σ' αυτήν:

«9. α. μαθητής του Μουσικού Γυμνασίου κρίνεται άξιος προαγωγής ή  απόλυσης,

Ι. όταν έχει σε κάθε μάθημα γενικής παιδείας και σε κάθε μάθημα μουσικής  παιδείας βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή

II. όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης από τα μαθήματα  γενικής παιδείας και τα μαθήματα μουσικής παιδείας τουλάχιστον δεκατρία (13).

β. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης,  ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα γενικής παιδείας και μουσικής παιδείας στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα έξι (6) μαθήματα εκ των οποίων τα τέσσερα (4) πρέπει να είναι γενικής παιδείας και τα υπόλοιπα δύο (2) πρέπει να είναι μουσικής παιδείας.

10.

α. Μαθητής των Α’ και Β’ τάξεων εφόσον κριθεί άξιος προαγωγής τον Ιούνιο αλλά δεν έχει σε κάθε μάθημα μουσικής παιδείας βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10), τότε μετεγγράφεται σε άλλο Γυμνάσιο γενικής παιδείας στην αντίστοιχη τάξη προαγωγής του.

β. Μαθητής της Γ’ τάξης εφόσον κριθεί άξιος απόλυσης τον Ιούνιο αλλά δεν έχει σε κάθε μάθημα μουσικής παιδείας βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10),δεν έχει δικαίωμα εγγραφής στο Γενικό Μουσικό Λύκειο αλλά δύναται να εγγραφεί σε οποιονδήποτε άλλον τύπο Λυκείου».

Είναι πασιφανές πως η εφαρμογή της απόφασης αυτής θα γεννήσει ανισότητες μεταξύ των μαθητών καθώς στην περίπτωση που ένας μαθητής αποτύχει λ.χ. σε 2 μαθήματα μουσικής παιδείας και σε 1 μάθημα γενικής παιδείας, έχει τη δυνατότητα να δώσει επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο. Αν όμως αποτύχει μόνο σε 1 μάθημα μουσικής παιδείας, αλλά έχει επιτύχει σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας δεν του δίνεται η ευκαιρία επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο και απομακρύνεται από το μουσικό σχολείο.

Ταυτόχρονα τα δύο άρθρα λειτουργούν αντιθετικά το ένα στο άλλο με χαμένους από τη σύγκρουση αυτή τους μαθητές των μουσικών σχολείων. Κατόπιν των παραπάνω,

Ερωτάται η κα Υπουργός:

1. Ποιες άμεσες πρωτοβουλίες θα λάβει για τη διόρθωση της αδικίας αυτής και την αναδιατύπωση της Υ.Α;

2. Ποιες πρωτοβουλίες ενίσχυσης των καλλιτεχνικών και μουσικών σχολείων της χώρας μας προτίθεται να λάβει με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Γιάνης Βαρουφάκης

Μαρία Απατζίδη

Κρίτων Αρσένης

Κλέων Γρηγοριάδης

Γιώργος Λογιάδης

Φωτεινή Μπακαδήμα

Σοφία Σακοράφα

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα